2008-03-14, 22:22
Medlem
sinologens avatar
Något utav ett långskott här men i alla fall. Jag såg Lords of Dogtown igår och nånstans i andra halvan, rätt nära slutet, så spelades en låt som lät lite som Neil young. Men inget på IMDB kan ge mig en antydan till vilken låt det faktiskt var. Nån som såg filmen och vet vilken låt jag menar?
Citera
2008-03-14, 22:32
Medlem
greger87s avatar
Söker en låt där dom sjunger "you can take a picture", i musikvideon möter bandet en stor robot, det är det enda jag kommer ihåg, hoppas någon vet vilken låt jag menar.
Citera
2008-03-14, 22:52
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger87
Söker en låt där dom sjunger "you can take a picture", i musikvideon möter bandet en stor robot, det är det enda jag kommer ihåg, hoppas någon vet vilken låt jag menar.

Är det Coldplay - Talk?
Citera
2008-03-14, 23:13
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Något utav ett långskott här men i alla fall. Jag såg Lords of Dogtown igår och nånstans i andra halvan, rätt nära slutet, så spelades en låt som lät lite som Neil young. Men inget på IMDB kan ge mig en antydan till vilken låt det faktiskt var. Nån som såg filmen och vet vilken låt jag menar?
Det kan inte ha varit Old Man med Neil Young då? Kanske var Turn to Stone med Joe Walsh annars? Det är en riktigt bra låt i alla fall.

http://www.imdb.com/title/tt0355702/soundtrack
Citera
2008-03-14, 23:37
Medlem
Jordan, rättsläkare trailer

Någon som vet vilken låt det är som spelas i Jordan, rättsläkare (Crossing Jordan), trailern som går nu? Lugn låt, och det är en kvinna som sjunger nånting i stil med "hit the ground, (baby)".

Hoppas nån vet!
Citera
2008-03-14, 23:55
Medlem
robban200s avatar
Letar efter en sjuk låt..
Låten börjar seriöst o allt låter bra.. Men sen kommer denna sjuka raden hah,
"Jo jag vet, vi kan göra något nice vi kan packa bajs".
Någon som har någon aning om vem artisten är och vad låten heter ?
Citera
2008-03-15, 00:22
Medlem
sinologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
Det kan inte ha varit Old Man med Neil Young då? Kanske var Turn to Stone med Joe Walsh annars? Det är en riktigt bra låt i alla fall.

http://www.imdb.com/title/tt0355702/soundtrack
Naturligtvis var det den Neil Young-låten. Jag som var slarvig, kollade soundtrack-listan på IMDB men hade bestämt för mig att de stod i enligt filmen kronologisk ordning. Så jag hoppade ner i botten direkt på sidan. Tack för hjälpen nu när min hjärna fallerade.
Citera
2008-03-15, 01:47
Medlem
Willds avatar
Har städat rummet hela kvällen och fick i början en låt på hjärnan, artisten kommer jag inte alls ihåg och låten vagt den med.
I alla fall, denna rad upprepas någon gång och det är vad jag kommer ihåg.
"It's the f-något beat/g-något and it's what's on my baby's mind"

Stort tack till den som kommer ihåg namnet på låten och artisten, låten har några år på nacken
Citera
2008-03-15, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willd
Har städat rummet hela kvällen och fick i början en låt på hjärnan, artisten kommer jag inte alls ihåg och låten vagt den med.
I alla fall, denna rad upprepas någon gång och det är vad jag kommer ihåg.
"It's the f-något beat/g-något and it's what's on my baby's mind"

Stort tack till den som kommer ihåg namnet på låten och artisten, låten har några år på nacken
Sahara Hotnights - "Cheek to cheek"?
Citera
2008-03-15, 02:12
Bannlyst
Vad heter låten i den nya sony ericsson reklamen? Där det är flera personer som sjunger, tror att "All i ever wanted, all i ever needed" sjungs minst en gång. Snälla någon!
Citera
2008-03-15, 02:20
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Vad heter låten i den nya sony ericsson reklamen? Där det är flera personer som sjunger, tror att "All i ever wanted, all i ever needed" sjungs minst en gång. Snälla någon!
depeche mode - enjoy the silence
Citera
2008-03-15, 10:06
Medlem
Willds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Sahara Hotnights - "Cheek to cheek"?

Titta där =)

Trodde verkligen inte det var sahara hotnights, tack för att du tog dig tiden (:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in