Detta är inte mycket att gå på jag vet men gör ett försök. Söker en svensklåt men vad jag tror är en mindre känd trubadur. Hörde den på P3 för ett halvår sen ungefär. Hela låten gick handlade om livet med start från födseln till döden med allt där i mellan när man går i skolan och får barn osv. Minns att låten var väldigt fin och sorglig på något sätt. Var nog inte mycket instrument utan bara en gitarr lite stråkar och en manlig röst. Nån som har en aning?
En låt som spelas i vem bor här på svt, när programmeraren sammanfattar. Tex ca 20 min in i avsnitt 1. En kvinna som sjunger "mmm mmm mmm" osv. Vet nån?
Såg en video här om dagen där de hade tagit Hold on - Nano fast istället sjöng de ett barns egenkomponerade text. Videon var fett seriös, de spelade in i en studio och hade en musikvideo. Det enda jag kommer ihåg är att snubben sjöng refrängen som "Gabba hooold on", nått om imse vimse också tror jag?
Har febrilt försökt hitta låten som börjar runt 10-minutersmarkören. Texten börjar I don't think that I can give you what you deserve. Någon som vet vad låten heter?
Jag letar efter ett band som har gjort låten "Final Warning" bland annat. (Då menar jeg ej en cover på Skylar Grey's låt.)
Info:
Svenskt rockband.
Flera av deras låtar spelas i "Getaway in stockholm".
Inte ett specielt känt band men har släppt någon skiva.
missminner jag mig inte så har deras kändaste skiva som cover enbart bandets namn med en mörkgrön eller brun bakgrund.
Jag kommer kompletera med mer låtar eftersom om jag kommer på namnen på dem.
Jag letar efter ett band som har gjort låten "Final Warning" bland annat. (Då menar jeg ej en cover på Skylar Grey's låt.)
Info:
Svenskt rockband.
Flera av deras låtar spelas i "Getaway in stockholm".
Inte ett specielt känt band men har släppt någon skiva.
missminner jag mig inte så har deras kändaste skiva som cover enbart bandets namn med en mörkgrön eller brun bakgrund.
Jag kommer kompletera med mer låtar eftersom om jag kommer på namnen på dem.