2008-01-30, 16:16
Medlem
Juicy Js avatar
HEJ.

Jag kommer snart slita av mitt hår. Har letat som fan efter den här låten http://www.youtube.com/watch?v=8VD1q8sbJXg men hittar inte den någonstans. Någon som vet vad den heter?

Samtidigt som ni tänker på vilken låt det är så kan ni ju njuta av videon som spelas upp med låten
Citera
2008-01-30, 16:28
Medlem
Emokaninens avatar
Jo hej , Jag skulle vilja veta vad en av låtarna i filmen "Snatch" heter, det är när en av negererna som kommer med sin hund när han fått dom av "tattarna" , och ska gå in pantbanken
Citera
2008-01-30, 17:13
Medlem
Rnb-hiphop Het LÅt Just Nu!? Rnb-hiphop Het LÅt Just Nu! Rnb-hiphop Het LÅt Just Nu

Rnb-hiphop Het LÅt Just Nu!?: yes:
Det typ bara visslas i sången...vart får jag tag på denne artist - låt ?

Citera
2008-01-30, 17:16
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emokaninen
Jo hej , Jag skulle vilja veta vad en av låtarna i filmen "Snatch" heter, det är när en av negererna som kommer med sin hund när han fått dom av "tattarna" , och ska gå in pantbanken

Har för mig att låten som spelas då är The Specials - Ghost Town
http://www.youtube.com/watch?v=28TeUbYvXS0

Är det inte den,då är det väl nån av dessa antar jag.
http://www.imdb.com/title/tt0208092/soundtrack
Citera
2008-01-30, 17:21
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
En snabb fråga till de som är insatte i Beethovens musik. Jag letar efter ett stycke som är hyfsat välkänt. Melodin användes i barnramsen "årstidern" (januari börjar året, februari kommer näst etc).
Stycket inkluderar en kör om jag minns rätt. Tack på förhand
Har inte hört ramsan men rytmen passar körfinalen ur 9:e symfonin ("Ode 'An die Freude' ": Freude, schöne Götterfunken).

· · · • • [Redig:] • • · · ·
Bekräftas av Googles #1 på citatet. (För min skull; det kunde du inte veta eftersom du frågade; alltså ingen gliring.)
Senast redigerad av Zwerchstand 2008-01-30 kl. 17:27.
Citera
2008-01-30, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Har inte hört ramsan men rytmen passar körfinalen ur 9:e symfonin ("Ode 'An die Freude' ": Freude, schöne Götterfunken).

· · · • • [Redig:] • • · · ·
Bekräftas av Googles #1 på citatet. (För min skull; det kunde du inte veta eftersom du frågade; alltså ingen gliring.)

Okej, tack för ditt svar.
Citera
2008-01-30, 18:13
Medlem
Juicy Js avatar
[quote=unun]Rnb-hiphop Het LÅt Just Nu!?: yes:
Det typ bara visslas i sången...vart får jag tag på denne artist - låt ?

[/QUOTE

Tror du menar Too Short - Blow the Whistle
Citera
2008-01-30, 19:02
Medlem
franzoons avatar
Hjälp!

Behöver verkligen hitta denna låten!

Skulle gissa på att det är 80-tal, efter refrängen kommer ett saxofon solo, sjunger någonting om " a rolling stone". Det är inte scorpions wind of change och inte george michael careless whisper.

Desperat efter denna!
Citera
2008-01-30, 19:54
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franzoon
Behöver verkligen hitta denna låten!

Skulle gissa på att det är 80-tal, efter refrängen kommer ett saxofon solo, sjunger någonting om " a rolling stone". Det är inte scorpions wind of change och inte george michael careless whisper.

Desperat efter denna!

Skulle kunna vara någon version av Papa Was A Rolling Stone eller Like a Rolling Stone. Har för mig att i was not was version av Papa Was A Rolling Stone så är det ganska mycket saxofon...
Citera
2008-01-30, 20:57
Medlem
franzoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Skulle kunna vara någon version av Papa Was A Rolling Stone eller Like a Rolling Stone. Har för mig att i was not was version av Papa Was A Rolling Stone så är det ganska mycket saxofon...

Okej jag ska kolla upp det. Tack så mycket
Citera
2008-01-30, 21:06
Medlem
zevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeven
Har letat efter den här låten i månader, aldrig kommit på att leta efter den här på fb Nå, vem kan säga mig vad introlåten har för namn i detta klipp?

http://www.youtube.com/watch?v=v1CUvDsJjUI

Någon?
Citera
2008-01-30, 21:08
Medlem
naaw.....

inte Too Short - Blow the Whistle

fel felfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto