2015-11-17, 19:21
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
Söker en hip hop låt där det finns mycket sampling från låten 'Goodbye Horses', men ingen text eller liknande från den låten finns med i låten jag söker. Det enda jag kan minnas är att i refrängen (eller i låtnamnet) så finns ordet 'arrow'.

Det skulle vara extremt uppskattande om någon vet vad denna heter.
Kan det möjligen vara "Supa Stunnaz - Goodbye Horses" du tänker på?
www.youtube.com/watch?v=HcYQl8Ok7_g

Iofs hittar jag inte ordet "arrow" i texten.
Citera
2015-11-17, 20:13
Medlem
Pow-Trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidSmet
https://twitter.com/Castro1021/status/659142710218129408

Någon som vet vad låten i bakgrunden heter??

Kom igen nu! Bob Marley - Could You Be Loved
Citera
2015-11-17, 20:27
Medlem
Låten har frågats om tidigare av en annan användare utan resultat så frågar igen:
Rösterna/rösten låter som Rebecca och Fiona men hittar inget där. Rätt lugn partylåt och i slutet av refrängen innan melodin låter det som "…don't be shy" och någonstans så sjunker bakrundsmelodin och de säger typ "high when you're feeling looow"

Kan mycket väl minnas fel då det var ett tag sen men det låter ungefär sådär. Har googlat massor men inte så enkelt när "Let her go" kommer upp hela tiden.
Citera
2015-11-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobsEt
Låten har frågats om tidigare av en annan användare utan resultat så frågar igen:
Rösterna/rösten låter som Rebecca och Fiona men hittar inget där. Rätt lugn partylåt och i slutet av refrängen innan melodin låter det som "…don't be shy" och någonstans så sjunker bakrundsmelodin och de säger typ "high when you're feeling looow"

Kan mycket väl minnas fel då det var ett tag sen men det låter ungefär sådär. Har googlat massor men inte så enkelt när "Let her go" kommer upp hela tiden.

Låter väldigt mycket som "Holler" med just Rebecca & Fiona, du kanske missade just den!
Citera
2015-11-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propellerjeppe
Låter väldigt mycket som "Holler" med just Rebecca & Fiona, du kanske missade just den!

Haha ja va sjukt! Tack!
Citera
2015-11-18, 01:11
Medlem
Aritzos avatar
Försöker klura ut vad de säger i videon så jag kan googla men får inte till det.

Vad heter låten? Eller vad säger de i låten?

https://www.facebook.com/fortafyfans/videos/1130184970409177
Citera
2015-11-18, 05:21
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Kan det möjligen vara "Supa Stunnaz - Goodbye Horses" du tänker på?
www.youtube.com/watch?v=HcYQl8Ok7_g

Iofs hittar jag inte ordet "arrow" i texten.

Har hittat den. Det är Blackalisious - Blazing Arrow.
Citera
2015-11-18, 12:03
Medlem
Söker en låt som släpptes för 3-4 års sedan (tror jag) en svensk låt, men tror personen bröt på finska. Har för mig att det var en låt skriven till sångarens mamma. Den handlade om att hon (mamman) var en stark och färgrik person. Den spelades på radio en hel del under en kort tid.

Minns inte så mycket och behöver därför hjälp med detta!
Citera
2015-11-19, 02:19
Medlem
Rembrandths avatar
Någon som vet vad låten heter som börjar på runt 37:00 i den här videon när snubbarna börjar dansa?

https://www.youtube.com/watch?v=S7eFxSDAbtw
Citera
2015-11-19, 03:03
Medlem
Zoiders avatar
Jag har suttit i några timmar och försökt minnas en låt som jag tror jag hört för länge sedan i en anime eller film men jag håller på att bli galen.

Jag tror låten är ett intro men det kan lika gärna vara en... låt som körs när det händer saker om ni fattar.

Jag snubblade över en liknande låt som har ett jävligt liknande intro.... i typ 5 sekunder sen byter den känsla; Lyssna här: https://www.youtube.com/watch?v=L8kaGfzPXFA.

Vad jag kan säga är att den låt jag vill åt bygger upp lite mer innan själva låten kommer igång men synthade trummor bl.a.

Den som hittar denna låt/intro kommer bli belönad!

//Zoider.
Citera
2015-11-19, 08:03
Medlem
Jag såg Kristina från Duvemåla på cirkus igår 18/11. Maria Ylipää var ej med och hennes "stand-in" medverkade istället. Fruktansvärt bra var hon. Behöver ett namn till denne, tack.
Citera
2015-11-19, 17:59
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zdyvball
Jag såg Kristina från Duvemåla på cirkus igår 18/11. Maria Ylipää var ej med och hennes "stand-in" medverkade istället. Fruktansvärt bra var hon. Behöver ett namn till denne, tack.
http://lmgtfy.com/?q=Kristina+fr%C3%A5n+Duvem%C3%A5la+p%C3%A5+cirkus +ig%C3%A5r+18%2F11.+Maria+Ylip%C3%A4%C3%A4+var+ej+ med+och+hennes+%22stand-in%22#seen

Ticnet Kristina från Duvemåla - kundrecensioner ... - Ticnet.se
kundrecensioner.ticnet.se/1617-sv.../kristina...duvemala.../reviews.htm?...
Betyg: 4,5 - ‎459 recensioner
4 okt. 2015 - Var först lite skeptiskt till Maria Ylipää men blev positivt överraskad. Arena: ..... Stand in för Kristina, Kristin Lidström, var fantastisk, liksom Berthe Wingren som Ulrika! ... Stolarna på Cirkus är ej heller avpassade till att sitta så länge. ..... Föreställningen av Kristina från Duvemåla på Cirkus var en av de bästa ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in