2008-01-17, 13:45
Medlem
AcDcs avatar
I början av Pirates Of The Caribbean At World's End när pojken ska hängas, så börjar han sjunga på en sång.Någon som vet vart jag kan få tag på den eller vad den heter?
Citera
2008-01-17, 14:08
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcDc
I början av Pirates Of The Caribbean At World's End när pojken ska hängas, så börjar han sjunga på en sång.Någon som vet vart jag kan få tag på den eller vad den heter?

Hoist The Colors av Hans Zimmer finns på soundtracket.
Citera
2008-01-17, 14:42
Medlem
AcDcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Hoist The Colors av Hans Zimmer finns på soundtracket.

Tack tack!

Mvh
Citera
2008-01-17, 16:08
Medlem
Philliss avatar
letar efter en låt. De sjunger på italienska och är lite eurodisco över den. det enda jag vet är att en tjej sjunger och att i refrängen sjunger hon
blablablabla MUSICA

nån som fattar?
Citera
2008-01-17, 16:13
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crabwalker
slagsmålsklubben - Han som tuggar med öppen mun dör
Hah! Fyfan vilken bra titel.
Edit: Och varför jag kom hit var för att besvara min egen förfrågan.
Det var Kylie Minogue - 2 hearts
Citera
2008-01-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crabwalker
slagsmålsklubben - Han som tuggar med öppen mun dör

Tack som fan!
Citera
2008-01-17, 17:59
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
letar efter en låt. De sjunger på italienska och är lite eurodisco över den. det enda jag vet är att en tjej sjunger och att i refrängen sjunger hon
blablablabla MUSICA

nån som fattar?

Verona - La Musica
Citera
2008-01-17, 18:07
Medlem
Åbbans avatar
"räksalladlåten"

Edit: hittade det jag sökte!
Senast redigerad av Åbban 2008-01-17 kl. 18:28.
Citera
2008-01-17, 18:20
Medlem
Calleponken.s avatar
Söker en låt som spelats många år på någon resebyråreklam (Apollo om jag inte minns fel). Kanske inte så mycket att gå på, men man får hoppas någon känner till den
Stört skön låt vilket fall
Citera
2008-01-17, 18:32
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsan10
Jag har bara melodin i huvudet så det är möjligt att jag omedvetet förändrat lite av låten.

Tempot är väl inte alltför högt i början och jag är nästan helt säker på att det är en kör som sjunger ackompanjerade av musik.
Jag har ingen aning om vilka instrument som kan tänkas vara framstående i stycket.
Någon solostämma tror jag inte att det är.
Det låter som konsertmusik har jag för mig.

Jag har svårt att svara på övriga frågor eftersom jag som sagt bara har melodin i huvudet. Jag är inte tillräckligt inne på klassisk musik så att jag kan fästa stycket på en viss era.

Tack än en gång.
Hmm... Det enda nya är ju då att det kanske troligen är konsertant musik, och därvid är de alternativ som rimmar med tidigare antaganden redan avfärdade. Så, som Cryx föreslår: Spela in dig själv när du nynnar/spelar, så utförligt du kan. Tag med även fraser du kanske om-/format, det kan hjälpa. Eller skriv lite noter om du kan (gärna mer än bara melodi), och lägg upp, enklast som bild.
Citera
2008-01-17, 19:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Idag söker jag två videos, fast låttitlar går lika bra.

1. En video som gick på MTV för över 10 år sen. Kan ha varit REM. I videon dansar nakna(+) tjejer i bakgrunden med svarta maskeringar över oanständiga kroppsdelar. Sångaren vinkar... Jag trodde låten hette 'Hey', men hittar inget på Youtube i alla fall.

2. En video som enligt vad jag minns bara är ett enda klipp på en striptease - som går all the way, så att säga. Även här hade jag ett par teorier vilka det kunde handla om: Prodigy eller Massive Attack. Den här låten kan ha haft en alternativ, mer visningsvänlig video också.
Det är inte Kate Moss som strippar.

Det var allt.
Citera
2008-01-17, 21:58
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calleponken.
Söker en låt som spelats många år på någon resebyråreklam (Apollo om jag inte minns fel). Kanske inte så mycket att gå på, men man får hoppas någon känner till den
Stört skön låt vilket fall

Kan det vara Lovey - Sunny Day du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in