2015-06-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
https://www.youtube.com/results?q=madcon+don%27t+worry

har letat på youtube utan framgång
Citera
2015-06-08, 01:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Jag söker en låt som har liknande intro som den här låten: Little May - Boardwalks (Official Video) - YouTube. Är en kvinna som sjunger i låten jag tänker på. Tror att låten var mer i en tv-reklam (kanske viasat?).

https://www.youtube.com/watch?v=e4E2oi4YHXs
Citera
2015-06-08, 10:22
Medlem
Söker en låt med catchig refräng, brittisk stökig pop, från 90-talet tror jag. Minns tyvärr bara melodin och några ord... Just under refrängen är det bara trummor.

I dont know what I'm gonna do
Pa pappa PA-pa-pa, bappa-bappa baa

Låten påminner något om Beach Boys - I get around.
Citera
2015-06-08, 11:54
Medlem
Hålgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Söker en låt med catchig refräng, brittisk stökig pop, från 90-talet tror jag. Minns tyvärr bara melodin och några ord... Just under refrängen är det bara trummor.

I dont know what I'm gonna do
Pa pappa PA-pa-pa, bappa-bappa baa

Låten påminner något om Beach Boys - I get around.

Kan det vara den här Beach Boys dängan:

https://www.youtube.com/watch?v=vPRonG87eKw
Citera
2015-06-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hålger
Kan det vara den här Beach Boys dängan:

https://www.youtube.com/watch?v=vPRonG87eKw
Nej tyvärr. Den är mycket nyare, mer garage/rock-hållet. Spelades ofta på 90-talet så släpptes säkert samma årtionde.
Citera
2015-06-08, 17:26
Medlem
Resorbs avatar
Halloj.

Har en låt på hjärnan men kan inte hitta den.
Den är helt instrumentell och musikvideon har två tonnåringar som rymmer hemmifrån och börjar göra brott som blir värre och värre. Den börjar med där den slutar: en bil i öknen där tjejen skjuter killen och killen sen skjuter tjejen. Videon har två spår så att säga, först visar den alla bra och glada grejer och sen visar den samma tidsintervallen fast med dåliga och mörka händelser.

Måste fan hitta den, kan inte sluta tänka på den. Tack i förväg.

EDIT: Hittade den helt plötsligt. Cinnamon Chasers - Luv Deluxe
Senast redigerad av Resorb 2015-06-08 kl. 17:33.
Citera
2015-06-08, 17:32
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Nej tyvärr. Den är mycket nyare, mer garage/rock-hållet. Spelades ofta på 90-talet så släpptes säkert samma årtionde.

Är du 100 på textraden 'I dont know what I'm gonna do' och har du några mer detaljer i huvudet? För det låter som något jag borde känna till så jag vill lösa den här.
Citera
2015-06-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Är du 100 på textraden 'I dont know what I'm gonna do' och har du några mer detaljer i huvudet? För det låter som något jag borde känna till så jag vill lösa den här.
Jag har inte hört låten på väldigt många år så jag har säkert fel, men det är så jag minns raden.
Den är rockig men ändå glad, kunde varit The Hives men deras genombrott kom inte förrän 2000 verkar det som.

Tacksam för hjälpen!
Citera
2015-06-08, 20:26
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Jag har inte hört låten på väldigt många år så jag har säkert fel, men det är så jag minns raden.
Den är rockig men ändå glad, kunde varit The Hives men deras genombrott kom inte förrän 2000 verkar det som.

Tacksam för hjälpen!

Jag är rätt säker på att det är Brainpool - In a box som söks.
Citera
2015-06-08, 20:30
Medlem
Berra76s avatar
Ingen kommer kunna den här. En cover på Kung Fu Fighting från omkring år 1998. Tror sångerskan var av östasiatiskt ursprung från UK. Kan ha varit från någon annanstans men jag tror att de var från UK. Kommer ihåg att de brukade visa den på MTV.

Jag har letat själv på google, youtube men hittar INGENTING!
Citera
2015-06-08, 20:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Tacksam för hjälpen!

Kommer du ihåg något av videon? Är du säker på att den var brittisk? Var sångaren en han/hon/hen/hun?
Citera
2015-06-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kommer du ihåg något av videon? Är du säker på att den var brittisk? Var sångaren en han/hon/hen/hun?
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Jag är rätt säker på att det är Brainpool - In a box som söks.
Ja, den var det! Stort tack

Brainpool - In a box to you
Senast redigerad av 360488 2015-06-08 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in