2008-01-07, 17:54
Medlem
bajenvraks avatar
Andra gången jag frågar detta nu... Det finns en cross-over mix mellan House of Pain´s Jump around samt jump jump av Kriss Kross, den spelas ibland ute, vem har gjort denna remix så man vet vad man skall söka på.

Tack på förhand (igen...)

/B
Citera
2008-01-07, 19:34
Medlem
söker musikstycke:

Blir tokig på att jag aldrig hittar låten som låter som introt i 2001: a space odyssey, fast aningen gladare. brukar spelas i samband med soluppgångar. någon som fattar det blekaste av vad jag menar?

http://www.youtube.com/watch?v=cWnmCu3U09w
som en hjälp på traven
Citera
2008-01-07, 21:02
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voc
söker musikstycke:

Blir tokig på att jag aldrig hittar låten som låter som introt i 2001: a space odyssey, fast aningen gladare. brukar spelas i samband med soluppgångar. någon som fattar det blekaste av vad jag menar?

som en hjälp på traven
Richard Strauss - Also sprach zarathustra
Citera
2008-01-07, 21:35
Medlem
Uttersvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka12345
Någon som vet vad låten heter som spelas i trailern till "Kenny & Vänner" på tv4?

Dolly Parton - Here you come again
Citera
2008-01-07, 21:39
Medlem
roccs avatar
Såg Glocalnet reklam på 6an precis o är ute efter låten.
En tjej sjunger, rätt lugnt.

reklams slogan är "Tänk om världen vore lite lägre" o visar
bland annat en kille som tittar upp mot ett träd och en
hund som tittar upp på en charkdisk.
Citera
2008-01-07, 21:51
Medlem
Chrille89s avatar
Letar efter en tysk Oi ! låt där det i samband med refrängen sjungs "category C". Någon som kan knäcka denna nöten åt mig? Vore tacksam.
Citera
2008-01-07, 22:11
Medlem
Huge-0s avatar
tv6 reklamlåt

Tjuu, Vad heter reggaelåten dom har till steven seagalfilmen som kommer i veckan nu? reklamen går på tv6 och doförlöjligar hela trailern med att säga t.ex att han "förstör din minibar" "bjud inte in steven seagal" tack på förhand/Huge
Citera
2008-01-07, 22:16
Medlem
Andvaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Såg Glocalnet reklam på 6an precis o är ute efter låten.
En tjej sjunger, rätt lugnt.

reklams slogan är "Tänk om världen vore lite lägre" o visar
bland annat en kille som tittar upp mot ett träd och en
hund som tittar upp på en charkdisk.

Camela Leierth - Too High
Citera
2008-01-07, 22:31
Medlem
Skomakar-antons avatar
Söker en låt som går: Ni sitter jag i en cell i härnösand. Låter lite som Lasse Stefanz. Nån som vet?
Citera
2008-01-07, 22:32
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille89
Letar efter en tysk Oi ! låt där det i samband med refrängen sjungs "category C". Någon som kan knäcka denna nöten åt mig? Vore tacksam.

Kategorie C - Ha Ho He

Edit: Kom på att det inte just behöver va den låten då bandet gillar att skylta med sitt namn i flera andra alster.
Kan lika gärna va låten So sind wir.
Citera
2008-01-07, 22:37
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grill
Dexter, sista avsnittet på säsong 1. "Rudy" sitter i bilen med tejpad polis i bakluckan och lyssnar på en mycket välkänd melodi med klassiskt ursprung. VILKEN??
Har du länk till ljudklipp?
Ursprungligen postat av voc
söker musikstycke:

som en hjälp på traven
Richard Strauss - Also sprach zarathustra
Öppningsfanfaren till Also sprach Zarathustra är verkligen inte svår att identifiera/hitta, och skildrar ju även i original en soluppgång. Menar du att du letar efter något annat? Fanfaren utgör bara någon halvannan minut av det drygt halvtimmelånga stycket, och tonerna återkommer ett par gånger senare, men de avsnitten är långt sällhördare än introt – och knappast "gladare".
Citera
2008-01-07, 22:55
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Tjuu, Vad heter reggaelåten dom har till steven seagalfilmen som kommer i veckan nu? reklamen går på tv6 och doförlöjligar hela trailern med att säga t.ex att han "förstör din minibar" "bjud inte in steven seagal" tack på förhand/Huge
Bob Marley - Jamming
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in