2014-09-21, 03:20
Medlem
InternetFriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Inte mycket att ga pa men laten jag menar är pa franska, sangerska med bra röst och dynamik, och spelas mycket pa radio nu. Antagligen innehaller namnet pa artisten eller titeln pa laten "Iza", "Oza" eller nat sant för det skrevs pa bilradion när jag hörde den eftermiddags. Nan som vet vilken lat jag menar ?

AronChupa - I'm an Albatraoz?
Citera
2014-09-21, 06:33
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valken
Tja, leter efter en låt jag såg på youtube för ett tag sen.

Infon jag kan ge:
Det är ett metalband, kvinnlig sångare. Låten eller bandet hette någonting med "arrow" har jag för mig.
Musikvideon utspelar sig på något halvsnöigt ställe där en riddare slåss mot en massa bönder för att vinna någon kvinna.
Era?
Citera
2014-09-21, 12:06
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Söker efter en låt som spelades mycket i somras. Det var en skånsk tjej som sjöng och något i texten var lilla torg eller Gustaf adolfs torg. Tror den gick "om igen blablabla"

Har letat som fan men kan inte hitta.

Fel torg, inte skånsk och den är lite äldre men tar en gissning på Veronica Maggio - Sergels torg??

Citat:
Ursprungligen postat av fruktvatten
Söker en ganska känd låt, och jag kan för mitt liv inte komma på namnet!

den används ofta i tex gaming klipp osv osv,

den är ganska "mörk" skulle man kunna säga, byggs upp med ett ganska hektiskt tempo för att sen bara bli ett mörkt "brööööööl" i 2-3 sekunder.

kass förklaring, hoppas någon förstår

Nu bara gissar jag rakt ut men kanske Blur - Song 2?
Senast redigerad av .ZoeJane. 2014-09-21 kl. 12:18.
Citera
2014-09-21, 12:32
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Inte mycket att ga pa men laten jag menar är pa franska, sangerska med bra röst och dynamik, och spelas mycket pa radio nu. Antagligen innehaller namnet pa artisten eller titeln pa laten "Iza", "Oza" eller nat sant för det skrevs pa bilradion när jag hörde den eftermiddags. Nan som vet vilken lat jag menar ?
Zaz - je veux.

Varsågod.
Citera
2014-09-21, 13:14
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Zaz - je veux.

Varsågod.

Där satt den - tack
Citera
2014-09-21, 18:33
Medlem
Söker en rätt så gammal låt, möjligtvis från 80-talet där en tjej sjunger ''girls girls girls, i like...'' någonting..
Citera
2014-09-21, 21:31
Medlem
fjolla666s avatar
Vad är det för låt som spelas på Skellefteå kraft reklamen?
Är samma låt som är med i oceans twelve när natt räven dansat mellan laserstrålarna.
Citera
2014-09-21, 22:09
Medlem
PuncturedBladders avatar
Jag söker en låt som spelades sparsamt på radio (P3) under våren troligtvis någon gång under 2006-2008. Artisten är en kvinna från Skåne som jag inte har hört talats om varken innan eller efter hon släppte denna singel.
Jag minns inte så mycket av själva låten mer än att den var något slags vänster-feministiskt budskap och musiken kan väl beskrivas som singer-songwriter, alltså främst hon med sin gitarr. I slutet av låten blev hon mer hätsk och började mer skrika "Jag vill inte" och räknade upp allt hon inte ville göra.
Musikvideon var enkel (troligen inspelad på iPhone) och föreställde henne viftande en röd fana vid kusten och på någon brygga i Skåne. Dessutom var det tillagt videoeffekter från från en iPhone-app föreställandes en missil som kraschade.

Tacksam för tips.
Citera
2014-09-21, 23:53
Medlem
fruktvattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Fel torg, inte skånsk och den är lite äldre men tar en gissning på Veronica Maggio - Sergels torg??

Nu bara gissar jag rakt ut men kanske Blur - Song 2?

ingen av dem,

har lyckat hitta en låt som är rätt lik!SPECIELLT!!!! Ljudet i början, det är detta "bröl" jag pratade om.
http://grooveshark.com/#!/search/song?q=Hollywood+Trailer+Music+Orchestra+Now+Or+Ne ver
Citera
2014-09-22, 00:39
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
söker en instrumental techno/electronic låt från typ 90tal-tidigt 00tal. Den har lite brasiliansk karnival stil med en visselpipa och mycket trumpet.

Visselpipan hörs i "refrängen" med två "blåsningar" (först en hög ton sen en låg) efter en sektion med synth-toner som låter typ "du du du"

alltså refrängen låter såhär:
Du du du du du du du du du du du du *vissel*(hög)*vissel* (låg)
Du du du du du du du du du du du du *vissel* (hög) *vissel* (låg)

sen mycket trumpet mellan refrängen.

Låten kan alltså beskrivas som en electronisk karnival låt ungefär.

Blir väldigt glad om nån kan hitta vad den heter!
Citera
2014-09-22, 01:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
söker en instrumental techno/electronic låt från typ 90tal-tidigt 00tal. Den har lite brasiliansk karnival stil med en visselpipa och mycket trumpet.

Visselpipan hörs i "refrängen" med två "blåsningar" (först en hög ton sen en låg) efter en sektion med synth-toner som låter typ "du du du"

alltså refrängen låter såhär:
Du du du du du du du du du du du du *vissel*(hög)*vissel* (låg)
Du du du du du du du du du du du du *vissel* (hög) *vissel* (låg)

sen mycket trumpet mellan refrängen.

Låten kan alltså beskrivas som en electronisk karnival låt ungefär.

Blir väldigt glad om nån kan hitta vad den heter!
Samba de Janeiro?`
https://www.youtube.com/watch?v=-RajKrAKG8Y
Citera
2014-09-22, 04:02
Medlem
Realisten73s avatar
Comhem house/club låten finns nu som många efterfrågat: Judit House Duo - Drop the 50
http://bit.ly/Drop_The_50
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in