2014-05-17, 18:27
Medlem
Söker en låt från 70 eller 80 talet. Mest troligt att det är 80 talet. Låten har ett "djungeltema" mitt i låten kommer det in massa frågelljud från exotiska fåglar från regnskogen antar. Har ni någon aning?
Citera
2014-05-17, 20:03
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatsImpressive
Nu har jag åkt på gamla minnen av en låt jag knappt kommer ihåg, Och som många kanske vet kan de ligga och gnaga så in i fan. Så jag behöver er hjälp! Så jag kommer knappt ihåg nånting av låten, Men i musikvideon var det ett par killar i svarta masker som rånar nån butik. Dom åker i en skåpbil om jag ej minns fel. Den är från ungefär 2003 skulle jag gissa på, Den är svensk men sjunger på engelska. Nån som vet?!

gissning här för det stämmer sådär men...

Infinite Mass - The Thief?
https://www.youtube.com/watch?v=dDgpCw9kJXA

svarta masker och svenskar som sjunger på engelska iaf... ingen van och inget rån
Citera
2014-05-17, 20:38
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Söker en låt från 70 eller 80 talet. Mest troligt att det är 80 talet. Låten har ett "djungeltema" mitt i låten kommer det in massa frågelljud från exotiska fåglar från regnskogen antar. Har ni någon aning?
Inte alls säker men kan det vara Baltimora - Tarzan Boy?
Citera
2014-05-17, 21:25
Medlem
Tjena. Letar efter låten "Fire water burn" i metal/death metal version. Har för mig att covern är gjord av Six feet under, bör då finnas på albumet "Graveyard Clasics" men kan till synes inte hitta den så antar det är fel artist jag letar efter.

Några förslag?

Edit* Den finns inte med där.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Graveyard_Classics

Så är då fel artist jag söker. Kuk.

Edit 2* Så fel man kan vara ute. Det var "Coal Chamber - Sway) jag letade efter. Dock inte så bra som jag minns den, tacka vet jag Six Feet Under´s covers!

https://www.youtube.com/watch?v=2S9y_zFGnKM - Låten.

Tack i alla fall!
Senast redigerad av Psykohatred 2014-05-17 kl. 22:11.
Citera
2014-05-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Inte alls säker men kan det vara Baltimora - Tarzan Boy?
nej tyvärr inte, tänkte lägga till de att de inte är den! Men de rätt långt mittstycke där de är typ fågelljud som är hämtade fårn en djungel. Alltså nte vanligt fågelkvitter..
Citera
2014-05-17, 21:52
Medlem
BigLouies avatar
De spelade en låt på gladiatorerna när en tjej ramlade ner från hängbron, någon som vet vilken?
En kille som sjunger typ "blahblablar just a little bit"
Citera
2014-05-17, 21:59
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
De spelade en låt på gladiatorerna när en tjej ramlade ner från hängbron, någon som vet vilken?
En kille som sjunger typ "blahblablar just a little bit"

Kanske 50 Cent - Just A Lil Bit?
Citera
2014-05-17, 22:29
Medlem
Här har jag en ni kan bita i! För ca 7-9 år sedan så köpte en polare en rocktidning, med denna fick han en cd skiva som innehöll ett gäng olika artister. Den jag minns var med var "Panic at the disco" med låten "I write sins not tragedies" (https://www.youtube.com/watch?v=vc6vs-l5dkc), sedan minns jag inge flera. Vill minnas att musikvideon till denna låt "I write sins [...]" var med på skivan med.

Låten jag letar efter är en metallåt, med i låten (i slutet av refrängen tror jag samt i introt) så är det typ trumpeter och/eller fioler som spelar, minnet sviker säkert då det är väldigt länge sedan.

Med denna knapphändiga information så hoppas jag någon kan finna denna låt! Söker mig tokig men lyckas inte komma till någon bra sida där denna låt jag namngett ovan visar vilka album med andra artister den vart med på.
Citera
2014-05-18, 01:19
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Kanske 50 Cent - Just A Lil Bit?
Ber om ursäkt för den dåliga beskrivningen. Hittade soundtracket på tv4as hemsida och det var ju tubthumpin med chumbawamba .
Citera
2014-05-18, 01:25
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Ber om ursäkt för den dåliga beskrivningen. Hittade soundtracket på tv4as hemsida och det var ju tubthumpin med chumbawamba .

Borde bara ha dragit en repris på mitt svar förra gången någon frågade om en gladiatorlåt då.
Citera
2014-05-18, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadegpower
Kanske nåt med Tegan & Sara?

Nej, inte dem men tack för svaret, de var lite "sexiga" i videon har jag för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av ThatsImpressive
Nu har jag åkt på gamla minnen av en låt jag knappt kommer ihåg, Och som många kanske vet kan de ligga och gnaga så in i fan. Så jag behöver er hjälp! Så jag kommer knappt ihåg nånting av låten, Men i musikvideon var det ett par killar i svarta masker som rånar nån butik. Dom åker i en skåpbil om jag ej minns fel. Den är från ungefär 2003 skulle jag gissa på, Den är svensk men sjunger på engelska. Nån som vet?!

Vet ingen med svenska sångare men första bandet jag kom att tänka på var det finska bandet "The Rasmus" med låten "In The Shadows"

https://www.youtube.com/watch?v=j6iK0ptyAnA
Citera
2014-05-18, 07:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykohatred
Låten jag letar efter är en metallåt, med i låten (i slutet av refrängen tror jag samt i introt) så är det typ trumpeter och/eller fioler som spelar, minnet sviker säkert då det är väldigt länge sedan.

Med denna knapphändiga information så hoppas jag någon kan finna denna låt! Söker mig tokig men lyckas inte komma till någon bra sida där denna låt jag namngett ovan visar vilka album med andra artister den vart med på.

Kommer du ihåg om det var en man eller kvinna som sjöng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in