2014-04-02, 20:04
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Hej söker en In Flames låt, är rätt så säker på att det är det. Det enda signalementet jag har är att den har ett skönt, ganska ljust gitarrsolo. Svårt att gå på detta men om ni ska föreställa er tänk på en biker med klassisk hoj som kör iväg på en landsväg i solnedgången, solot skulle passa perfekt till det. Det kommer ganska sent i låten också.

Det är inte: Deliver Us, Alias, Only for the Weak, Cloud Connected, Where The Dead Ships Dwell, Take this life, The quiet place, the mirrors truth, delight and angers, Sounds of a playground fading, come clarity, trigger, fear is the weakness eller ropes.
Citera
2014-04-02, 20:14
Medlem
Boots84s avatar
söker en låt jag egentligen inte gillade men det driver mig till vansinne att jag inte har en aning om vad det är för låt.
En P3-låt från 2005-2006, refrängen var bara" without you" upprepat av en nasal kille och musiken påminde om spanska toner med spansk gitarr i ett sånt där plinkande som gypsy kings använder typ.
Hoppas nån fattar vad jag menar, tack på förhand!
Citera
2014-04-02, 22:14
Medlem
Jag söker efter en låt.
Låten är en väldigt långsam rap han pratar nästan.
Artisten är även vit och har en speciell dialekt brittisk möjligtvis.
Låten är ganska dyster och det regnar i musikvideon om det nu skulle hjälpa.
Tack i förhand!
Citera
2014-04-02, 22:43
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dennis2
Jag söker efter en låt.
Låten är en väldigt långsam rap han pratar nästan.
Artisten är även vit och har en speciell dialekt brittisk möjligtvis.
Låten är ganska dyster och det regnar i musikvideon om det nu skulle hjälpa.
Tack i förhand!

The Streets - Dry Your Eyes?

Det låter som att The Streets borde va högaktuella iaf.
Citera
2014-04-02, 23:04
Medlem
Lana del rey - young beutiful i nån chillout remix typ. borde finnas på spotify, men kan inte hitta Det är lite drum n bass ljud i låten. Någon som har en aning?
Citera
2014-04-03, 01:17
Medlem
UlfGullivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakke-A
Tjenare, för någon månad hörde jag en låt som var rätt bra men ja kmr int ihåg alls vad den heter, det är en brud(Om jag minns rätt så var hon utlänsk) som sjunger på svenska och i videon så sitter hon i en bil(Jeep elr liknande) och jag tror hon hade en röd bandana på huvudet elr runt halsen.

Linda Pira "Bang Bang"?
Citera
2014-04-03, 01:18
Medlem
Sadegpowers avatar
Inte heller rätt tyvärr, förstår att min beskrivning stämmer in på många låtar :/

Tack ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
http://www.youtube.com/watch?v=9GMjH1nR0ds
Är ganska frekvent spelad utan lyrics.
Citera
2014-04-03, 01:47
Medlem
Letat överallt men hittar inte låten. Hörde en låt i Australien och Nya Zeeland men glömde fråga om låttiteln. Finner inte den på någon hemsida för lyrics osv.

Det är typ en Reggaelåt där dom sjunger något liknande "it's the seed of destruction.... make them take suiside" eller något i den stilen.

Någon som vet, sista utvägen blev Flashback !
Citera
2014-04-03, 05:23
Medlem
Tjenare
Jag hörde en låt för nån vecka sedan på NRJ, en svensk låt med en manlig artist, låten handlar om "brödrakärlek", har jag för mig.
Jag skulle tippa på att det är en ny låt, någon som vet?

Det var en kile som ringde in och önskade den, han visste inte heller vad den hette så han beskrev den typ med "Låten där två brorsor leker kurragömma" eller nått i den stilen
Senast redigerad av KjelleBenchpress 2014-04-03 kl. 05:32.
Citera
2014-04-03, 08:56
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Tjenare
Jag hörde en låt för nån vecka sedan på NRJ, en svensk låt med en manlig artist, låten handlar om "brödrakärlek", har jag för mig.
Jag skulle tippa på att det är en ny låt, någon som vet?

Det var en kile som ringde in och önskade den, han visste inte heller vad den hette så han beskrev den typ med "Låten där två brorsor leker kurragömma" eller nått i den stilen
Linus Svenning - Bröder?
https://www.youtube.com/watch?v=hBD44mg8zV4
Citera
2014-04-03, 11:17
Medlem
Har fått en låt, eller snarare en hel skiva, på hjärnan och kan inte komma på vad det är! Tror det var en vit hiphop duo. Väldigt funk/groove -aktigt. Kan vara 8-10 år gammal. Dom hade nån låt som spelades på radio en hel del tror jag. På framsidan på skivan var det nog två vita snubbar med hatt i ett rum tror jag. En låt på skivan hette något med gangstergroove eller boogie... Blir tokig på det här. Hjälp!
Citera
2014-04-03, 13:12
Medlem
bratteens avatar
Söker en låt som jag hörde när jag va yngre, det är rock. I musikvideon är det en tjej som kör en gammal röd bil (hon har nog en nalle i baksätet) sen lägger hon en sten på gaspedalen och ställer sig upp i bilen. I slutet krockar hon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in