2013-12-02, 23:30
Medlem
WallerQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typ0
Okay, har suttit den sista timmen och försökt googla, youtuba, soundhounda/shazamma (nynnandes...), kollat spellistor och hittar ingenting. Kan tilläggas att jag hört den på norska P3 (ungefär samma musik som på svenska P3)

Det är en sång som har ett lätt elektroniskt intro som går så här ca: "Du du du du, dudu du du du, dududu dududu" (alltså inte ordet du, mera "lätet" du) med en kvinnlig röst. Vill ju påstå att den är rätt ny, men kan ju ha helt fel. Hjälp mig innan jag blir helt galen...
Låter som Ellie Goulding. Kommer inte ihåg låttiteln men den börja på A. Förlåt på förhand om det är fel men låter som de introt i din beskrivning
Citera
2013-12-02, 23:51
Medlem
Ihavenonames avatar
Gör väl ett försök till med dom här förfrågningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Ålrajt, då gör man ett försök här...

Söker en artist jag senast hörde i P3 Etno (ja, det var ett tag sen). En svensk herre som emigrerat till USA och på ålderns höst, har för mig att han var över 90-strecket men inte helt säker, spelat in några låtar.

Denna äldre herre hade en mycket komisk "svengelska", om jag minns rätt så var det tamejfan till och med värre än http://www.youtube.com/watch?v=GupB520gxIE.

Har tyvärr inte mer info.

Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Tjena!

Har letat efter en låt det senaste året efter att ha hört den på radion en kväll för ett drygt år sedan. Har tyvärr inte mycket att gå efter men låten jag söker innehåller texten "med en päls utav äkta kanin", denna text återkommer ett flertal gånger om jag minns rätt. Låten ifråga är 1920- eller 1930-tal.

Den dyker upp i huvudet emellanåt och det är riktigt enerverande att inte hitta den nånstans.
Citera
2013-12-03, 02:08
Medlem
Okej, här kommer en riktig lågoddsare där jag behöver hjälp med att få reda på bandet/producenten.

CSI Las vegas S03E14 "one hit wonder". Låten börjar efter 15:33 och spelas i bakgrunden.
Det är inget sångband utan ett elektroniskt "mästerverk"(iallafall av det man kan höra i klippet).

Den som sätter den här gör mig mycket glad och imponerad!!
Citera
2013-12-03, 14:57
Medlem
Specialmys avatar
Fattar inte hur man gör! Men Verifierakoden, det är 7am - Dirty vegas
Citera
2013-12-03, 15:51
Medlem
AaronHernandezs avatar
Någon som vet vilken låt jag menar?

Tjej med mörkt långt hår sjungandes i en öken. Var en hit för 1-2 år sedan.
Citera
2013-12-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specialmy
Fattar inte hur man gör! Men Verifierakoden, det är 7am - Dirty vegas

Tryck på Citera på den användares inlägg du vill svara...
Citera
2013-12-03, 18:52
Medlem
redcollars avatar
Har letat efter denna låt sporadiskt ett par gånger, men kan inte hitta den. Den är med i Smala Sussie och finns inte med på soundtracket. Någon som vet vad det är för låt?
http://www.youtube.com/watch?v=o8JFXcg12aw
Citera
2013-12-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasker
Söker efter en låt jag hört spelas på radio i bakgrunden några gånger när jag vart upptagen med annat och har aldrig hört vad låten heter eller vilka som har gjort den.
Det är svensk hip hop, ny förutdätter jag, blattar, rapstilen är lite som gamla Fattarulåtar. Tungt beat med en kvinnoröst i bakgrunden, typ "Aaaah-aaaah-aah-aaah-" .. Mer detaljerat än så kan jag tyvärr inte bidra med. Är lite intresserad av vilka det är som gjort låten mest.

Vet inte ifall du hunnit få svar på frågan redan, men: Mohammed Ali - Tunga steg.
Citera
2013-12-03, 19:37
Medlem
greken1234s avatar
I programmet på spåret från fredagen den 29:e november så spelades en bakgrundslåt vid ett inslag om Boston, ungefär vid 47.20 in i programmet.

http://www.svtplay.se/pa-sparet

Tacksam för svar.
Citera
2013-12-03, 21:14
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Försöker en fjärde gång ^^

Vad heter den jul låten med en liten grabb som sjunger på skånska? Han är väl runt 9 år. Rätt känd, inte Tomten jag vill ha en riktigt jul. Den spelades ofta på Julradio.

Testar 5e gång
Citera
2013-12-03, 22:36
Medlem
Fallmans avatar
https://www.facebook.com/photo.php?v=611062362285074&set=vb.545848418806469 &type=2&theater

tid 02:16 - 02: 26 typp.... ("hey hey .." vad heter den?)
Citera
2013-12-03, 23:36
Medlem
Tjo!
Söker en ganska ny svensk låt, tror den brukar spelas på radio. En brud som sjunger. Dom sjunger typ "springer runt i t-shirt" nånting med t-shirt iaf.

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in