Börjar med att det är olika nyhetsinslag, reportrar som säger något som "magic mushrooms".
Hittade den här på fb som trippmusik för läängesedan. hjälp, någon?
Longshot… När du säger ”trippmusik” och ”mushrooms” kommer jag att tänka på Jefferson Airplanes låt ”White Rabbit” där de sjunger om knark-svampar, hallucinogena droger, t.o.m. röka larver !!! *SKRATT* De anspelar också på sagan ”Alice i Underlandet” där hon ju jagar en ”White Rabbit” och ramlar ner i ett hål. Kan inte påminna mig att jag sett en tecknad video till den låten men det finns säkert. I ”The Simpsons” spelar de ibland ”White Rabbit” när det anspelas på droger, speciellt det avsnittet när Homer och nån mer (Flanders…?) smugglar mediciner från Kanada, kan det va det du tänker på? Här är själva låten jag tänker på IAF: http://www.youtube.com/watch?v=XR8LFNUr3vw
Efter lite letande så hittade jag vad dom ungefär säger i början av låten, kortfattat i nyhetsreportaget då. ( fast i låten så är det på engelska )
( text i spoiler )
I en ny studie lät forskare på Johns Hopkins-universitetet i Maryland, USA, 36 frivilliga försökspersoner ta psilocybin under kontrollerade omständigheter.
Majoriteten av försökspersonerna kände fortfarande av känslorna av välbefinnande 14 månader senare. Utöver religiösa upplevelser konstaterades också en känsla av lycka och välbefinnande.
Söker en låt som är antingen med Tages eller Shanes. Den går något i stil med "Chrishchrasch number nine. You´re welcome onboard." Jag har googlat lite men inte hittat något.
Är det någon som vet vad låten+gruppen/artisten heter som spelas i bakgrunden på tv3's reklam till America's got talent? Känner igen den, men blir tokig när jag inte kommer på vad det är för låt!