2013-05-15, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korolevski
Visste inte vem som var vem. Har han gjort ngt annat

Battlat mest.
Citera
2013-05-15, 12:11
Medlem
Hej! Jag skulle behöva hjälp med att hitta en Lars Winnerbäck-låt. Jag har själv aldrig lyssnat på honom men har en nära vän som har pratat om en låt som handlar om att bli "jagad av journalister som inte förstår". Är det någon som skulle ha en aning om vad det är för låt? Ledsen att jag inte har mer info
/J
Citera
2013-05-15, 12:48
Medlem
Söker låt och artist:

Punklåt från 2012. Spelades en del i P3.

Kort, arg, snabb låt på engelska med någon som skriker ut orden snarare än sjunger. Osäker på om det är brittisk eller amerikansk engelska.

En textsnutt lyder "...and then - I ended up in JAIL, cigarrettes for SALE..."
Jag hittar dock ingen sådan låttext på webben.
Citera
2013-05-15, 13:09
Medlem
Maremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mareman
Hej!
Hoppas att någon får syn på detta. Behöver verkligen veta vilken låt det är vi får höra en kort bit av. Musiksnutten infinner sig i ett avsnitt med supercyklisten Jeremy Powers, där han DJ:ar lite på hotellet.

http://www.behindthebarriers.com/season-3-episode-6/
05:31-05:35

Han mixar ju lite olika låtar, och sedan är dessutom filmen klippt, så jag vet inte om det är samma låt eller olika. Men det är just mellan ovan nämnda sekundrar som det jag letar efter spelas. Låten som börjar spelas 05:39 är en helt annan låt (Kenneth G - Bazinga).

Ha det gött!

Bump! Ingen som vet? Vore skitnice om någon kunde lyssna och veta vad det är för låt som spelas...
Ha en fortsatt trevlig dag.
Citera
2013-05-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktaren
Jag söker en låt som är en svensk remix rap av listen to your heart. Någon som har en aning om vilken det är?

Petrus, "Listen to your heart", från 1997? http://www.youtube.com/watch?v=WBJsFVbyzWY

Om jag inte mins fel så var Petrus versrapparen i Basic Element.
Citera
2013-05-15, 16:36
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Låt som går jäääääämnt på P3, sveriges radio osv men kan inte hitta den.
har spånat i listorna och provat i spotify men inte hittat än.

Låten är skön,har arytmisk stil och är framförd av något typist pop-rock -indie band med 1 manlig sångare.

Kommer inte ihåg en enda fras därav utesluter jag lyrics och sånt som bara leder till desinformation.
Däremot imellanåt i låten nynnar sångaren med eko-effekt i skiftande styrka
Låten startar med hög volym och trummor som kompar, följt av något stränginstrument.

aaoooOOooOO OoOooO oooOo

Ni hajjar precis va

BUMP! Kom på att i slutet (outro) så har dem lagt in ett pling, typ som spårvagn/tunnelbana...
Citera
2013-05-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knekt88
inte den heller :s

låter som en remix av en äldre låt fast den är ny... aldrig hört den förens några dagar tillbaka...

play hard? fast där är ingen tjej som sjunger förvisso.. men det är ju en remix av gammal låt.
Citera
2013-05-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intrusive
play hard? fast där är ingen tjej som sjunger förvisso.. men det är ju en remix av gammal låt.

näe inte den heller... hoppas mixmegapol spelar den snart igen, så jag kan snappa upp nån textrad
Citera
2013-05-15, 17:38
Medlem
Robss avatar
Söker en spansk låt som jag hörde någongång runt 2007-2008, polare råkade nämligen sätta på den av misstag för inte så länge sedan och jag frågade vad låten hette och han visade bara en ganska lång titel lite snabbt och jag fick uppfattningen av att han inte gillade låten riktigt.

Nått med "sier alguna (factory)" var det jag uppfattade med undantag att jag kan ha sett fel på någon bokstav eller två. Har sökt runt men hittar inget.

EDIT: Ganska lugn låt som kanske skulle kunna stämma in på meriterna för depp/ångest låt, lite osäker faktiskt.
Citera
2013-05-15, 18:00
Medlem
Söker en låt som har ett "50 tals jazzsound", förmodligen en nyare låt. Tjej som sjunger.

Har bara vissa delar av texten att gå efter, låten börjar i alla fall med "Baby, please be my baby".
Övriga utdrag är bland annat "I love you, so break up with her and stay with me". Kan tillägga att det inte är The Ronettes "Be my baby", så den kan uteslutas. Kan också utesluta alla rap låtar.

Låten är förövrigt med i Tv-serien Louie, där jag först hörde den men i och med att det pratas samtidigt är det svårt att uppfatta hela låttexten.

Testat alla möjliga olika "search be lyrics tjänster" utan att få fram något.
Senast redigerad av Woodhead 2013-05-15 kl. 18:10.
Citera
2013-05-15, 18:29
Medlem
Hoppas någon kan hjälpa mig hitta en låt! Det är en kvinnlig artist som sjunger något i stil med att hon ska hälla bensin över sig och tända på för att visa hur mycket hon älskar någon. Hon sjunger på engelska dock.
Citera
2013-05-15, 18:36
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paridae
Hoppas någon kan hjälpa mig hitta en låt! Det är en kvinnlig artist som sjunger något i stil med att hon ska hälla bensin över sig och tända på för att visa hur mycket hon älskar någon. Hon sjunger på engelska dock.

Vet inte ifall de säger att de ska hälla bensin över någon men kan det vara någon av dessa?
http://www.youtube.com/watch?v=lZw2CB_Ir_w
http://www.youtube.com/watch?v=FlsBObg-1BQ

De första jag kom att tänka på, sorry ifall det är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in