2013-01-13, 17:17
Medlem
aquoss avatar
Tja!

Jag hörde en låt i den här videon som kommer efter skillcapped introt precis!

http://www.videoweed.es/file/tp01npvpwmb2q

Tack!
Citera
2013-01-13, 19:39
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Någon som vet vad låten i "Apollos" reklamfilm heter? Det är en tjej som sjunger, typ "baby you know that´s work" eller något sånt.

Tackar
Citera
2013-01-13, 20:13
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Någon som vet vad låten i "Apollos" reklamfilm heter? Det är en tjej som sjunger, typ "baby you know that´s work" eller något sånt.

Tackar

Belinda Carlisle - Heaven is a place on earth

/#LOUDmouth#
Citera
2013-01-13, 23:11
Medlem
Proozaqs avatar
Söker en låt jag såg på Youtube förut, det är två stycken som sjunger, den ena är vit och har dreads den andra är mörkhyad, jag vet inte om båda spelar på akustisk gitarr, men ena gör det iaf. dom sitter på varsin stol och sitter typ på baksidan av ett hus. Om ni har sett låten på youtube vet ni vilken jag menar, men jag har glömt både artisterna och låtens namn.
Citera
2013-01-14, 01:13
Medlem
Söker en låt som jag såg i ett klipp från "Kungarna av Tylösand".

Refrängen på låten är: Nu somnar vi! Nu kan jag göra aaaaallt!

Nått sånt går låten, pop/rock musik en kille som sjunger.

Om någon kan ha en aning så vore jag väldigt tacksam!
Citera
2013-01-14, 09:20
Medlem
Jag söker efter en gammal låt säkert över åtta år, det är svensk rap, det handlar om mamman till killen som sjunger och hur hon har tagit sig ut/försöker ta sig ut ur missbruk! Väldigt tacksam för hjälp!
Citera
2013-01-14, 10:29
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimpa913
Jag söker efter en gammal låt säkert över åtta år, det är svensk rap, det handlar om mamman till killen som sjunger och hur hon har tagit sig ut/försöker ta sig ut ur missbruk! Väldigt tacksam för hjälp!

Kan det vara Ken Ring - Mamma?
Citera
2013-01-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Kan det vara Ken Ring - Mamma?

Lyssnade och det var det inte men tack ändå!

kan vara mindre än åtta år när jag tänker efter 4-8 kanske!
Senast redigerad av Kimpa913 2013-01-14 kl. 10:38.
Citera
2013-01-14, 17:02
Medlem
vad heter låten?

http://www.wimp.com/stoppeddreaming/
Citera
2013-01-14, 17:24
Medlem
Har fått en låt på hjärnan nu som gör mig tokig, har väldigt lite info om den men here it goes:

Den börjar med någon form av ett ganska lugnt elgitarr-intro(kan vara nåt annat instrument, är dåligt på sånt :P ). Efter introt börjar sången, det är en manlig sångare med mörk och djup röst(ungefär som låten Mmm Mmm Mmm med Crash test dummies). Den enda raden jag vet vad han sjunger är "Somewhere in my maaaaaiiiiiiiiiiiiiind(ett utdraget mind helt enkelt, kan även vara ett annat ord, typ heart eller liknande) och efter denna rad kommer introt igen.

Vet att det är ganska lite att gå på men hoppas någon fattar vilket jag menar. Tror den är från 90-talet men har egentligen ingen aning.
Senast redigerad av randomzz 2013-01-14 kl. 17:27.
Citera
2013-01-14, 18:11
Medlem
Mapojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomzz
Har fått en låt på hjärnan nu som gör mig tokig, har väldigt lite info om den men here it goes:

Den börjar med någon form av ett ganska lugnt elgitarr-intro(kan vara nåt annat instrument, är dåligt på sånt :P ). Efter introt börjar sången, det är en manlig sångare med mörk och djup röst(ungefär som låten Mmm Mmm Mmm med Crash test dummies). Den enda raden jag vet vad han sjunger är "Somewhere in my maaaaaiiiiiiiiiiiiiind(ett utdraget mind helt enkelt, kan även vara ett annat ord, typ heart eller liknande) och efter denna rad kommer introt igen.

Vet att det är ganska lite att gå på men hoppas någon fattar vilket jag menar. Tror den är från 90-talet men har egentligen ingen aning.

Pixies - Where is my Mind?
Citera
2013-01-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapojk
Pixies - Where is my Mind?

Tyvärr inte den jag sökte efter, även om den stämde rätt bra på min beskrivning
Bra låt dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera