2012-10-29, 19:21
Medlem
Mr.Scullys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkulationsplats
Chansning http://www.youtube.com/watch?v=f4xjVyFHxRg

Nix, inte den. Sökt på lyrics men hittar inte ett skit.
Citera
2012-10-29, 20:05
Medlem
Mapojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Scully
Då var det min tur att göra entré i denna tråd. Minns att jag hört låten 2-3 ggr men inte vilket sammanhang.

Söker en skön låt i spansk stil, refrängen består av orden "Mambo-mambo, mambo mambo, mambo-mambo" och därefter något ord (typ "hey!" eller liknande). Refrängen upprepas 2 ggr i rad tror jag.

Luddig beskrivning, men någon som har en aning?

Kanske "Manu Chao-Bongo Bong" .. beror på om du var nykter när du hörde den senast, kanske bongo istället för mambo :P

http://www.youtube.com/watch?v=vJMLJVha5sw
Citera
2012-10-29, 20:29
Medlem
Smackiss avatar
Är det någon som vet vad låten som spelas Viasat HD-reklamen heter?
Citera
2012-10-29, 20:45
Medlem
jag kommer inte på namnet på en grupp som jag har hört några låtar av som verkade ganska bra så skulle vilja höra mer av dom...

De enda jag kan säga om dom är att de var någon typ av 90-tals rock och deras bandnamn har jag innan jag hörde dom trott att de var ett deathmetal band

snälla hjälp mig..
Citera
2012-10-29, 21:02
Medlem
va heter låten i johan falk alla råns moder, när seth är i köket. en rocklåt
Citera
2012-10-30, 01:17
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemfanedu
http://www.youtube.com/watch?v=AsD0FDLOKGA

Känner också igen den från något kusligt sammanhang. Från var vet jag dock inte. Hmm.

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Carnival_of_the_Animals#In_popular_culture Jag känner nog igen den från How I Met Your Mother.

Tusen tack! Det var den låten!
Citera
2012-10-30, 01:25
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vevarbengt
va heter låten i johan falk alla råns moder, när seth är i köket. en rocklåt

På IMDB står det:

Citat:
Original Music by
Bengt Nilsson

Det tyder på att musiken var specialskriven för filmen.
Citera
2012-10-30, 11:47
Medlem
Pumbass avatar
Kommer ihåg när man var yngre och såg på barnprogram sådär innan man begav sig till skolan vid 7 tiden på morgonen. Mellan barnprogrammen började någon kanal spela upp låtar som gjorts av nåt band bestående av 4-5 tonåringar (eller nåt). Vill minnas att det främst spelades 2 låtar - en om Cowboys (99%) och kanske också en om Aliens. Musikvideos visades till båda, och minns då att den om Cowboys tog plats i Vilda Västern. Minns att kanalen i fråga spelade dessa så sjukt mycket att man började hata dem. Kan tyvärr inte minnas om de sjöng på svenska eller engelska, men tror engelska. Så, nån som vet vad det är jag söker?

Förövrigt pratar vi om kanske 8-12 år sedan - dvs att 18 - 20nånting lär vara de som sett dessa.

Varför jag söker dessa? Inte den blekaste.
Citera
2012-10-30, 11:51
Medlem
Hej grappar.

Jag behöver hjälp med en SJUKT bra låt.
Det är i grunden en loop-låt som jag tror länkades från existenz men nu verkar gå på radion.
Hörde den igår men hann inte upp med mobilen för att spela in skiten, men vet ni någon av dessa låtar som kommit ut på radion?

Sitter och youtubar nu för att hitta den.... hjäääälp!!!!
Citera
2012-10-30, 12:09
Medlem
Och vad heter tekniken/typen?
Citera
2012-10-30, 13:43
Medlem
Remslems avatar
Söker en raggae-låt...
Hörde den i bilen (P3) för kanske ett halvår sen, och det lilla jag vet om den var att texten gick något i stil med:

"Ditt x-ben är kopplat till dit y-ben", och så fortsatte versen så till refräng, som KAN ha varit nåt i stil med "beskåda/begrunda skaparn's kraft". Typ.

Svensk artist. Någon som vet, trots kass beskrivning?
Citera
2012-10-30, 13:51
Medlem
otto-cashs avatar
Hörde en svensk hiphoplåt dar beaten var från still dre och jag tror artisten/gruppen var skånsk. Någon som vet vad artist och låt kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in