Hjälp! Kan någon låten i början på den här trailern? 0:07-0:17 för att var exakt. Det är inte 1901 med Phoenix, den börjar spela precis efter. Låten har fastnat i huvudet på mig. Hjälp tack. http://www.youtube.com/watch?v=5katNrnYb8U
Senast redigerad av abhz 2012-09-01 kl. 16:46.
DU kan ju alltid gå igenom artister på spotify. Ta Ultravox, Devo, Depeche mode, yazoo(yaz), the human league, new order tex. Skulle kunna vara någon av dom. Alla finns på spotify.
Hej, har inte så bra koll men kan ge all information jag vet.
En lugn rap/hip-hop låt jag hörde för över 5-6år sedan som går något såhär i början eller i refrängen.
"Boom, boom, boom, boom boom boom boom boom.." (börjar ångsamt och sen trappar upp sen börjar om)
etc sen Börjar någon med en ljusare röst "Ohhh.. Oh oh ohhhhh..."
Extremt lite men allt jag kan ge, manlig artist.. 2006 eller tidigare låt.
Lugn rap/hip-hop.
Försökt hitta en låt ni till och från ett par månader men har absolut ingen aning om vad för artist eller låt det är...
Minns att jag såg den på Mtv eller Ztv nån gång i slutet av 90talet eventuellt i början av 2000talet och allt jag minns var att jag gillade den (då iaf) och att det var nån typ av country(?)
Iaf i musikvideon så är det nån snubbe som åker lastbil och stannar vid något långtradar fik för att ringa sin flickvän. Det är allt jag minns... Tror låten handlade om otrohet. Han sjöng på ett rätt monotont sätt lite som "She wants revenge - Tear you apart" (det är inte den låten dock)
Någon kanske kanske vet vilken låt/video jag menar? Det var en man som sjöng iaf.
Tack på förhand, även om jag inte har några höga förhoppningar om att nån ska veta vilken låt jag menar.
Senast redigerad av Unbannable 2012-09-02 kl. 02:26.
Hörde ett par riktigt sköna låtar utomhus och måste bara veta vem artisten är. Det var nåt trance liknande elektronisk musik och väldigt melodisk med fokus på en elgitarrliknande melodi och en man som sjöng lite med ljus röst. Det lät som engelska men kunde endast urskilja orden "choo choo choo" i en låt. Snälla känn igen nån!
Senast redigerad av Pulseczar 2012-09-02 kl. 03:21.
Hjälp! Kan någon låten i början på den här trailern? 0:07-0:17 för att var exakt. Det är inte 1901 med Phoenix, den börjar spela precis efter. Låten har fastnat i huvudet på mig. Hjälp tack. http://www.youtube.com/watch?v=5katNrnYb8U
Hörde den ute igår, lite av en icke-igenkännbart språk men väldigt festlig av sig. Gick ungefär så här i refrängen :
Shalaba laba LA, shalaba laba LE. shalaba laba la alaba lee.
Kanske är lite svår att bara komma på men dom sjunger ordagrant som jag skriver, möjligtvis något afrikanskt. skulle göra min söndag om någon kom på vilken låt det var!
Hörde den ute igår, lite av en icke-igenkännbart språk men väldigt festlig av sig. Gick ungefär så här i refrängen :
Shalaba laba LA, shalaba laba LE. shalaba laba la alaba lee.
Kanske är lite svår att bara komma på men dom sjunger ordagrant som jag skriver, möjligtvis något afrikanskt. skulle göra min söndag om någon kom på vilken låt det var!