Det här är en riktigt klurig och kanske omöjlig fråga. Jag vet precis hur melodin (refrängen) går. Det är en äldre låt, skulle tro 60-tal. Låter lite som Beatles men tror inte det är de, men nästan säkert ett band.
Problemet är att jag kan EN mening, den första i refrängen. Jag vet inte vad de sjunger, men det låter lite som "I say number one, you're welcome aboard (welcome aboard)... och så repeat.
På "say" går de upp i tonen.
OT:Jag önskar jag kunde infoga ett ljudklipp när jag nynnar den, men går det?
Jag hörde en låt på en skiva (som jag ej vet namnet på) som jag har fått på huvudet och inte kan hitta någonstans.
Saker jag vet:
- Låt nummer ett på skivan den fanns på sjöng de "Du flicka med vind i ditt hår" i refrängen, vilket antagligen var låten "Sven-Ingvars - Du Flicka Med Vind I Ditt Hår" (Tror dock att jag sett någon annan artist som gjort en låt med det namnet, så behöver inte vara just Sven-Ingvars)
- Låten jag söker var nummer tre på skivan.
- Låten jag söker så sjöng en tjej: "Tänk att du trodde, att jag var, din lilla leksak, tänka sig lilla jag" flera gånger i någon slags mellanrefräng(?).
Det här är en riktigt klurig och kanske omöjlig fråga. Jag vet precis hur melodin (refrängen) går. Det är en äldre låt, skulle tro 60-tal. Låter lite som Beatles men tror inte det är de, men nästan säkert ett band.
Problemet är att jag kan EN mening, den första i refrängen. Jag vet inte vad de sjunger, men det låter lite som "I say number one, you're welcome aboard (welcome aboard)... och så repeat.
På "say" går de upp i tonen.
OT:Jag önskar jag kunde infoga ett ljudklipp när jag nynnar den, men går det?