2012-05-05, 03:29
Medlem
Adelaides avatar
Söker efter en svensk (?) rockgrupp. Såg någon video för ett tag sen, bandmedlemarna är 3 stycken och de spelade på någon skateboard-park om jag minns rätt. De sjöng på engelska. Har letat i flera dagar nu utan att få något resultat.
Citera
2012-05-05, 10:16
Medlem
danskenitunnans avatar
Söker en ganska ny så ny svensk låt där dom sjunger i refrängen ungefär såhär:

Du ser mig ? ? ? men jag vet att du ? ? ?

Förstår om det blir svårt för er men hoppas på det bästa!
Citera
2012-05-05, 11:47
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Är det någon som vet vad låten i bakgrunden av nya Felix ketchup reklamen (där de har ketchup på en lasspinne) heter? Låter som något släppt på Low Spirit typ 93-95.
Citera
2012-05-05, 11:59
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaJusticia
Någon som vet vad låten som går på din gata heter, den går något snabbt och i den sjunger de något som ''den stora stygga vargen'' hjälp fått den i skallen

Det är Maskinen som gjort låten
Citera
2012-05-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCatWoman
Det är Maskinen som gjort låten

tack^^ stora trygga vargen ! hittat den tack
Citera
2012-05-05, 13:09
Medlem
anton mordarens avatar
nån som kan identifiera den här låten utifrån mitt försök att vissla den? (originalet visslas också)

http://speedy.sh/e8ZXT/vizl.mp3
Citera
2012-05-05, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swerazz
Hej.

Söker en låt eller namnet på artisten.
Tyvär så har jag inte så mycket mer i huvudet från denna låten än detta "beautiful so beautiful" så om och om igen. Musikgenre är nog pop/dance möjligtvis tecno remix finns med.
Har tyvär inget mer att gå efter men hoppas någon kan tipsa mig då jag har försökt hitta denna i några månader.

Mvh

Denna kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=KPn-SFLSg9g
Citera
2012-05-05, 14:59
Medlem
xaniixs avatar
Tjena lyssnade på en låt nyss på Radion där en tjej sjung Far away Far away. nån som vet vilken låt det är?
Citera
2012-05-05, 17:05
Medlem
WhatsUpDocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskenitunnan
Söker en ganska ny så ny svensk låt där dom sjunger i refrängen ungefär såhär:

Du ser mig ? ? ? men jag vet att du ? ? ?

Förstår om det blir svårt för er men hoppas på det bästa!

Ett långskott, men kan vara "Den Svenska Björnstammen" - "Vart jag mig i världen vänder"

http://www.youtube.com/watch?v=IEC7sIfCtKs
Citera
2012-05-05, 17:43
Medlem
Söker en "disco/poplåt jag hörde på sats nyligen, kan också vara någon slags remix med en kvinna som sjunger, tror inte att låten är speciellt ny men det jag kommer ihåg är iaf: "Don't wanna see you tonight" ......"dont wanna spend my whole life" ..... "we're gonna see the light"
Citera
2012-05-05, 22:13
Medlem
Muttaegotts avatar
Jag undrar om nån kommer ihåg en gammal gubbe med vitt skägg som gjort helt galet svängig dragspelsmusik! , jag tror han kommer från Brasilien ursprungligen
Citera
2012-05-05, 22:22
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttaegott
Jag undrar om nån kommer ihåg en gammal gubbe med vitt skägg som gjort helt galet svängig dragspelsmusik! , jag tror han kommer från Brasilien ursprungligen

Aldrig hört men googlade litet och kom fram till Sivuca eller kanske Hermeto Pascoal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in