2012-04-06, 21:33
Medlem
Lurkezs avatar
Hörde en låt innan idag på radion.
låttexten innehöll något i stil med : i want to fly with the speed of sound/light
det är inte coldplays låt, tror det var en tjej som sjöng.
Citera
2012-04-06, 21:40
Medlem
I slutet av en Håkan Hellström låt spelas det upp en textrad på en grammofonskiva säger i stil med "Men du hör ju inte" (vet att orden "Men du" är rätt). Någon som vet vilken låt jag menar?

edit: Låten heter "Vi två 17 år"
Senast redigerad av Winterfall 2012-04-06 kl. 21:44.
Citera
2012-04-06, 21:59
Medlem
BearWithMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
I slutet av en Håkan Hellström låt spelas det upp en textrad på en grammofonskiva säger i stil med "Men du hör ju inte" (vet att orden "Men du" är rätt). Någon som vet vilken låt jag menar?

edit: Låten heter "Vi två 17 år"
Från Wikipedia:
Citat:
Texten till "Uppsnärjd i det blå" är skriven av Hellström, medan kompmusikerna Johan Neckvall, Daniel Gilbert och Timo Räisinen har skrivit musiken. Fram emot slutet av det föregående spåret, "Vi två, 17 år", hör man en kvinna säga "Men du sover ju, du hör ju inte på", vilket följer med i övergången till denna låt. Kvinnan, som är Hellströms mor, säger meningen ett antal gånger innan låten börjar. Denna fras och framförallt sättet den framförs på är snarlik outrot till The Smiths låt "Rubber Ring" där en kvinnoröst säger "You are sleeping, you do not want to believe". Låtens titel är en rak översättning från Bob Dylan's "Tangled Up In Blue".

Rubber Ring - The Smiths
http://www.youtube.com/watch?v=Cpf6gJU3520
Citera
2012-04-07, 00:10
Medlem
tokbiass avatar
Serien mot alla odds hade en glad låt i slutet på alla avsnitt vad heter den?
Citera
2012-04-07, 00:21
Medlem
Någon som vet vad låten heter som spelas i slutscenen på avsnitt 3 av Suits? När Mike pratar med Jenny. Låter som början på en låt som är med i ganska många filmer!
Citera
2012-04-07, 04:45
Medlem
Lurkezs avatar
Hörde en låt på radion innan idag:
en man sjöng något i stil med : I want to fly with the speed of sound..
sen sjöng en kvinna något i stil med: ohohoh wanted child? / wonderboy
har hört låten innan och tror det är en 90-talslåt.

melodin lät typ. dururu du dut du du
Citera
2012-04-07, 04:56
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillerMac
För någon vecka sedan lyckades jag helt random komma till en musikvideo på youtube som jag nu eftersöker. Musiken var rock, och i videon var det lixom animerade/ritade fiskar som åkte runt i en fiskebåt och fiskade, ja dom fiskade ju såklart människor, en jävla wtf video!

Någon som vet vilken jag menar?
http://www.youtube.com/watch?v=Qi7KDOAj4Xo
Kanske?
Citera
2012-04-07, 09:59
Medlem
xmzs avatar
Min lilla dotter eftersöker en låt. Det är en hitlåt som går tydligen spelas mycket på radion. Det är en portugis och det enda hon nynnar på är "mosa, mosa". Vet vilken hon menar, men vad fan heter den?
Citera
2012-04-07, 10:03
Medlem
BearWithMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Min lilla dotter eftersöker en låt. Det är en hitlåt som går tydligen spelas mycket på radion. Det är en portugis och det enda hon nynnar på är "mosa, mosa". Vet vilken hon menar, men vad fan heter den?
Michel Teló - Ai Se Eu Te Pego
http://www.youtube.com/watch?v=hcm55lU9knw&ob=av2n
Citera
2012-04-07, 10:58
Medlem
Tjena!
Det är så att jag hade ett par låtar med ett irländskt eller skotskt (troligtvis irländskt) band på spotify tidigare, men idag när jag skulle gå in för att dra på lite skön musik så fanns den inte kvar! Och jag har ingen aning om vad låt/artist heter.
Jag vet att jag inte har mycket att gå på, men själva gruppen spelar instrumental musik och på skivomslaget var det en person med en slags mask som satt vid ett träd.
Skulle vara grymt tacksam om någon visste vilken grupp/skiva jag menar
Citera
2012-04-07, 11:41
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BearWithMe
Michel Teló - Ai Se Eu Te Pego
http://www.youtube.com/watch?v=hcm55lU9knw&ob=av2n

Tackar så mycket! Så glad hon blev! Nu är hon parkerad vid laptopen med hörlurar och låten på repeat Eric Saade har fått konkurrens som idol för min 6-åring
Citera
2012-04-07, 11:56
Medlem
Hej! För en tid sedan såg jag en musikvideo på youtube som jag endast minns slutet av, men handlingen gick ut på att en tjej träffar en kille (båda är unga) de går ut på en äng och hamnar nedanför ett träd. Du pussar varandra & tar bilder på varandra, sedan kommer tjejens moder, drar bort tjejen från killen och verkar säga något i stil med (som man inte hör) "Kommer du nära min dotter igen dödar jag dig!". Nästa sekvens är att dottern & modern sitter i bilen & dottern tittar på bilderna som hon tog på sin käresta.

Min första tanke var låten "Wake me up when september ends" med Green Day, men där hade jag fel. Nästa låt var "Love story" med Taylor Swift, men även där hade jag fel. Någon som vet vilken låt/video jag menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in