Behöver hjälp av någon gammal "hård"-rockare som har bra koll på videos från... skulle tippa på 80-talet, möjligen början.
Jag söker en låt/video som jag trott varit antingen "Rock you like a hurricane" med Scorpions eller "Cum on Feel the Noize" med Quiet Riot... men det har visat sig att det inte är någon av dessa låtar jag söker. Eller?
Idag var jag så säker på att det var Quiet Riot som gjort den videon jag söker men när jag tubade på den så var det en helt annan video än vad jag trodde. När jag väl såg den här "nya" videon så minns jag att jag sett den också. Den nya/riktiga videon handlar om en kille som vaknar i sin säng. han har fångat en trämask (som finns på nåt skivomslag också) på en konsert och den masken ihop med musiken gör så att väggarna börjar spricka. Slutar med att allt rasar och man är på en livekonsert med gruppen.
Det skumma är att vissa saker från "Cum on Feel the Noize"-videon (den riktiga då) tycker jag mig minnas är med i den här videon jag söker också... killen och den "magiska" trämasken, men det är lite annorlunda handling i den videon jag tänker på.
Som jag minns det så är det en kille i en fängelsecell, och masken hänger på väggen här också tror jag. Ögonen på masken kanske börjar lysa när musiken spelas, väggarna börjar spricka. När allt rasat är killen i en stor bur istället, masken kan hänga på gallret. Gruppen och en massa dansande tjejer är där också. Är nästan säker på att det är en svart panter med också. Tror att sångaren har en 70-tals-mustasch.
Blir så himla förvirrad för i "Cum on Feel the Noize"-videon så är handlingen nästan exakt lika ju, bara det att killen är på sitt rum, inte i en cell... och när väggarna spricker (pga masken här också) så blir det inte en bur utan en live-spelning med bandet.
Kanske finns det en annan version av videon? Eller så är det en helt annan låt med ett helt annat band jag letar efter. Kan ju vara så att "Cum on Feel the Noize" var stor samtidigt som "min" låt och att de låg på samma topplista eller nåt... och att jag därför blandar ihop dem. Jag har ju periodvis gått och trott att det är "Rock you like a hurricane" också (känns mer som det är den t.o.m.), så den kanske var populär samtidigt den också? När jag av en slump kom in på en Scorpions-video nyss så tänkte jag "Fan, har aldrig tänkt på vad sångaren är olik sig från den där videon där han hade musch och de var i en bur...". Tubade för att kolla videon men hittar ingen video alls med den låten? Måste väl för 17 finnas en video till den kända låten? Men varför skulle Scorpions ha med Quiet Riots trämask, om det nu är dom som gjort låten jag söker.
Brukar ofta tänka på hur bra jag tyckte låten var, och jag har ju gått och trott att jag haft koll på vilken låt det är men nu är jag helt förvirrad.
Är det någon som känner igen det här med cellen, buren, tjejerna, pantern? Vet inte om det kan ha varit på Bagen-tiden kanske... eller så var det lite tidigare. Finns det någon så gammal här?

Får jag bekräftat att det finns en alternativ video till "Cum On" så kan jag pusta ut... annars finns det en låt från förr som jag älskade, men inte minns.
Det är inte Slades originalversion av "Cum On Feel the Noize" jag söker videon till.