2011-12-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Rage Against the Machine

Vad heter låten ?

/ genelec
Citera
2011-12-14, 22:38
Medlem
tjena,

jag kommer ihåg en låt av anton & affe med bakgrundsmusik: living to love you ( inte den av jadde som finns på youtube)

inledningen var något oseriöst i stil med: anton & affe alla tjejer kommer ångra att ni inte blev ihop med nån av oss, för kolla hur fint vi sjunger...

hoppas verkligen att någon vet vad jag menar för låt för jag skulle verkligen vilja höra den igen.
Citera
2011-12-14, 23:36
Medlem
Hej

Söker en trancelåt (något slags euro eller electro kanske) från sent 90-tal eller iaf före 2000-01
Det sjungs ev på franska (?) Refrängen går i lite "ekande" stil typ SILENCIO SILENCIO (lite utdragna i & o:n) & ungefär såhär EASY GORSILENZIO. En väldigt lugn & skön låt.
Snälla hjälp! Den väcker fina minnen.
Senast redigerad av KlasUggla 2011-12-14 kl. 23:46.
Citera
2011-12-15, 00:19
Medlem
drickss avatar
Hörde precis en låt på EastFM i bilen, dom sa aldrig vad låten hette men jag tror att det va Pitbull och någon mer som lät lite latino, det enda jag hann uppfatta i låten va något i stil med "Every time i see her she's...[något jag inte hörde]". Det lät även som om låten skulle vara lite reggaeton inspirerad.

Har försökt att googla på denna diffusa förklaring men det gav nada... Hoppas på att någon kan förstå vilken låt jag menar! Tack på förhand
Citera
2011-12-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genelec
Hej, har suttit hur länge som helst och försökt komma på vad bandet heter som har gjort den här låten , har dock bara en print från videon ( http://imageshack.us/photo/my-images/11/horads.jpg/ )

/ genelec

edit musikvideon handlar om att dom sitter i soffan och kollar tv. På tvn ser man två tjejer som ligger i sängen och plötsligt kommer en av killarnas farsa in till tjejerna. Morsan ser det och blir lack osv osv osv.

/ genelec
Citera
2011-12-15, 02:54
Medlem
http://youtu.be/ISrSNfnan0k

skulle vara tacksam om nån visste vad låten heter i detta filmklippet?

mycket tacksam för svar!
Citera
2011-12-15, 03:14
Medlem
Sugmins avatar
söker en låt.
i musik videon går en kvinna efter en väg med leopardmönstrad klänning, ganska säker att den kom på 90 talet.
genre: pop/radiomusik
Citera
2011-12-15, 06:14
Medlem
Vad heter låten som spelas på bl.a. P3 just nu, och är ett slags tjej-kille duett med gammal "westernmusik" i bakgrunden?
Citera
2011-12-15, 09:39
Medlem
zzxxccvvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugmin
söker en låt.
i musik videon går en kvinna efter en väg med leopardmönstrad klänning, ganska säker att den kom på 90 talet.
genre: pop/radiomusik

Shania Twain - That Don't Impress Me Much? http://www.youtube.com/watch?v=mqFLXayD6e8&ob=av2e
Citera
2011-12-15, 10:31
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasUggla
Hej

Söker en trancelåt (något slags euro eller electro kanske) från sent 90-tal eller iaf före 2000-01
Det sjungs ev på franska (?) Refrängen går i lite "ekande" stil typ SILENCIO SILENCIO (lite utdragna i & o:n) & ungefär såhär EASY GORSILENZIO. En väldigt lugn & skön låt.
Snälla hjälp! Den väcker fina minnen.

Il Caeasar- Silencio (Italienska)
Citera
2011-12-15, 12:43
Medlem
Rattpungs avatar
Det jag söker är artisten till en viss metalvideo jag såg på youtube!

Jag har funderat på detta i veckor och det börjar verkligen gnaga på mig, så irriterande!
Jag har lusläst listor över olika bolag, kollat alla band jag kan tänka mig på youtube men hittar fan inte det någonstans!

I videon (som jag har för mig är från ett relativt litet band) så agerar 2 eller fler killar med töjda öron, någon av dessa har vita smycken i sina. Handlingen i videon består av att den ena ska langa droger till den andra. En av scenerna utspelar sig vid ett matbord då "langaren" får ett telefonsamtal varpå hans flickvän (av kroppspråket att tyda) inte uppskattar hans sätt att försörja sig.
Citera
2011-12-15, 14:24
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Musikvideon handlar om en vit man som blir släpad genom en korridor av två vakter/läkare. Då och då ser man en kvinna som sjunger och de enda orden jag lyckades tyda var "what are you waiting for, why can't you wait" Kvinnan som sjöng hade mörkt hår.

Vad heter låten?

Tack på förhand

Edit. Låten brukas spelas som preview på musiktvkanalen VH1. Jag har alltså bara sett ca 20 sekunder av filmen/låten.
Chase & Status Feat. Delilah - Time
http://www.youtube.com/watch?v=lWP9VvkeTmA

Det var låten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in