2011-11-25, 00:35
Medlem
MEC62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhin
Har nu tvångsmässigt sökt själv i två timmar och hittar inte

Låt från 80-talet. Engelsk/italiensk (eller spansk?). Typ... Kille och tjej turas om att sjunga. Om att dom saknar varandra och älskar varandra.. och memories lingers on..Te amo I love you etc etc..
Väldigt annorlunda låt, jag kan höra den i hunudet..men inte få fram nån text.

Nån som känner till den?
Den enda jag kommer på just nu är denna:
http://www.youtube.com/watch?v=EfpgE1EoOjs
Citera
2011-11-25, 00:38
Medlem
zzxxccvvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhin
Har nu tvångsmässigt sökt själv i två timmar och hittar inte

Låt från 80-talet. Engelsk/italiensk (eller spansk?). Typ... Kille och tjej turas om att sjunga. Om att dom saknar varandra och älskar varandra.. och memories lingers on..Te amo I love you etc etc..
Väldigt annorlunda låt, jag kan höra den i hunudet..men inte få fram nån text.

Nån som känner till den?

Tina Turner & Eros Ramazzotti - Cose Della Vita?
Citera
2011-11-25, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEC62
Den enda jag kommer på just nu är denna:
http://www.youtube.com/watch?v=EfpgE1EoOjs

Åh vad underbara ni är och engagerar er så fint!! den här är det ju!!! Tusen tack
Citera
2011-11-25, 01:08
Medlem
Herr Kisss avatar
Vad hette John i Peter bjorn and John under hans solokarriär? Blir tokig hära
Citera
2011-11-25, 01:34
Medlem
Manifestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggystar
Jag söker en version av "over the rainbow" som är instrumental. Det är en jäkligt skicklig gitarrist som spelar den. Soundet är ganska 80-tal, det är gitarr, bas, trummor synth osv. Har för mig det påminner ganska mycket om Yngwie Malmsteen. Någon som vet?
Joe Satriani kanske: http://www.youtube.com/watch?v=KoZrlEFUmf0&feature=related
Eller så är det helt enkelt Yngwie Malmsteen du menar: http://www.youtube.com/watch?v=onwaLWR23k0&feature=related
Citera
2011-11-25, 05:19
Medlem
WrongTurn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsUpDoc
Jag tänker på "Moviestar" med Harpo iaf :P

Ah tack! Tänkte så det knakade men kom inte på vilken låt det var. Men det var mycket riktigt den låten jag tänkte på. Tack igen!
Citera
2011-11-25, 17:52
Medlem
Bylines avatar
Nu har jag gått med en låt i huvudet i flera dagar. Det är refrängen på en instrumental låt från min ungdom som fastnat. Skulle tippa på från tidigt 70-tal.
Jag hade fått för mig att det var låten Oxygen av Jean Michel Jarre, men det var det naturligtvis inte när jag kollade på Tuben. Jag tror dock att låten har ett kort en-ords namn.

I vilket fall, vi ungar brukade sjunga den här egentillverkade versraden till låtens "refräng"...

"Lite popcorn i en kopp,
lite popcorn i en kopp,
lite popcorn i en kopp det går så fort att äta opp."

Låten har ett syntigt och snabbt beat. Snälla, är det någon som vet vad låten heter och vem/vilka som spelar den? Då kanske jag kan spela skiten ur den på Tuben och kanske få den ur huvudet. Någonstans måste jag ju ha hört den nyligen eftersom den sitter som Karlssons klister i skallen.
Citera
2011-11-25, 17:55
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Nu har jag gått med en låt i huvudet i flera dagar. Det är refrängen på en instrumental låt från min ungdom som fastnat. Skulle tippa på från tidigt 70-tal.
Jag hade fått för mig att det var låten Oxygen av Jean Michel Jarre, men det var det naturligtvis inte när jag kollade på Tuben. Jag tror dock att låten har ett kort en-ords namn.

I vilket fall, vi ungar brukade sjunga den här egentillverkade versraden till låtens "refräng"...

"Lite popcorn i en kopp,
lite popcorn i en kopp,
lite popcorn i en kopp det går så fort att äta opp."

Låten har ett syntigt och snabbt beat. Snälla, är det någon som vet vad låten heter och vem/vilka som spelar den? Då kanske jag kan spela skiten ur den på Tuben och kanske få den ur huvudet. Någonstans måste jag ju ha hört den nyligen eftersom den sitter som Karlssons klister i skallen.

Hot Butter - Popcorn kanske?
Citera
2011-11-25, 17:56
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantdead
Hot Butter - Popcorn kanske?
Åh, tusen tack! *puss*

Den heter ju till och med Popcorn. Vi ungar var alltså inte så originella som jag trodde när vi hittade på refrängen.
Citera
2011-11-25, 18:13
Medlem
vad heter låten som spelas i avsnitt 7, 15 18 i karatefylla? när 3 tjejer gör någon bröllops video ?
Citera
2011-11-25, 18:16
Medlem
http://www.tv6play.se/play/253868/?autostart=true
Citera
2011-11-25, 19:50
Medlem
Det enda jag kommer ihåg av låten är att det är en duet mellan en tjej och en kille, rock genre!

Rätt så populär låt kan jag slå vad om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in