Söker namnet på gruppen och låten.
Dom sjunger något "das afrikans ...... eine boot".
Alltså att dom vill sätta afrikaner på en båt.
Väldigt trallvänligt melodi, nästan töntig.
Letar efter en låt som gick på mtv förut (på natten). Tror genren heter dubstep. Det är en tjej som sjunger. Texten är ganska enformig men kommer bara ihåg ett ord, "you". Tjejen wailar (stavning?) så det blir typ "you-iou-iou". Någon som vet vad den heter?
Nja, inte den. Helt fel genre (låter det som iaf). Tänk på att den gick på MTV, iofs på kvällen, men ändå. Är nog mer mainstream än så. Har för mig att musikvideon är en tjej som sjunger och en brinnande bil.
Nu funkade helt magiskt Shazam, när jag gjort en ännu sämre mp3 som jag spelade upp på en sketen laptop. Funkade inte innan när jag spelade "orginalbandet" från Teac-däck och studio-monitorer.
Orginalpost:
Jag har en snutt från ett gammalt kassettband, inspelat från radio, som jag skulle veta vilken grupp som gjort. Det måste ju handla om tidigt 80 eller sent 70. Nån slags rock är det, med synthar och stråkar.
Jag har tok-letat på Spotify och så, efter låtar som kan heta som de sjunger. Och jag har provat Shazam i mobilen. Men utan resultat. Så nu står mitt hopp till flashback.