2011-10-11, 22:47
Bannlyst
Vilken låt är det på Wolkswagens reklam?
Citera
2011-10-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopherus
Hörde en låt på P3 idag på jobbet, antagligen ett svenskt band som sjunger om göteborg fast på engelska alltså "Gothenburg", någon som har en aning?

Har visserligen inte kollat igenom låtlistan för dagen men gissar att det kan vara Jens Lekman - Waiting for Kirsten du hört.

"In Gothenburg we don't have VIP lines" går refrängen i den rakt igenom utmärkta låten.
Citera
2011-10-12, 09:38
Medlem
Fillifjonks avatar
Söker en låt som jag tror kom sent 90-tal eller precis i början av 2000-talet.
Det är en svart kvinna som "typ" rappar, refrängen är antingen opera eller någon klassisk melodi. Jag tror, men detta kan vara en föreställning i mitt huvud, att hon står i något regn eller liknande men det kan vara helt fel. Detta är det enda jag har. Hon var heller inte så känd.

Om någon vet, please hjälp! Tack
Citera
2011-10-12, 11:48
Medlem
BearWithMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillifjonk
Söker en låt som jag tror kom sent 90-tal eller precis i början av 2000-talet.
Det är en svart kvinna som "typ" rappar, refrängen är antingen opera eller någon klassisk melodi. Jag tror, men detta kan vara en föreställning i mitt huvud, att hon står i något regn eller liknande men det kan vara helt fel. Detta är det enda jag har. Hon var heller inte så känd.

Om någon vet, please hjälp! Tack
Sweetbox - Everything's gonna be alright

http://www.youtube.com/watch?v=lNyjkRlgO5s
Där är visserligen inget regn.
Citera
2011-10-12, 14:20
Medlem
BearWithMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Vilken låt är det på Wolkswagens reklam?
Det finns säkert mer än en VW reklamfilm som körs nu, men den här låten hörde jag i en reklam idag.
http://www.youtube.com/watch?v=SKNzSG4bgzs
Citera
2011-10-12, 16:52
Medlem
Tja! Idag när jag var på gymmet så hörde jag en låt som jag känner igen sen tidigare, men jag kan inte sätta fingret på vilken låt det är. Det enda jag snappade upp från texten går typ såhär "I never ever felt" och det var det en tjej som sjöng. Tror det repeterades några gånger, en bit in i låten så är det någon kille som börjar rappa. Känns som en typisk gym dunka/remix låt!

Vet att det kanske inte är så mycket att gå på, men det kanske är någon här som känner igen det.

Tack i förväg!
Citera
2011-10-12, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BearWithMe
Det finns säkert mer än en VW reklamfilm som körs nu, men den här låten hörde jag i en reklam idag.
http://www.youtube.com/watch?v=SKNzSG4bgzs

Tack

Citat:
Ursprungligen postat av Malabox
Tja! Idag när jag var på gymmet så hörde jag en låt som jag känner igen sen tidigare, men jag kan inte sätta fingret på vilken låt det är. Det enda jag snappade upp från texten går typ såhär "I never ever felt" och det var det en tjej som sjöng. Tror det repeterades några gånger, en bit in i låten så är det någon kille som börjar rappa. Känns som en typisk gym dunka/remix låt!

Vet att det kanske inte är så mycket att gå på, men det kanske är någon här som känner igen det.

Tack i förväg!

Ett långskott

http://www.youtube.com/watch?v=uelHwf8o7_U
Citera
2011-10-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Ett långskott

http://www.youtube.com/watch?v=uelHwf8o7_U

Nej tyvärr, men tack ändå
Citera
2011-10-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinelloo
Gymclassheroes - stereo hearts ?

Yes, den var det! Tack!
Citera
2011-10-12, 21:01
Medlem
c^2s avatar
Hejsan. Jag söker två stycken låtar.

Den första är en låt som spelas vid många tekningar osv, refrängen är något i still med "naaaa naaa naaaa na na naaanaa" alternativt "laaaaa laaaa laaaa lalala", det är inte ATC- Around the world, men det är en kvinna som sjunger, och det är lite disco stil på låten.

Den andra låten jag söker är den Viasat sport använder vid alla reklamer osv för fotboll och hockey osv, det är ingen sångtext i låten, utan mer en slags dramatisk symphony, ska se om jag hittar någon youtubevideo med den så kan jag länka.
Citera
2011-10-12, 21:03
Medlem
mizzametals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Hejsan. Jag söker två stycken låtar.

Den första är en låt som spelas vid många tekningar osv, refrängen är något i still med "naaaa naaa naaaa na na naaanaa" alternativt "laaaaa laaaa laaaa lalala", det är inte ATC- Around the world, men det är en kvinna som sjunger, och det är lite disco stil på låten.

Den andra låten jag söker är den Viasat sport använder vid alla reklamer osv för fotboll och hockey osv, det är ingen sångtext i låten, utan mer en slags dramatisk symphony, ska se om jag hittar någon youtubevideo med den så kan jag länka.

första, kan det vara Rihanna - S&M?
Citera
2011-10-12, 21:06
Medlem
Är det någon som vet vilken låt det är i reklam filmen om filmen one day???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in