2011-10-10, 22:03
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Tjena , har fått en rap låt på hjärnan men kommer inte på vad den heter eller vilken artist som har gjort den. I introt så hör man en säga Dum dum dum , dududum dum dum... sen hör man en nästan lite skrikig röst. Kan inte riktigt beskriva hur rösten låter. Och ja, ingen bra beskrivning men hjälp är väldigt tacksamt
Citera
2011-10-10, 22:12
Medlem
är det nån som minns vad de där hiphop gruppen som klädde ut sig till clowner hette? de va från ca 95-96.....inte ICP....de här jag menar va lite yngra killar med clowkläder, peruker och clowmålningar i ansiktet...en av killarna va lite yngre än de andra....de va nog ca 3-4 stycket i gruppen....

de gjorte typ bara 1 låt de blev kända för....spelades mycket tillsamans med KRSone- sound of the police....ibland så remixade man de tillsamans för de passade varandra
Citera
2011-10-10, 22:23
Medlem
Jag och en polare hittade för några dagar sedan en gammal CD med diverse låtar på, i en av låtarna är det en kille som pratar om Dreamhack i början och nämner något om det är någon som har CSS-server, medans så går introt till New Order - Confusion i bakgrunden, för att sedan, när han pratat klart så går den igång helt och går resterande delar av låten. Är det någon som har en aning om vad detta är för låt?
PMa gärna
Citera
2011-10-10, 22:45
Medlem
xnines avatar
Någon som vet namnet på den här låten av Kashiwa Daisuke?
http://www.youtube.com/watch?v=ibvcDbKHrsE
Citera
2011-10-10, 23:02
Medlem
Söker en låt, den är nog ganska ny. I typ refrängen sjunger en snubbe " In my raadiiooooo " någonting. Har för mig den spelats en del på radio.
Citera
2011-10-11, 00:08
Medlem
Jag såg en musikvideo för någon månad sen som jag tror var ganska ny. Det var massa ungdomar som satt på en strand, typ drack öl, rökte vattenpipa och cigaretter. Det var några som badade och sen tror jag det hela avslutades med ett strandslagsmål. Om jag inte minns fel så var det långholmen på södermalm de var på.
Är det någon som vet vilken låt det är?
Vore jävligt grymt.
Citera
2011-10-11, 05:45
Medlem
Pissmadames avatar
Jag söker namnet på en kort liten låt som nån bandmedlem eller musiker spelade på nån kort dokumentär på svt för en massa år sän, det var nått program där dom intervjuade ett band som repade och höll på ute i nån lada på vishan, vet inte om det var om Hellacopters kanske..
Och under nått tillfälle så satt gitarristen utomhus på en stol och spelade en kort låt av nån känd musiker - Låten var väldigt kort, lugn och fin och handlade generellt om familjen, typ att han betraktade familjen och det var som en liten ödmjuk homage åt den kärlekfulla familjen, med lugnt gitarrplink, som en trubadursnutt.. Det enda jag kommer ihåg av texten var att han sjöng "see the family there, on the parkinglot see the little children, bla bla" och var en direkt tribute åt alla familjer typ, den slutade oxå med orden "see the family" tror jag.. Är det nån som har nån aning?
Citera
2011-10-11, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av case79
Vad för band är detta??

http://kiwi6.com/file/a592a40mg9

HELP!?
Citera
2011-10-11, 08:18
Medlem
Pissmadames avatar
The Bajskorvs.. Heter dom.
Citera
2011-10-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowa
vad är det för typ av låt? lugn, snabb, techno, vals osv.?

det är en lugn rock typ
Citera
2011-10-11, 13:25
Medlem
är det nån som minns vad de där hiphop gruppen som klädde ut sig till clowner hette? de va från ca 95-96.....inte ICP....de här jag menar va lite yngra killar med clowkläder, peruker och clowmålningar i ansiktet...en av killarna va lite yngre än de andra....de va nog ca 3-4 stycket i gruppen....

de gjorte typ bara 1 låt de blev kända för....spelades mycket tillsamans med KRSone- sound of the police....ibland så remixade man de tillsamans för de passade varandra

kan nån vara snäll o PM mig
Citera
2011-10-11, 15:37
Medlem
Hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig, har letat runt som en jävla idiot på google efter dessa två låtar. Kan varken artist eller låtar men ska göra mitt bästa för att förklara
Obs risk för fel ord i texten
Den första låten är en rock låt. Man skulle kunna säga att den låter lite som learning to fly - tom petty, fast med wu lyf's sångare. Har hört låten några gånger för ett tag sen och sen när jag hörde cave song - wu lyf trodde jag först att det var den och sen iaf att det var samma låt(det är det inte) så dom borde vara ganska lika, iaf rösten. Den enda texten jag tror att jag kan är från refrängen och är något sånt här "kept on searching, but now i found" tror jag.

Nästa låt är en metall låt som låter lite som dead by april. Först är det growl och refrängen består av skönsång. Är inte hundra på denna texten heller men det låter som om dom sjunger något sånt här "i get/gave it away, and no one can save the light" inte en aning om ett enda ord stämde men efter refrängen blir det hårt igen med growl.

Snälla hjälp, håller på att bli tokig har letat i flera månader utan resultat
Svara gärna med citat
Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in