Jag försöker hitta den här låten på nätet, jag minns att vi såg på något band som en tjej i klassen hade med och där sjöng någon mesig snubbe den här låten:
Uppe med tuppen! En liten galen sång,
som jag sjunger när jag stiger upp och dagen drar igång.
Tuppen blir galen och fåglarna får fnatt,
men jag sjunger när jag stiger upp och hittar på nåt spratt.
Sommar på landet. Ja, det är finemang.
Här går korna och mumsar gräs i naturens restaurang.
Säg mu till livet! Det är dags för lite sprall.
Mjölk och mackor eller fil och frukt, sen ska man nog stå pall.
Morgon och middag och mellanmål och kväll.
Ja, det gäller att ha starka ben i livets karusell.
Kanske man skulle ta kossan med till stan.
För då hade man ju alltid mjölk till maten hela dan
Han skuttade runt bland kossor tror jag. Anyways, någon som har koll på vem som har gjort låten och kanske vart jag kan hitta en mp3 eller liknande av den?
Det skulle kunna va nånting med Drängarna, för de har ju lite texter i den stilen. Men jag är inte alls säker.
Dags för en egen eftersökning nu då. Jag såg en musikvideo på TV för flera år sen, troligen på ZTV. Jag kommer inte ihåg låtens titel, hur den gick eller artistens namn. Jag minns bara att Reese Whiterspoon var med i videon och jag har ett svagt minne av att hon kan ha haft bikini på sig. Nån som vet vad låten heter?
Dags för en egen eftersökning nu då. Jag såg en musikvideo på TV för flera år sen, troligen på ZTV. Jag kommer inte ihåg låtens titel, hur den gick eller artistens namn. Jag minns bara att Reese Whiterspoon var med i videon och jag har ett svagt minne av att hon kan ha haft bikini på sig. Nån som vet vad låten heter?
Söker efter en version av Adagio for strings med DJ Tiesto. Förut kom den upp på youtube om man sökte på "adagio for strings in concert" Den börjar med att Tiesto blir introducerad av en gubbe med mörk röst som säger typ "he is the worlds number one DJ" osv. och Tiesto står med orange t-shirt i videon. Letat på youtbe men hittar den inte längre.
När Cissi går och letar upp talanger som visas det en tjej i cam som sjunger nån slgas techno låt och pumpa lite med nävarna. Det visas bara kort när Cissi kommer in i rutan.