2011-09-03, 17:29
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Super-cool-pojke
Okej, nån som kan hjälpa mig här lite.

Det är en låt som jag lyssnade på och visade för min dåvarande tjej för väldigt länge sedan.
Låten är en kärleksvisa men väldigt brutal. Kommer ihåg en rad från texten inget mer.

"Jag ska bryta hennes armar och ben, och hänga upp henne på torget för att vissa alla hur vacker hon é"

Sen början låter det som en fin kärleks sång många komplimanger sen så börjar han med ja, krossa hennes skalle med en sten, och bryta armar och ben osv osv.
Hade gärna velat ha hjälp med att hitta denna låten. Letat som en galning ett bra tag nu.

Tack på förhand!
Psykopaten av Asta Kask. Underbar låt
Citera
2011-09-03, 20:02
Medlem
evil-chuckys avatar
http://www.youtube.com/watch?v=dpjUgqB7jSY

Jag har letat som en dåre efter en låt som är mixad med denna, låten i länken heter "MSTRKRFT - Bounce Ft. N.O.R.E". Men vad sjutton heter den låten jag letar efter, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag menar, men jag ska försöka så gott jag kan. Lyssna ifrån början och försök tänka er låten utan deras "all i do is party". Även 1.33 in i låten, där är det tydligare. Hur som helst så är det det beatet som finns i en annan låt, och det är den jag söker.

Tack på förhand!
Citera
2011-09-03, 21:31
Medlem
diemydarlings avatar
Vilka är det som låter som Led Zeppelin på radion just nu? Den börjar med ett skönt Led Zeppelinriff och ett coolt Bonhamkomp på trummorna? Nån som vet?
Citera
2011-09-03, 21:33
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Vilka är det som låter som Led Zeppelin på radion just nu? Den börjar med ett skönt Led Zeppelinriff och ett coolt Bonhamkomp på trummorna? Nån som vet?

Vilken kanal?
Citera
2011-09-03, 21:36
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Vilken kanal?
P3 tror jag det är, det är ingen reklamkanal iaf. Trummisen spelar högst upp på riden i början typ klockslag det är ett hyffsat gung med ett bluesigt gitarriff.
Senast redigerad av diemydarling 2011-09-03 kl. 21:45.
Citera
2011-09-03, 21:43
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
P3 tror jag det är, det är ingen reklamkanal iaf.

Det är Robyn eller liknande som spelar just nu på P3 och låtlistan går bara till 19:56.

Det är inte din lokala P4 då? Fast alla verkar köra samma låtar enligt låtlistan, som går fram till 17:55.
Senast redigerad av DelGriffith 2011-09-03 kl. 21:46.
Citera
2011-09-03, 21:47
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Det är Robyn eller liknande som spelar just nu på P3 och låtlistan går bara till 19:56.

Det är inte din lokala P4 då? Fast alla verkar köra samma låtar enligt låtlistan, som går fram 17:5X.
Näe jag menar inte att låten spelas just denna minut men jag har hört den flera gånger på radion så den är aktuell och spelas rätt ofta på radion.
Citera
2011-09-03, 21:50
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Näe jag menar inte att låten spelas just denna minut men jag har hört den flera gånger på radion så den är aktuell och spelas rätt ofta på radion.

Ok, men du skrev
Citat:
Vilka är det som låter som Led Zeppelin på radion just nu?
kl 21:31 men listorna går inte så långt, som sagt/skrivet.
Citera
2011-09-03, 21:57
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ok, men du skrev kl 21:31 men listorna går inte så långt, som sagt/skrivet.
Jag ber så klart om ursäkt.
Citera
2011-09-03, 22:09
Medlem
Cartoors avatar
Ber om hjälp!

Den låt jag söker är en visa, ganska gammal - min mamma sjöng den för mig när jag var liten, jag tjöt som en gris. Vill gärna lyssna alt. läsa texten nu!

I alla fall, den handlar om en flicka, som är sjuk antar jag. Hon ligger nämligen på sjukhus. I slutet av visan har i alla fall den lilla flickan dött, sjukt tragisk låt. Den sjungs någonting om hennes gravsten och snö, sen kommer jag inte ihåg mer..

Väldigt lite att gå på, men jag hoppas på att någon kan hjälpa mig!

Tack på förhand.
Citera
2011-09-03, 22:28
Medlem
Håller på att bli riktigt irriterad söker en låt med ett svenskt band sjunger på engelska har hörde den på radio P3 några gånger när jag var i Sverige i somras.Den kan max vara 3 år gammal. Såg den för några veckor i en amerikansk film romantisk komedi (kommer ej ihåg namnet), introt är med trummor lite sambastuk och sedan pop trallvänlig. Svårt att känna igen kanske från den dåliga information jag givit men om nån kan ge ngt tips är jag riktigt tacksam. Har försökt söka på svensk musik i amerikansk film men ej hittat ngt.
Citera
2011-09-03, 22:38
Medlem
Sminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartoor
Ber om hjälp!

Den låt jag söker är en visa, ganska gammal - min mamma sjöng den för mig när jag var liten, jag tjöt som en gris. Vill gärna lyssna alt. läsa texten nu!

I alla fall, den handlar om en flicka, som är sjuk antar jag. Hon ligger nämligen på sjukhus. I slutet av visan har i alla fall den lilla flickan dött, sjukt tragisk låt. Den sjungs någonting om hennes gravsten och snö, sen kommer jag inte ihåg mer..

Väldigt lite att gå på, men jag hoppas på att någon kan hjälpa mig!

Tack på förhand.

Menar du denna;

http://www.youtube.com/watch?v=8fClGREIlBM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in