2011-08-12, 12:43
Medlem
Pianists avatar
Vad heter låten?

Det är en houselåt där det är en kvinnlig röst med spansk/portugisisk/mexicansk brytning. Har för mig att hon sjunger något på spanska sedan "What the fuck".

Svara gärna i pm!

Tack
Citera
2011-08-12, 12:49
Medlem
Sminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimihno
Ok flashbackare jag vet att jag är i helt fel tråd och postar nu men begrep0 aldrig vad ja skulle posta i för tråd då jag inte hitta en för mitt problem.
det är såhär att jag o några kompisar såg filmen the mechanic(slm fö var jävligt bra) men i den filmen spelas en låt upp 2 ggr tror ja det är. det är med stråkar o piano hela altet. Nu till min fråga i vilken film/serie/reklam/tv-spel har den varit med i mer? kommer inte på men vet att ja hört den förr!!

låten är gjord av och heter Franz Schubert - Piano Trio No 2 in E flat major
länk: http://m.youtube.com/watch?gl=SE&hl=en&client=mv-google&rl=yes&v=06cvLKfShO0
hoppas länken funkar skriver från mobil
och om det är nån som stör sig för mkt på att det är fel tråd så be mod ta bort inlägget tack på förhand

Från wikipedia:
The E-flat trio was used as one of the central musical themes in Stanley Kubrick's Barry Lyndon. It has also been used in a number of other films, including The Hunger, Crimson Tide, The Piano Teacher, Land of the Blind, the HBO miniseries John Adams and The Mechanic.
Citera
2011-08-12, 14:27
Medlem
Hej söker en låt som är gjort av tre killar från norge,den visas ofta på MTV just nu,video är inspelat på olika ställe men kommer ihåg att de satt på tåget och en kille i glasögon sjung,video är typ gråaktig/brun
Snälla hjälp sökte efter den över två veckor nu
Citera
2011-08-12, 14:51
Medlem
vad heter denna låt? det är en kvinna som kan sjunga ljust och klart. Det är lite fart i låten skulle jag säga.

"oooh baby oooh oh oh oh oh" = den enda delen av låten jag kommer ihåg...
Senast redigerad av melle89 2011-08-12 kl. 14:59.
Citera
2011-08-12, 16:49
Medlem
Eastons avatar
Söker en låt som spelades på NRJ idag dom sjöng om bland annat Johnny depp, och några film karaktärer.
Citera
2011-08-12, 16:51
Medlem
Lixxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Söker en låt som spelades på NRJ idag dom sjöng om bland annat Johnny depp, och några film karaktärer.

Jack Sparrow - The Lonely Island feat. Michael Bolton?
Citera
2011-08-12, 16:53
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxx
Jack Sparrow - The Lonely Island feat. Michael Bolton?
ja den var det, tack så mycket.
Citera
2011-08-12, 18:13
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melle89
vad heter denna låt? det är en kvinna som kan sjunga ljust och klart. Det är lite fart i låten skulle jag säga.

"oooh baby oooh oh oh oh oh" = den enda delen av låten jag kommer ihåg...
Ny/gammal?

"Oh baby all" - Sonic Dream Collective?
Citera
2011-08-12, 19:06
Medlem
Nemesis1s avatar
Förra gången då jag var syrad såg jag en färggrann musikvideo på MTV... Den tycktes vara någon sorts parodi på diverse hjälplinjer, det stod typ "Lonley?" och "Sad?" och "Call" som "reklammeddelanden" i videon... Jag tror det var en kvinnlig sångerska eller frontfigur bakom låten och det rörde sig om någon sorts nutidspopmusik...
Citera
2011-08-12, 19:20
Bannlyst
Vad heter den här låten?

http://www.youtube.com/watch?v=WS4XuDQ01P0
Citera
2011-08-12, 19:25
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Förra gången då jag var syrad såg jag en färggrann musikvideo på MTV... Den tycktes vara någon sorts parodi på diverse hjälplinjer, det stod typ "Lonley?" och "Sad?" och "Call" som "reklammeddelanden" i videon... Jag tror det var en kvinnlig sångerska eller frontfigur bakom låten och det rörde sig om någon sorts nutidspopmusik...

Låter som Kylie Minogue.
http://www.youtube.com/watch?v=4f42gSQwSig
Citera
2011-08-12, 20:22
Medlem
Raizorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianist
Vad heter låten?

Det är en houselåt där det är en kvinnlig röst med spansk/portugisisk/mexicansk brytning. Har för mig att hon sjunger något på spanska sedan "What the fuck".

Svara gärna i pm!

Tack

Loca People (What The F**k!) - Sak Noel

http://open.spotify.com/track/5Q3ONCf28WRvJWljz1Iqp2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här