2011-07-19, 00:58
Medlem
BrianGriffins avatar
Hörde en låt på spotify som var itsy bitsy spider med britisk dialekt. Stilen var rap/club (eller hur man skall säga) och det var tjejer som sjöng.

Kunde inte se vilken låt det var, för jag hade inte tillgång till datorn där)
Citera
2011-07-19, 01:10
Medlem
zzxxccvvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Hörde en låt på spotify som var itsy bitsy spider med britisk dialekt. Stilen var rap/club (eller hur man skall säga) och det var tjejer som sjöng.

Kunde inte se vilken låt det var, för jag hade inte tillgång till datorn där)

http://www.youtube.com/watch?v=bzmtbkSV0Cc
Citera
2011-07-19, 01:34
Medlem
BrianGriffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzxxccvv
http://www.youtube.com/watch?v=bzmtbkSV0Cc
Hittade den själv innan, men Elize är de inte.
Melodin var som imse vimse spindel också. Därav man fastnade för den, för att man fick ju den låten inpregad i huvudet som liten :P
Citera
2011-07-19, 01:48
Medlem
sphinxen_111s avatar
Skulle vilja hitta en version av låten "Walk on the wild side" av Lou Reed fast jag är tveksam till om det är han som sjunger just den versionen som jag söker. Den sjungs med en ganska så mörk röst och just i samma tempo som Lou. Kan någon hjälpa mig är jag tacksam.
Citera
2011-07-19, 02:40
Medlem
Miilos avatar
Jag kan inte sluta leta efter den här speciella låten jag hörde på grönan när jag åkte pop expressen.
Jag tror att det var en house låt och den hade ett jävligt mysigt intro och sen var det en tjej som sjöng något lungt i början, sen hann jag inte höra mer.

Inte så jätte mycket att gå på men jag hoppas att ni kan hjälpa till.

Tack!
Citera
2011-07-19, 02:57
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miilo
Jag kan inte sluta leta efter den här speciella låten jag hörde på grönan när jag åkte pop expressen.
Jag tror att det var en house låt och den hade ett jävligt mysigt intro och sen var det en tjej som sjöng något lungt i början, sen hann jag inte höra mer.

Tack!

Ganska lite att gå på, men det här är en vild gissning. Drowning med Armin Van Buuren feat. Laura V?

Eller kanske Raise Your Weapon - Deadmau5?
Senast redigerad av -SchmergliN- 2011-07-19 kl. 03:02.
Citera
2011-07-19, 03:13
Medlem
qbertys avatar
Letar efter en house/trance/Dance låt med en kvinna som sjunger något i stil med: "I heard it on the radio, Im sorry (eko sorry). Var ungefär det jag kunde snappa upp, har letat som en tok efter låtar med den texten men ingen har varit den så antingen uppfatta jag texten fel.

Vet att den spelades efter en house mix av Stereo Love typ på någon mix cd med sammansatta låtar.
Citera
2011-07-19, 03:28
Medlem
Miilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Ganska lite att gå på, men det här är en vild gissning. Drowning med Armin Van Buuren feat. Laura V?

Eller kanske Raise Your Weapon - Deadmau5?

Nej tyvärr, ingen av de låtarna.
Det var ett litet poppigt intro iallafall, det är så svårt att förklara.

Tack iallafall!
Citera
2011-07-19, 03:56
Medlem
zzxxccvvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qberty
Letar efter en house/trance/Dance låt med en kvinna som sjunger något i stil med: "I heard it on the radio, Im sorry (eko sorry). Var ungefär det jag kunde snappa upp, har letat som en tok efter låtar med den texten men ingen har varit den så antingen uppfatta jag texten fel.

Vet att den spelades efter en house mix av Stereo Love typ på någon mix cd med sammansatta låtar.

http://www.youtube.com/watch?v=TUf86TBFIJw
Citera
2011-07-19, 04:04
Medlem
Skezs avatar
Har börjat kolla på serien Glory Daze och i avsnitt 2, första säsongen spelas en väldigt skön låt som låter ganska likt Pink Floyd. Har klippt ut det så ni kan lyssna här:
http://www.skezproductions.se/id-glory_daze-s01e02.mp3
11 sekunder in i klippet börjar dem prata men låten hörs i bakgrunden.

Skulle gärna vilja veta vilken det är!
Citera
2011-07-19, 04:33
Medlem
Raizorss avatar
Citat:

Tack!

Innocence eller Guilt av Nero kanske?
Citera
2011-07-19, 11:37
Medlem
BearWithMes avatar
Citat:

Tack!

Det är inte så simpelt att det är Tim Berg - Seek bomance du har hört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in