2011-07-05, 19:40
Medlem
kungberra1212s avatar
Någon som artist å låt ?

sjunger typ "I freakin fucking love you" i refrängen , sen nått på danska ungefär " elsker deg "

tror det måste va en ny låt ..
Citera
2011-07-05, 19:44
Bannlyst
Vad heter den låten som är på TV3s reklam för deras nya talangjaktsprogram?
Citera
2011-07-05, 19:56
Medlem
Cerises avatar
Letar efter en klassisk pianolåt som jag tror är gjort av Mozart.

Ska försöka förklara så gott jag kan, den går såhär:först uppåt, F, C A, F C, sen snabbt neråt i en slinga B# A G F F# G

Hoppas det var till någon hjälp
Citera
2011-07-05, 21:32
Medlem
zzxxccvvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungberra1212
Någon som artist å låt ?

sjunger typ "I freakin fucking love you" i refrängen , sen nått på danska ungefär " elsker deg "

tror det måste va en ny låt ..

http://www.youtube.com/watch?v=PGY887-6CiQ
Citera
2011-07-05, 23:18
Medlem
Racerbyces avatar
Någon som vet vad låten i denna trailer heter?

http://www.kanal9play.se/klipp/play/kanalnio-film-verklighetsbaserade
Citera
2011-07-06, 01:20
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRADING
Någon som vet vad låten heter. Den var stor hit typ ca 1995-1997.

Den går något med "braking for difeni she say ya think ya na nan ana"
Något sånt

Några tjejer kör i en bil i videon har jag för mig

Oj, du kan väl inte mena Deep blue something- "Breakfast at Tiffanys"?
Citera
2011-07-06, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCatWoman
Oj, du kan väl inte mena Deep blue something- "Breakfast at Tiffanys"?

Det är snyggt fångat att få "braking for difeni she say ya think ya na nan ana" till de faktiska låtnamnet.

Letar efter låten som Rebecca å Fiona spelar i avsnitt 1-3 på Berns som kan vara söndermixad men innehåller åh å, och sen bas.

Citat:
Ursprungligen postat av Trytonerfme
Söker en låt som spelas ganska flitigt på radio just nu. Har en extremt vag beskrivning av låten då det enda jag kommer ihåg är en tjejs röst som börjar fucka ur på ett skönt sätt framåt slutet av låten i en slags trance/techno/dubstep form .... Haha om någon förstår vad jag menar är det inte dåligt

Lite mer än så behövs nog. Skriv allt då kommer på.

Citat:
Ursprungligen postat av Cerise

Ska försöka förklara så gott jag kan, den går såhär:först uppåt, F, C A, F C, sen snabbt neråt i en slinga B# A G F F# G

Säker att det är Mozart? Säker på att det är rätt århundrade? Tempo? Men jag får tacka för att du gjorde så jag tog mig tid lyssna igenom sådant här: http://www.youtube.com/watch?v=df-eLzao63I
Senast redigerad av Assa2010 2011-07-06 kl. 02:39.
Citera
2011-07-06, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise

Du menar väl att första tonen i slingan är Bb? (B# = H# (på "svenska") = C) Hur som helst, så tänker jag direkt på Pianokonsert nr 21, satsen som i Sverige ofta kallas "Elvira Madigan".

Citat:
Ursprungligen postat av Assa2010
Säker att det är Mozart? Säker på att det är rätt århundrade? Tempo? Men jag får tacka för att du gjorde så jag tog mig tid lyssna igenom sådant här: http://www.youtube.com/watch?v=df-eLzao63I

Just den, ja!
Citera
2011-07-06, 15:44
Medlem
nittionios avatar
En riktigt svensk "indie" låt, där sångaren sjunger om att han är dum i huvudet inprincip. Det framgår väldigt tydligt i refrängen. En P3-dänga helt klart, i musikstil med Markus Krunegård.
Citera
2011-07-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumbba
söker en relativt gammal rock/indie låt, dom sjunger "happy people makes it hard for me to breathe" i slutet av refrängen om jag inte minns helt fel. Var sjukt längesen jag hörde den

Jag tippar på att du har fått fel text och menar "Happy people never fantasize" med Broder Daniel!

Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Vad heter den låten som är på TV3s reklam för deras nya talangjaktsprogram?

Är det Rolling in the deep med Adele du menar?
Citera
2011-07-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittionio
En riktigt svensk "indie" låt, där sångaren sjunger om att han är dum i huvudet inprincip. Det framgår väldigt tydligt i refrängen. En P3-dänga helt klart, i musikstil med Markus Krunegård.

Tänker lite på Vapnet, "Kalla mig" men tycker du borde ha refererat tydligare till dagboken då..kan du vara mer specifik i vad låten handlar om, eller kanske halvcitera något mer än dum i huvudet? (Många indielåtar handlar om att man trycker ner sig själv ju! ;P)
Citera
2011-07-06, 16:52
Medlem
nittionios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frkmaria
Tänker lite på Vapnet, "Kalla mig" men tycker du borde ha refererat tydligare till dagboken då..kan du vara mer specifik i vad låten handlar om, eller kanske halvcitera något mer än dum i huvudet? (Många indielåtar handlar om att man trycker ner sig själv ju! ;P)

Tänkte nästan att jag skulle få de svaret

Fan jag har ju refrängen i bakhuvet, får ta å brainwash'a lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in