Oj, du kan väl inte mena Deep blue something- "Breakfast at Tiffanys"?
Det är snyggt fångat att få "braking for difeni she say ya think ya na nan ana" till de faktiska låtnamnet.
Letar efter låten som Rebecca å Fiona spelar i avsnitt 1-3 på Berns som kan vara söndermixad men innehåller åh å, och sen bas.
Citat:
Ursprungligen postat av Trytonerfme
Söker en låt som spelas ganska flitigt på radio just nu. Har en extremt vag beskrivning av låten då det enda jag kommer ihåg är en tjejs röst som börjar fucka ur på ett skönt sätt framåt slutet av låten i en slags trance/techno/dubstep form .... Haha om någon förstår vad jag menar är det inte dåligt
Lite mer än så behövs nog. Skriv allt då kommer på.
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Letar efter en klassisk pianolåt som jag tror är gjort av Mozart.
Ska försöka förklara så gott jag kan, den går såhär:först uppåt, F, C A, F C, sen snabbt neråt i en slinga B# A G F F# G
Hoppas det var till någon hjälp
Säker att det är Mozart? Säker på att det är rätt århundrade? Tempo? Men jag får tacka för att du gjorde så jag tog mig tid lyssna igenom sådant här: http://www.youtube.com/watch?v=df-eLzao63I
Senast redigerad av Assa2010 2011-07-06 kl. 02:39.
Letar efter en klassisk pianolåt som jag tror är gjort av Mozart.
Ska försöka förklara så gott jag kan, den går såhär:först uppåt, F, C A, F C, sen snabbt neråt i en slinga B# A G F F# G
Hoppas det var till någon hjälp
Du menar väl att första tonen i slingan är Bb? (B# = H# (på "svenska") = C) Hur som helst, så tänker jag direkt på Pianokonsert nr 21, satsen som i Sverige ofta kallas "Elvira Madigan".
Citat:
Ursprungligen postat av Assa2010
Säker att det är Mozart? Säker på att det är rätt århundrade? Tempo? Men jag får tacka för att du gjorde så jag tog mig tid lyssna igenom sådant här: http://www.youtube.com/watch?v=df-eLzao63I
En riktigt svensk "indie" låt, där sångaren sjunger om att han är dum i huvudet inprincip. Det framgår väldigt tydligt i refrängen. En P3-dänga helt klart, i musikstil med Markus Krunegård.
söker en relativt gammal rock/indie låt, dom sjunger "happy people makes it hard for me to breathe" i slutet av refrängen om jag inte minns helt fel. Var sjukt längesen jag hörde den
Jag tippar på att du har fått fel text och menar "Happy people never fantasize" med Broder Daniel!
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Vad heter den låten som är på TV3s reklam för deras nya talangjaktsprogram?
En riktigt svensk "indie" låt, där sångaren sjunger om att han är dum i huvudet inprincip. Det framgår väldigt tydligt i refrängen. En P3-dänga helt klart, i musikstil med Markus Krunegård.
Tänker lite på Vapnet, "Kalla mig" men tycker du borde ha refererat tydligare till dagboken då..kan du vara mer specifik i vad låten handlar om, eller kanske halvcitera något mer än dum i huvudet? (Många indielåtar handlar om att man trycker ner sig själv ju! ;P)
Tänker lite på Vapnet, "Kalla mig" men tycker du borde ha refererat tydligare till dagboken då..kan du vara mer specifik i vad låten handlar om, eller kanske halvcitera något mer än dum i huvudet? (Många indielåtar handlar om att man trycker ner sig själv ju! ;P)
Tänkte nästan att jag skulle få de svaret
Fan jag har ju refrängen i bakhuvet, får ta å brainwash'a lite