Såg "Fast Five" och hörde en låt som fastnade. Den är nog inte en del av det "officiella soundtracket", jag har en känsla att låten fanns innan filmen. Det enda indikation jag kan ge är att tempot/trummorna/basen låter mycket likt:
Tänk er att ni har denna bas/trummor och så sjunger de typ "woyoyo woyoyo"
Det är allt jag kan säga. För er som sett filmen spelas musiken typ när det rullar in snygga bilar (eller tjejer för den delen), det är alltså inte under någon actionfylld del av filmen.
Har verkligen sökt efter 2 låtar men kan inte hitta dom. Båda låtarna kommer från demos som min bror hade till sin amiga 500. I den ena sjunger dom om en tomte jävel och det är det ända jag kommer ihåg av den. Den andra sjungs det om nån som är fet och ful och refrängen har jag för mig går så här. "Stakars lila gris jävel han är ful som fan jävla gris." Båda låtarna är på svenska om det skulle hjälpa.
Är nog 12-13 år sen jag hörde nån av dom senast och jag skulle uppskatta om nån vet vad det är jag tänker på så jag kan få höra dom igen.
Jag var hos en tatuerare i asien som spelade en skön låt i bakgrunden under hela akten. Jag frågade en massa om låten och det slutade med att killen som inte är något vidare på engelska helt sonika gav mig skivan. Skivan som givetvis är bränd har ju inga låtnamn och det finns ingen information alls på skivan om vad låtarna heter.
Vad jag kan lista ut så låter det som någon form av religiös låt inom buddismen/hinduismen/konfucianismen kanske. Den är på över 40 minuter och går ungefär likadant rakt igenom. Här är ett klipp på dryga 10 minuter. Har ni någon info om den över huvud taget?
Hörde en låt på Vinyl 107 häromdagen som jag väldigt gärna vill hitta!
Radioprataren tjötade om Yakiniku eller nåt, och låten var på japanska.
Det finns även en hyfsat lång del i låten där artisten visslar.