Jag söker en svensk vissångare(tror jag), inte känd idag, men var nog på sin tid som jag antar var 80/90-talet.
Har tyvär inte mycket info, men en känd låt av honnom handlar om at hans polare är borta pga knark och han söker efter dom. Jag tror han är ifrån Stockholm. Hans ljudbild är enkel och hans röst är ganska förstörd. Jag tror tittelen är något som "var är mina polare?"
Jag är ej uppväxt i Sverige, så känner inte till många svenska artister, jag menar at denna killen är relativt känd.
Jag har efter otroligt lite om och men kommit fram till att den första låten heter något i stil med Fortuna eller Oh fortuna och därmed kunnat hitta den... Skitsamma, nu undrar jag; vad heter den andra låten? Och då menar jag inte Haddaway - What is love, utan den som börjar 32 sekunder in i klippet... Hör jag fel eller ekar det något i stil med Mazel tov masa maja oh maja! Mazel tov masa maja oh maja...?
Hjälp mig plz
/Kimtown
Old is Old.. googlade och fann ditt inlägg - googlade lite mer och hittade denna:
Söker en techno/tranceliknande låt där det låter som att de sjunger "kaka på kaka" hela tiden, men det är någ bara ljud egentligen. Slår det några klockor?