2011-02-18, 22:51
Medlem
AHHHHHH Men ni är ju underbara!!! Här ska de spelas högt och på repeat! Tack åh tack!

(ja för mig är det nostalgi, för då var jag bara 10-11) =)
Citera
2011-02-18, 23:23
Medlem
99stoffe99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av United28
Finns det något namn på låten? Detta är ju liksom soundtrack från filmen väl.?
http://www.youtube.com/watch?v=1hYV-JSjpyU

Måste ju finnas något namn på låten så man kan söka på osv..

The City Of Prague Philharmonic Orchestra - The Good, The Bad And The Ugly
Citera
2011-02-18, 23:31
Medlem
PixiePunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickvaen
http://open.spotify.com/track/2b1kKBj1YFtSROcGna1IW3

Denna låt hade inte jag hört sedan jag var 4år tills nu, av någon anledning sprang jag på den när jag utforskade spotify. Anledningen till att jag blev så nyfiken på denna låten beror på att massa minnen från mina tidiga år i livet bara ploppar upp i skallen på mig, känns helt underbart. Sjukt vad en visa kan trigga fram. Om jag minns det rätt så har jag då aldrig hört det från någon bandspelare eller nått utan pappa brukade sjunga den för mig när jag hade svårt att sova. Han vet dock inte vart han har hört den eller vem som skrev den. J

När man söker på titeln hittar man verkligen nada. Kan någon konfirmera att Pugh Rogerfeldt är låtskrivaren? Finns det andra versioner av låten?. Blev egentligen bara tvungen att skriva av mig lite, finns ju egentligen inget att diskutera här. Men kanske har du varit med om något liknande? Berätta !

Den visan brukade min far sjunga för mig oxå....Väcker både vemod och nostalgi!
Citera
2011-02-18, 23:43
Medlem
Andr345s avatar
Söker en DANSK låt där dom sjunger ungefär "uh-ah, uh-ah, uh-ah Espen". Någon som vet vad den heter?
Citera
2011-02-18, 23:47
Medlem
Sist jag var här och sökte kunskap fick jag svar på 24 minuter så jag gör ett nytt försök.

I "Dom kallar oss Artister" med Amanda Jenssen har de någon spontansång efter "we're all friends tonight" framträdandet. Är det en av hennes egna låtar eller finns det ett "original" på youtube/att ladda?
Citera
2011-02-19, 00:50
Medlem
Bombsquads avatar
Någon som har ID på låten som spelas av Axwell i Take One?

[03:19] Axwell feat. Max C - I Found You (Dubfire Summer Of Love Mix)

Det är tiden och låten, men precis i sticket så kommer en ny låt in.
Antigen en edit eller en mix. MÅSTE HA ID!?
Citera
2011-02-19, 01:28
Medlem
Sikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenUltimata
Vad heter den här skumma låten? xD http://www.youtube.com/watch?v=59Ofs1Hg2sI

Viktigt!

Björn Skifs - Never my love
Citera
2011-02-19, 02:11
Medlem
Jag söker efter en låt med Cornelis Vreeswijk där han sjunger om någon snubbe som våldtar en oskuld. Sen får han ett straff och dagen innan ha ska dö kommer hans morsa och ska ge honom pengar och han sjunger typ "Imorgon ska jag dö, dina floriner äro som hö". Har typ skummat igenom 250 låtar på min cornelis-lista men tycks inte hitta den. Någon som vet vilken jag menar?
Citera
2011-02-19, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betterfettah
Här igen. Den här gången letar jag efter en rave/trance/techno jag vet inte vilken av dem den klassas som. Den är en tjej som sjunger eller rättare sagt "pratar" "Give your self to meeee, let me be your overdose"
Det är en gammal låt från sent 90 tal/ tidigt 2000-tal och när vi frågade dj:en va den hette så sa han att den hette Snap med Overdose, men den går ej att hitta? Är de nån som vet om den har ett annat namn????

Tack på förhand.

Nästan rätt..
Snack - Overdose
http://www.youtube.com/watch?v=e_KmSgBFZmU

Edit: Det fanns tydligen en officiell video också...
http://www.youtube.com/watch?v=xmgRzKv1ZHQ&feature=related
Citera
2011-02-19, 02:55
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schimon
Jag söker efter en låt med Cornelis Vreeswijk där han sjunger om någon snubbe som våldtar en oskuld. Sen får han ett straff och dagen innan ha ska dö kommer hans morsa och ska ge honom pengar och han sjunger typ "Imorgon ska jag dö, dina floriner äro som hö". Har typ skummat igenom 250 låtar på min cornelis-lista men tycks inte hitta den. Någon som vet vilken jag menar?

Tror den heter Getinghonung a la Flamande.
Citera
2011-02-19, 03:10
Medlem
lanzers avatar
Sitter och kollar på Anaheim Ducks @ Minnesota Wild, det var nyss en avblåsning och då spelades en riktigt skön låt. Det var typ rock/hårdrock, lite Evanenscene feeling typ.. Det var en särskild melodi som spelades på gitarr tror jag, och sedan så skriker en kille typ som i death metal, "AAAAH", sen börjar han sjunga med en tjej med en otroligt vacker röst någonting. Minns inte texten... Var fet grym!

Det var någon form av rock/metal, fast med en skön melodi i gitarrsoundet, sen så spelas trummorna osv.

Tacksam om någon vet vilken jag menar, även fast förklaringen suger. Skulle spelat in. ^^

Bara det att det går ju så jävla fort!
Citera
2011-02-19, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Sitter och kollar på Anaheim Ducks @ Minnesota Wild, det var nyss en avblåsning och då spelades en riktigt skön låt. Det var typ rock/hårdrock, lite Evanenscene feeling typ.. Det var en särskild melodi som spelades på gitarr tror jag, och sedan så skriker en kille typ som i death metal, "AAAAH", sen börjar han sjunga med en tjej med en otroligt vacker röst någonting. Minns inte texten... Var fet grym!

Det var någon form av rock/metal, fast med en skön melodi i gitarrsoundet, sen så spelas trummorna osv.

Tacksam om någon vet vilken jag menar, även fast förklaringen suger. Skulle spelat in. ^^

Bara det att det går ju så jävla fort!

Någon låt med Nightwish kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in