För er som kollar på Handbolls-VM i dessa tider, underlättar det ypperligt för att kunna svara på denna frågan. Eftersom det är just där den spelas! Det är en låt som är menad att få igång publiken vill jag gissa. Det är mer eller mindre bara en röst som sjunger så stavelser, och ju längre in i låten desto fortare går den. Den börjar väldigt långsamt då självfallet. Såhär ungefär:
Hej kära vänner!
Voxpop 97-99 nånting. Tung hårdrockslåt, hyffsat långsam, growl, har för mig att snubben hade en påse över huvudet i videon. Kanske i en tunnelbana? Tror bandnamnet var ett kort namn, kanske att det har börjat på B? Någon som vet vilken låt jag menar? Kan det ha hetat nånting i stil med "breach", "breech" eller "breed"?
Jag och min flickvän undrar vad en låt heter och vem den är med.
Det ända vi kommer ihåg av den är att i musikvideon så är det två killar som möts vid samma ställe varje dag. Det är typ en mur eller tegelvägg av något slag. Första dagen så hälsar dom inte. Andra dagen så nickar dom lite. Tredje dagen vinkar dom. Fjärde dagen gör dom gimme five. Och så fortsätter det så och dom hälsar på varandra mer igenkännande och coolare för varje dag som går.
Sitter och försöker komma på en gammal eurodisco-låt(tror jag det är)
Det handlar om en indian(?), i sista versen sjunger de något liknande om att han inte kan använda sin mohawk längre för att den är för tung och att han är för gammal och inte orkar slåss längre... På engelska såklart.
Någon som vet vad jag menar med all denna information att gå på?