2011-01-04, 11:00
Bannlyst
Jag försöker komma på vad en låt heter, det värsta är att det inte ens är en bra låt Stör mig dock att jag inte får några vettiga resultat på Google, så jag hoppas någon här kan veta vilken låt det är.

Det är en "boyband"-låt från gissningsvis mitten på 90-talet någon gång. Skulle jag gissa på vad låten heter så skulle jag gissa att det är "The right way", men så verkar den inte heta.

Vad jag minns så börjar låten med enbart sång, musiken kommer in senare. Killarna sjunger (samtidigt)

"Love you the right way" samt fler varianter som slutar på "the right way", kanske:
"Hold you the right way" etc.

Efter ett tag kommer musiken in, minns inte vad som händer då, men refrängen är nog samma som introt.

Nu är jag inte säker på att det är just "love" och "hold", det kan vara något liknande.
Citera
2011-01-04, 11:10
Medlem
deafreanseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
http://www.youtube.com/watch?v=vGRG-U8kI2o
First Aid Kit - Met Up With The King

Och japp de är ifrån Sverige.

Tack så mycket wonderland!
Citera
2011-01-04, 11:29
Medlem
heartofdarknesss avatar
Vilken är låten som placerades 3:a på radio 107,5 topplistan i förra veckan? Ett fläskigt typ techno-beat, med 'pratig' sång lite då och då. Spelades i söndags (3/1 -11) kl. 15.50 ca.
Citera
2011-01-04, 11:44
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f_eos
Jag försöker komma på vad en låt heter, det värsta är att det inte ens är en bra låt Stör mig dock att jag inte får några vettiga resultat på Google, så jag hoppas någon här kan veta vilken låt det är.

Det är en "boyband"-låt från gissningsvis mitten på 90-talet någon gång. Skulle jag gissa på vad låten heter så skulle jag gissa att det är "The right way", men så verkar den inte heta.

Vad jag minns så börjar låten med enbart sång, musiken kommer in senare. Killarna sjunger (samtidigt)

"Love you the right way" samt fler varianter som slutar på "the right way", kanske:
"Hold you the right way" etc.

Efter ett tag kommer musiken in, minns inte vad som händer då, men refrängen är nog samma som introt.

Nu är jag inte säker på att det är just "love" och "hold", det kan vara något liknande.

Consoul- Do you the right way?
Senast redigerad av CrazyCatWoman 2011-01-04 kl. 11:47.
Citera
2011-01-04, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCatWoman
Consoul- Do you the right way?
Där har vi den, tackar!
Citera
2011-01-04, 12:41
Medlem
lendrygghs avatar
Om någon vet vad det sista, och enda, operastycket i uppsättningen Gula hund heter, så kommer jag att buga mig i vördnad inför honom.
Citera
2011-01-04, 14:05
Medlem
Zwerchstands avatar
= Aria & kör Di quella pira ur Verdis Trubaduren (Il trovatore)
Citera
2011-01-04, 14:13
Medlem
Arons avatar
söker efter en elektronisk låt från 2006 eller äldre, jag spelade in låten via radio 2006 så den kan vara äldre
det enda jag kommer ihåg från låten är att det fanns en/två kvinnoröster som stönade på ett sexigt sätt

evigt tacksam till den som lyckas identifiera låten
Citera
2011-01-04, 15:15
Medlem
dalhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
söker efter en elektronisk låt från 2006 eller äldre, jag spelade in låten via radio 2006 så den kan vara äldre
det enda jag kommer ihåg från låten är att det fanns en/två kvinnoröster som stönade på ett sexigt sätt

Hm, en ren chansning: Aphex Twin - Window Licker?
Citera
2011-01-04, 15:29
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalhem
Hm, en ren chansning: Aphex Twin - Window Licker?

nej inte den, ska nämna att det var nån typ av house,
Citera
2011-01-04, 15:31
Medlem
Söker en låt kan vara från en reklam, då det sitter några i en aula/kyrka och gör en "techno/trance" låt av olika instrument, tex så står en och ruskar på en julgran, sen går det en gammal kärring in och då är dom borta, sen plingar det på dörren och där står det några utanför dörren, någon som vet vad jag menar?
Citera
2011-01-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron

Är det den du letar efter? http://www.youtube.com/watch?v=eDIiJJi3EJU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in