2011-01-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leecon
Refrängen till låten går något i stil med "Full speed space maschine" men vad heter låten?
Vet du vilken genre låten kan ligga?
Citera
2011-01-02, 15:31
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsduk
Letar efter en artist som blev rätt stor för ett par år sen, kanske inte så mycket i Sverige, men i utlandet. Han är från ett engelsktalande land (tippar USA) och i de flesta låtar är det endast gitarr och sång. Bland vissa anses det mesigt att lyssna på artisten.

Någon som vet vem jag menar?

Jason Mraz, kanske? Eller kanske John Mayer?
Citera
2011-01-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackreaper
Vet du vilken genre låten kan ligga?

Rockigt, lite Nickeback över den
Citera
2011-01-02, 15:59
Medlem
Lixxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leecon
Refrängen till låten går något i stil med "Full speed space maschine" men vad heter låten?

Full Steam Space Machine med Royal Republic.
Citera
2011-01-02, 16:24
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpfittz
http://www.wimp.com/classicalmusic/

Klassisk musik
låten @ 13:10

Chopin tror jag det var, men stycket?
= Preludium Em Op28:4
Citera
2011-01-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxx
Full Steam Space Machine med Royal Republic.
det var den jag menade, tack för hjälpen
Citera
2011-01-02, 19:36
Medlem
jag har verkligen inte alls mycket att gå på men jag kan inte släppa detta.

jag hörde denna låt senast 2001-2002 men den är äldre än så är jag helt säker på.

det är R n' B(smooth, soft, silky)3, 4 eller 5 negrer som sjunger om en kvinna (hon kanske gör massa fina saker "in the hood" som de bor i det finns ett svagt minne av det) det är en ballad och hon blir slagen av sin kille, detta vet alla om men ingen gör något och nu är det försent så hon är död.

Jag har verkligen sökt på allt möjligt men jag hittar ingenting, möjligvis för att jag har så minimalt lite att gå på. jag ahr plågat mig igenom 4 videor på youtube med "top 10/20 best r n' b group of all time" men jag vet inte vad gruppen heter och de har inte spelat denna låten.

jag har inga utomjordiska förhoppningar att någon ska förstå vad jag menar men FB är mitt sista hopp
Citera
2011-01-02, 19:46
Medlem
Audacias avatar
Söker en låt från avsnitt 10, säsong 6 av Scrubs. Låten spelas i början av avsnittet när JD får skjuts av budkillen.

De sjunger något i stil med "i am the one... I AM THE ONE!!!", eller ja, sjunger och sjunger, det är ju metal!

Jag har googlat och sökt på Spotify, och det skulle kunna vara Static-X, men den låten på Spotify är inte lika hård, och han "sjunger" inte lika "hårt" som i avsnittet!

Så, någon som har något bra tips?
Citera
2011-01-02, 19:59
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filox
jag har verkligen inte alls mycket att gå på men jag kan inte släppa detta.

jag hörde denna låt senast 2001-2002 men den är äldre än så är jag helt säker på.

det är R n' B(smooth, soft, silky)3, 4 eller 5 negrer som sjunger om en kvinna (hon kanske gör massa fina saker "in the hood" som de bor i det finns ett svagt minne av det) det är en ballad och hon blir slagen av sin kille, detta vet alla om men ingen gör något och nu är det försent så hon är död.

Jag har verkligen sökt på allt möjligt men jag hittar ingenting, möjligvis för att jag har så minimalt lite att gå på. jag ahr plågat mig igenom 4 videor på youtube med "top 10/20 best r n' b group of all time" men jag vet inte vad gruppen heter och de har inte spelat denna låten.

jag har inga utomjordiska förhoppningar att någon ska förstå vad jag menar men FB är mitt sista hopp

Låten heter How come, how long och det var Stevie wonder och Babyface som gjorde den!
http://www.youtube.com/watch?v=IPFQ9KZO6Lg
Citera
2011-01-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCatWoman
Låten heter How come, how long och det var Stevie wonder och Babyface som gjorde den!
http://www.youtube.com/watch?v=IPFQ9KZO6Lg

ÅH herregud!!!!! äntligen
Det är som att skita en tegelsten, så skönt var det att äntligen få höra den.

Tack så ofantligt mycket!!!
Citera
2011-01-02, 20:21
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filox
ÅH herregud!!!!! äntligen
Det är som att skita en tegelsten, så skönt var det att äntligen få höra den.

Tack så ofantligt mycket!!!

Alltid kul att kunna hjälpa till, fin låt för övrigt! Tror att den är från 97 eller nåt...
Citera
2011-01-02, 20:37
Medlem
dalhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Söker en låt från avsnitt 10, säsong 6 av Scrubs. Låten spelas i början av avsnittet när JD får skjuts av budkillen.

De sjunger något i stil med "i am the one... I AM THE ONE!!!", eller ja, sjunger och sjunger, det är ju metal!

Jag har googlat och sökt på Spotify, och det skulle kunna vara Static-X, men den låten på Spotify är inte lika hård, och han "sjunger" inte lika "hårt" som i avsnittet!

Så, någon som har något bra tips?

DevilDriver - Devil's Son
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in