2010-11-06, 15:57
Medlem
Gröns avatar
Söker en låt från Pearl Jam. Svårt att förklara men värt ett försök.

Låten är väldigt lugn och djup, vet inte direkt om den peakar någonstans. Instrumentalt så är den väldigt lätt och långsam. Ganska ovanlig när det gäller bandet, inga rappa trummor alls så vitt jag minns.
Citera
2010-11-06, 16:33
Medlem
Tjena en låt gnager mig i bakhuvudet, spelades mycket på nrj 2003-04, är en tjej som sjunger fast en kille sjunger ibland typ 3 bokstäver, kommer inte ihåg någonting av texten, bara själva "låten", men tror dem sjunger nåt i stil med "come on back you really want it now" i slutet på refrängen.
Vet att det inte är mycket att gå på, men kanske är någon musikälskare där ute som kan klura ut vilken låt det kan vara?
genre = ungefär samma som Remember the name - Fort minor, vet dock inte vad den kallas
tacksam för svar
Citera
2010-11-06, 16:57
Medlem
i requeim for a dream så sjunger någon heeeeeeeroooooooiiiin... med skottsk dialekt. någon som vet vad låten heter? bra film för övrigt.
Citera
2010-11-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy
Denna låt jag söker gick på någon radiokanal under torsdagen klockan 13.00 ungefär (vet inte vilken kanal) och den liknar Led Zeppelin Kashmir. Vet någon vilken låt jag menar?

Eventuellt vet ni någonstans där man kan se alla låtar som lirades runt klockan 13.00 i torsdags på alla kanaler typ som en tvtablå?
Puff Daddy - Come With Me?
Citera
2010-11-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Puff Daddy - Come With Me?
Nix, men den är också väldigt lik
Citera
2010-11-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azariel
Kan det vara denna du tänker på ?
http://www.youtube.com/watch?v=OEApE7HcSac

Hej! Tack. Det är den låt som spelas i filmen, och i ditt klipp(före technon kommer in). Även finns samma titel med på itunes men då är den bara 1min~ lång, och motsvarar inte vad som är i ovan youtubeklipp eller vad jag letar efter! Skitskumt. Har läst endel kommentarer nu och många tycks leta efter "låten"..

Om någon vill hjälpa med min search så är det denna låt jag pratar om:

Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
http://www.youtube.com/watch?v=tzmYZeJz4Dc

I videon, låt nummer två som ska vara en OST till filmen Sunshine från 2007. Har försökt att itune:a lite utan hitta rätt namn på låten. Någon som kan hjälpa?
Citera
2010-11-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grön
Söker en låt från Pearl Jam. Svårt att förklara men värt ett försök.

Låten är väldigt lugn och djup, vet inte direkt om den peakar någonstans. Instrumentalt så är den väldigt lätt och långsam. Ganska ovanlig när det gäller bandet, inga rappa trummor alls så vitt jag minns.

Pearl jam - Last kiss
Citera
2010-11-06, 17:26
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Hej! Tack. Det är den låt som spelas i filmen, och i ditt klipp(före technon kommer in). Även finns samma titel med på itunes men då är den bara 1min~ lång, och motsvarar inte vad som är i ovan youtubeklipp eller vad jag letar efter! Skitskumt. Har läst endel kommentarer nu och många tycks leta efter "låten"..

Om någon vill hjälpa med min search så är det denna låt jag pratar om:

John Murphy - Sunshine (Adagio in D minor)

Låten finns i flera versioner i flera filmer. I Sunshine heter en av versionerna "Kanada's Death Pt. 2 (Adagio in D minor)".
Senast redigerad av Slith 2010-11-06 kl. 17:35.
Citera
2010-11-06, 17:56
Medlem
Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fireatwill24
Pearl jam - Last kiss

Tyvärr det är inte den, inte Just Breathe heller... Men tänk er Just Breathe fast lite lägre tempo och bra mycket djupare. Tacksam som fan för all hjälp!

Edit. Jag hittade den! Eddie Vedder - Society, kvällen är räddad!
Citera
2010-11-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Dusty Springfield - Wishin' And Hopin'

http://www.youtube.com/watch?v=ycbgHM1mI0k

Danke!
Citera
2010-11-06, 22:50
Medlem
refrängen går ungefär "you got it you got it you got it" lr nått de rimmar på you got it iaf

har hört den på rockklassiker några gånger

nån som vet?
Citera
2010-11-06, 23:35
Medlem
DenUltimatas avatar
ag söker en rock en roll låt från 80talet som är en riktig klassiker. typ 50tals stil och så sjunger HAN baby baby typ XD typ dom orden man använder i en rock and roll låt. rock and roll hmm hmm, baby baby, love aja hoppas någon vet vad jag snackar om. tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in