På P3 idag vid 11.30 spelades en hiphop-låt. Tror dom var svenskar och hette nåt i stil med "high one". Tyvärr står den inte med i deras låtlista på sidan och efter ett tags googlande utan resultat antar jag att artisten / låten är rätt okänd bland oss vanliga människor.
Tyckte i alla fall den var sjukt bra så vore riktigt tacksam om nån ge namn & låttitel samt nånstans man kan lyssna/ladda ner/köpa låten!
På P3 idag vid 11.30 spelades en hiphop-låt. Tror dom var svenskar och hette nåt i stil med "high one". Tyvärr står den inte med i deras låtlista på sidan och efter ett tags googlande utan resultat antar jag att artisten / låten är rätt okänd bland oss vanliga människor.
Tyckte i alla fall den var sjukt bra så vore riktigt tacksam om nån ge namn & låttitel samt nånstans man kan lyssna/ladda ner/köpa låten!
" O Herre Gud, du som har skapat oss
och kallar oss att komma hem till Dig -
ge oss alla visa hjärtan så att vi inser livets korthet
och tar emot varje dag som en ny gåva.
Ge oss en levande tro på Din son Jesus Kristus,
som led döden för våra synders skull
och uppstod ur döden för att ge oss ett liv
och lever i evighet.
Lär oss att dagligen dö från synden
och leva efter din heliga vilja
och när vår dödsstund kommer
gör oss då bereddda att saligt skiljas hädan.
När evighetens påsk gryr över jordens gravar -
låt oss av nåd få uppstå till evigt liv."
AMEN
(Ej religiös men efter tusen begravningar kan man denna utantill...)
Det var inte SHM'S nya då? Spelades vid 11:34 i alla fall.
Swedish House Mafia & Tinie Tempah - "Miami 2 Ibiza"
Filmen är gjord vid Högskolan i Halmstad av Monia Ayed, Maria Bengtsson & Thomas Johnsson varav sistnämnde nås via sin hemsida. Ett par namn i eftertexterna (från 17:28 med samma låt) känns kompiskt sannolika så jag tror ett mejl ger svar snarast.