2010-06-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomine_
Söker en låt jag hörde på radio här i stockholm idag, vet ej vilken kanal dock.

det är en houselåt, en sån där som snart kommer spelas överallt för att den är så jävla catchy.

genom hela låten så är det en "gnällig" saxofon, samtidigt som en snubbe snackar nå ord på franska.
Den har redan spelats överallt i över en månad nu och ligger väl på de flesta topplistor. Går du tillbaka en 15-20 sidor i den här tråden kommer du hitta låten svaret på din fråga en sisådär 12-13 gånger.
Citera
2010-06-24, 00:13
Medlem
Söker en techno låt från 90-talet. Det är inga som sjunger i låten och jag tror dom använder ett instrument från Afrika där det är Skålformade metall skålar med olika platta sidor i som alla ger olika ljud då man spelar på dom med några mjuka mindre slags trumpinnar. (Har för mig att man även kan se dessa i musikvideon). Någon som möjligtvis känner igen denna?
Citera
2010-06-24, 00:14
Bannlyst
Vilken är låten som spelas i huliganfilmen?

http://www.youtube.com/watch?v=w_db4nuMg0E
Citera
2010-06-24, 00:15
Medlem
http://www.knowgangs.com/gang_resources/profiles/ms13/

låten som spelas när man sätter på videon är det någon som vet vilken det är och då namnet på artisten,
tack på förhand
Citera
2010-06-24, 00:16
Medlem
Citat:

det är en houselåt, en sån där som snart kommer spelas överallt för att den är så jävla catchy.

genom hela låten så är det en "gnällig" saxofon, samtidigt som en snubbe snackar nå ord på franska.

Det är förmodligen "We speak no americano - Radio Edit".
Citera
2010-06-24, 00:16
Medlem
Citat:

Citera
2010-06-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wallio
Söker en techno låt från 90-talet. Det är inga som sjunger i låten och jag tror dom använder ett instrument från Afrika där det är Skålformade metall skålar med olika platta sidor i som alla ger olika ljud då man spelar på dom med några mjuka mindre slags trumpinnar. (Har för mig att man även kan se dessa i musikvideon). Någon som möjligtvis känner igen denna?
Safri Duo - Played-A-live?
http://www.youtube.com/watch?v=974hL2bunLw
Citera
2010-06-24, 00:37
Medlem
M.Tsvangirais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buksmärta
Vad heter låten i sonyreklamen som går nu under VM där en massa barn spelar fotboll? Ett piano som låter precis som introt till The Pogues - fairytail of new nork.

"Simple World" med Johnathan Humphreys kanske?

Står så här:
http://www.youtube.com/watch?v=wYDNcxu6L30
Citera
2010-06-24, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wallio
Tror jag inte, är väl ingen franska i den? Artisten börjar nog med Str....
Citera
2010-06-24, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Den har redan spelats överallt i över en månad nu och ligger väl på de flesta topplistor. Går du tillbaka en 15-20 sidor i den här tråden kommer du hitta låten svaret på din fråga en sisådär 12-13 gånger.

jag skrev SNART. kan upplysa om att det INTE är den där jävla americano-låten, den har jag lackat ur på totalt. pisslåt.
Citera
2010-06-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Tror jag inte, är väl ingen franska i den? Artisten börjar nog med Str....

str? jag lyssnar..
Citera
2010-06-24, 00:42
Medlem
Citat:
jag skrev SNART. kan upplysa om att det INTE är den där jävla americano-låten, den har jag lackat ur på totalt. pisslåt.
Ja du skrev snart men den spelas ju redan överallt, du har fått massa ledtrådar nu så du borde hitta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in