2007-08-04, 19:52
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Du tänker nog på Orust av Björn Olsson. Men den är inte så värst ny. Den som har hörts i någon reklam är onekligen lik och bör rimligen vara komponerad av ovan nämnda.

Låter korrekt, tackar! Nu gäller det bara att hitta låten också...
Citera
2007-08-04, 20:01
Medlem
Litet gult djurs avatar
Sökte på "Björn Olsson", "Tjörn" heter låten.
Citera
2007-08-04, 20:33
Medlem
sinologens avatar
Jag har den. Läs ditt PM.

edit: Nu inser jag vad du skrev samtidigt som jag själv kom på att den inte alls hette orust. Då förmodar jag att du har hittat den?

edit2: Ö som ö, right!
Citera
2007-08-04, 20:38
Medlem
Devreauxs avatar
Ett Hett Tips

Tja , nu vet jag inte om det är någon annan som har skrivit detta men jag vill att ni som söker låtar ska veta detta.

Sidan är då www.letssingit.com

Man väljer "lyrics words" eller något i den stilen i spalten och sedan söker man på ord som man har hört i låten , som kommer efter varandra i en mening typ.

Sedan rablar deras sökmotor fram några alternativ som kan vara 4-5 st eller också 20-30 st beroende på hur specifierad sökning man gjort. Mycket bra metod detta.
Citera
2007-08-04, 20:39
Medlem
Gnidarns avatar
vilken låt

hörde en raplåt i en affär för ett tag sen, kan ha varit 50cent eller liknande och den var mixad med "i have a dream" talet? något som någon känner igen?

tack på förhand
Citera
2007-08-04, 22:10
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Jag har den. Läs ditt PM.

edit: Nu inser jag vad du skrev samtidigt som jag själv kom på att den inte alls hette orust. Då förmodar jag att du har hittat den?

edit2: Ö som ö, right!

Jo, jag hittade den, men bara som lo-fi provlyssningssnutt.
Citera
2007-08-05, 00:08
Medlem
Neonhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnidarn
hörde en raplåt i en affär för ett tag sen, kan ha varit 50cent eller liknande och den var mixad med "i have a dream" talet? något som någon känner igen?

tack på förhand

Ärligt talat så har jag inget emot att leta upp saker till folk men det verkar som en del e helt handikappade när det gäller internet. Jag tog fram google o skrev "i have a dream"+hiphop o fick direkt upp att Common har en låt som heter I have a dream, sen drog jag ner den o lyssnade o det är en hiphop låt med Marthin Luther Kings tal inmixat så jag antar att det kan vara den låten du söker.

Men det var inte direkt svårt att hitta den infon....vet ej om låtene svår att hitta, den heter Common - I have a dream aif. Jag hittade den på ancient
Citera
2007-08-05, 12:27
Medlem
Jag hörde en låt på Sveriges Radio P3 i Lördags(4aug2007) klockan 18:05 ungefär. Jag brukar alltid gå in och titta senare på webben och söka igen låtar jag hört via deras låtlistor. Men det finns inga låtar där.

Är det någon som vet vad låten heter som går på P3 Planet Lördag den 4 Aug. Det går att lyssna igen på här Klicka på lördag 4 augusti 2007 18:03.

Jag tror låten ligger i kategorin Dance/Techno och är en sprillans ny låt(tror jag).

Är det någon som vet vad låten heter?
Citera
2007-08-05, 13:19
Medlem
Neonhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaka
Jag hörde en låt på Sveriges Radio P3 i Lördags(4aug2007) klockan 18:05 ungefär. Jag brukar alltid gå in och titta senare på webben och söka igen låtar jag hört via deras låtlistor. Men det finns inga låtar där.

Är det någon som vet vad låten heter som går på P3 Planet Lördag den 4 Aug. Det går att lyssna igen på här Klicka på lördag 4 augusti 2007 18:03.

Jag tror låten ligger i kategorin Dance/Techno och är en sprillans ny låt(tror jag).

Är det någon som vet vad låten heter?

Woohoo....efter lyssnande o googlande efter fraser i låten så kom jag fram till att det är Dragonette - I get Around (Midnight Juggernauts remix)....den är lite annorlunda mot originalet. Jag drog ner båda så du får säga till om du inte hittar dom.
Citera
2007-08-05, 13:27
Medlem
Vad heter låten i fotbollsfreestylefilmen http://www.jesper.nu/filmer/sport/Fotbollskills.php ??
Citera
2007-08-05, 15:08
Medlem
Hörde en hip-hop/r&b låt för några månader sedan som jag inte kan få ur huvudet, jag lyssnar normalt inte så mycket på just den genren så jag har inte sån stor koll på vem/vilka det skulle kunna vara.

Den håller ett relativt lågt tempo och det är en tjej som sjunger som har en riktigt fin röst.. har sökt på alla möjliga kombinationer av fraserna jag kommer ihåg men hittar nada.

Här är fraserna som förekommer (inte i någon speciell ordning) "gonna get me", "still need to see", "all day long", "need it baby"/"neeeed it baby". Kan tillägga att ordet "baby" återkommer rätt ofta i hela låten. Och det är ej låten "Rock with u" som en bekant tipsade om.

Några idéer?
Citera
2007-08-05, 15:27
Medlem
General Hallecks avatar
Miami Vice Pilot avsnittet dvs det första avsnittet.

Då sitter den svarta kille och mimar till en låt samtidigt som
han dansar med en strippdansös. Vad heter låten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in