2010-04-06, 00:09
Medlem
Är det någon som vet vad det är för låt som spelas i den senaste Fanta-reklamen?
Citera
2010-04-06, 00:15
Medlem
Vad heter bakgrundsmusiken i denna trailer?
http://www.youtube.com/watch?v=83rAJmzVpFM
Citera
2010-04-06, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -AgamemnoN-
Säker på att det är backyard babies?

Har nämligen för mig att jag hört Twisted Sister - We're Not Gonna Take It i någon radioreklam på bandit och det påminner lite om den texten du typ skrivit.

Har en egen fråga, jag minns en trance/techno låt från ett Sopranos avsnitt som jag vill höra, men minns fan inte vad varken låten eller artisten heter, det enda jag minns är att dom är i stripklubben när den spelas, så om någon kan mata med någon techno/trance låt som dom vet har vart med i sopranoos så skulle jag vara ytterst tacksam.
Siffran 400 dyker också upp, eventuellt kan den vara med i namnet på artisten eller låttiteln.

neeej inte twisted sisters.. ^^ ska googla lite idag igen... är inte själv längre säker på att det är backyard babies
Citera
2010-04-06, 10:23
Bannlyst
Får ha igång bandit rock hela dagen och hoppas på att jag hör den igen så jag kan ge mer information
Citera
2010-04-06, 11:12
Medlem
Hertigens avatar
Söker en låt jag hör då och då, alltid när jag beskriver den för några av mina vänner så har de ingen aning vilken låt det kan vara.

En manlig sångare, troligtvis är det en 90-talslåt eller kanske ännu tidigare eftersom jag först hörde den någon gång på 90-talet. Sångaren har lite raspig röst, dock inte i stil med tex Joe Cocker. Refrängen låter lite som "I can be your ...." det sista hör jag aldrig riktigt men kanske någonting med "heart?".

Väldigt vag beskrivning men kommer tyvärr inte på mer.
Citera
2010-04-06, 11:21
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Söker en låt jag hör då och då, alltid när jag beskriver den för några av mina vänner så har de ingen aning vilken låt det kan vara.

En manlig sångare, troligtvis är det en 90-talslåt eller kanske ännu tidigare eftersom jag först hörde den någon gång på 90-talet. Sångaren har lite raspig röst, dock inte i stil med tex Joe Cocker. Refrängen låter lite som "I can be your ...." det sista hör jag aldrig riktigt men kanske någonting med "heart?".

Väldigt vag beskrivning men kommer tyvärr inte på mer.

Hmm. Är det möjligen Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat?
Citera
2010-04-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santander
gör ett försök till
kom ingen nu! den som nailar namnet får en hundring

fan vad jag känner igen den, har du någon mer info om samplen? namn, vart fick du den ifrån osv?
Citera
2010-04-06, 11:40
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Hmm. Är det möjligen Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat?

JA! Det var den! Helt sjukt att du lyckades ta den! Tack så mycket!
Citera
2010-04-06, 14:26
Medlem
Akk0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santander
fuck the world kan det vara...men den går inte riktigt så....säker på att de e tupac?

Ja det är tupac, och nej det var inte den heller. Jag tror låten är en remix av nån av hans låtar, iallafall beatet.
Citera
2010-04-06, 14:26
Medlem
Akk0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det är inte denna klassiker då?
YouTube - N.W.A. - Fuck Tha Police + Lyrics
Fast är det Tupac kan det möjligen vara denna:
YouTube - 2pac - Tupac I Don't Give A Fuck
Eller kanske någon helt annan:
YouTube - Insane Clown Posse - Fuck the World

Nej det är ingen av dem heller.
Citera
2010-04-06, 15:44
Medlem
schittlers avatar
Jag hörde för väldigt längesen en låt, ramsa eller visa, som gick: "ingenting är roligt. bla bla bla bla, har du gjort någonting bra bla bla bla dessa dagar(söndag, måndag tisdag) vill jag bara sova". Sjunger en sliten gammal man med rolig röst.

Någon?
Citera
2010-04-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADAMzZz
Har fått en låt på hjärnan, en hiphop låt.. Men kan inte komma på vad artisten eller titeln till låten heter..
Men refrengen går typ såhär:
Akta dig för snuten ja spring som fan!
Akta dig för snuten, göm dig vad du kan
Akta dig för snuten annars du faller ner
Ni går runt med brickor.
Plus att ni klär er som små flickor
De ni gör e att sabotera ..
Blattarna mot snutarna vi blir flera..

Någon som kan hjälpa mig att hitta den ?
Den är väldigt gammal förresten.

Bump!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in