2007-07-27, 18:02
Medlem
SGFs avatar
tja, letar efter en låt som går ungefär VOFF VOFF! I'm going to make you Voff like a dog!

det ska tydligen vara nån form av techno låt tror jag
Tyvärr så är det allt jag vet

//SGF
Citera
2007-07-27, 18:19
Medlem
Atomaddes avatar
Här kommer en udda fråga:

För en herrans massa år sedan använde jag programmet Fasttracker 2...
Inte så spännande i sig men med programmet följde en del demolåtar, bl. a en som hette Reunion.??? (mod, xm, s3m el. nåt)...

Är det månne nån som vet vilken låt jag menar och kanske ännu bättre vet vart man kan få tag på den?
Citera
2007-07-27, 18:59
Medlem
theamazingraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGF
tja, letar efter en låt som går ungefär VOFF VOFF! I'm going to make you Voff like a dog!

det ska tydligen vara nån form av techno låt tror jag
Tyvärr så är det allt jag vet

//SGF

Låten du letar efter är Doggy Style med Dj Aligator.
Citera
2007-07-27, 19:00
Medlem
theamazingraces avatar
Calling for you, waiting for you eller något liknande.. Spelas rätt bra ute.. Techno/Dans.. Glömmer alltid fråga djn.. någon som vet?
Citera
2007-07-27, 20:13
Medlem
SGFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theamazingrace
Låten du letar efter är Doggy Style med Dj Aligator.

YES tack så mycket
Citera
2007-07-27, 21:27
Bannlyst
Animerad musikvideo...

Kom o tänka på en låt som jag säkert sett på MTV för länge sedan...

Är inte helt säker på att et är rätt men: 2 bröder bor i 2 små hus, och den ena bygger en robot typ, och dom har sex lr ngt... och den andra "brodern" lr ngt.. blir avundsjuk o dödar brodern o roboten... tror att roboten o den andra fick ett barn innan dom dödades...

Kmr inte ihåg om låten var bra men kmr ihåg videon...
Citera
2007-07-27, 22:34
Medlem
Neonhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleido Returnz
Kom o tänka på en låt som jag säkert sett på MTV för länge sedan...

Är inte helt säker på att et är rätt men: 2 bröder bor i 2 små hus, och den ena bygger en robot typ, och dom har sex lr ngt... och den andra "brodern" lr ngt.. blir avundsjuk o dödar brodern o roboten... tror att roboten o den andra fick ett barn innan dom dödades...

Kmr inte ihåg om låten var bra men kmr ihåg videon...

Det är en dansk grupp som heter Kashmir o låten heter Rocket Brothers. Här e videon: http://www.youtube.com/watch?v=ar9qeL0usEE
Citera
2007-07-27, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neonhasse
Det är en dansk grupp som heter Kashmir o låten heter Rocket Brothers. Här e videon: http://www.youtube.com/watch?v=ar9qeL0usEE

Tack, tkr att videon e .. rätt så sorglig...
Citera
2007-07-28, 00:11
Medlem
Fick hjälp här för bara ett litet tag sen... grymt bra tråd!

Nu är det en remix av Teddybears "Yours to keep" jag söker efter... och google har gått mig bet. Hittar bara versioner med Annie och Neneh tror jag det var.. men den jag söker är det fortfarande Paola som sjunger (tror jag), fast det är nån slags disco mix... nån som vet vem som gjort mixen?
Citera
2007-07-28, 00:42
Medlem
Hej,

Jag och min tjej letar efter en hiphop-låt som var ny för uppskattningsvis 10 år sedan. Refrängen var en kvinna som sjöng opera (eller något liknande), så man kände lätt igen den...

Vi skulle vara tacksamma om någon snäll person kan informera oss om vad artisten & låten heter!
Citera
2007-07-28, 00:44
Medlem
Resistances avatar
Låt är det kanske inte men jag gör ett försök.

Vilka är det som har gjort parodin på Arkiv X? "Mulder jag fryser, är djävulen nära då?" "Nej det kan bero på att du står på den sibiriska tundran i bara underkläder" Något sådant är det, kommer inte ihåg så noga.

Någon som vet vad det är jag söker?
Citera
2007-07-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutt
Hej,

Jag och min tjej letar efter en hiphop-låt som var ny för uppskattningsvis 10 år sedan. Refrängen var en kvinna som sjöng opera (eller något liknande), så man kände lätt igen den...

Vi skulle vara tacksamma om någon snäll person kan informera oss om vad artisten & låten heter!

Det bör vara The rapsody feat. Warren G & Sissel - Prince Igor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in