2009-11-10, 23:45
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linus93
Vet inte vad en superbra låt heter, och måste verkligen veta. Har hört den på radion ett antal gånger från och till, det är en kille som sjungen den med både mörk och ljus röst (typ som Grace Kelly, ungefär samma genrer också). Har svårt att höra vad han sjunger men av det jag har hört kan refrängen gå såhär: And theres a hot/hopeful bla bla bla bla bla bla bla feels antoher way. Alla bla är stavelser, vilket kanske gör det enklare för er att lista ut vad låten heter.

SNÄLLA HJÄLP MIG, MÅSTE VETA!
Tack

Långskott:
Darin eller Coldplay - Viva la vida
Citera
2009-11-11, 00:02
Medlem
tv 3 play

Hej!
Jag har letat med ljus och lykta och annat lysande efter någon som vet avd låten heter som spelas i reklamen för tv 3 play. Så nu undrar jag om någon kanske vet det här? Alla som jag pratar med känner igen den men det är ingen som vet det än.
Hjälp?????
Citera
2009-11-11, 17:04
Medlem
pajkens avatar
letar efter en låt där det låter som dom sjunger "we all fall down okey" Men är inte helt hundra på att det jag hört rätt. :P Har sökt på google men hittar inte rätt låt. Det är en eller flera män som sjunger Den finns på spotify vet jag iaf! Tacksam för hjälp!
Citera
2009-11-11, 17:04
Medlem
CokaColas avatar
Va heter denna låten?

http://www.youtube.com/watch?v=hZ2ONzxlaAg

Minns bara melodin av en låt jag hört på krogen, har gjort melodin själv i ett musikprogram. det är latino-house

någon som vet?
Citera
2009-11-11, 17:13
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajken
letar efter en låt där det låter som dom sjunger "we all fall down okey" Men är inte helt hundra på att det jag hört rätt. :P Har sökt på google men hittar inte rätt låt. Det är en eller flera män som sjunger Den finns på spotify vet jag iaf! Tacksam för hjälp!

Pojkbandet Take That?

http://www.youtube.com/watch?v=VsJ5_8tfqYU
Citera
2009-11-11, 17:16
Medlem
Aritzos avatar
Vad heter låten på MTV där typ någon hårig djur lr vafan det nu är går.. Låter som lite soft house.

Alltså det är typ reklam dom visar upp MTV logon.
Citera
2009-11-11, 17:37
Medlem
pajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Pojkbandet Take That?

http://www.youtube.com/watch?v=VsJ5_8tfqYU

Nej, tyvärr inte den!
Citera
2009-11-11, 17:38
Medlem
whiplashstalkers avatar
Va heter denna låt?

http://www.youtube.com/watch?v=VcwfQJVRl3Q
Citera
2009-11-11, 18:11
Medlem
InFlagrantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajken

Det är Modest Mouse - Float on

http://www.youtube.com/watch?v=mVNC7Zym5uk&feature=related
Citera
2009-11-11, 19:16
Medlem
Jag söker efter en fransk låt. Låg i soffan för ett bra tag sedan och lyssnade på radio via en mobil. Radiostationen var Lugna favoriter. Jag kände definitivt igen låten och är säker på att den verkligen "slog" då den kom. Skulle gissa på 80 eller 90-tal, tror faktiskt mest på 90-tal men min gissning saknar starka argument. Är dock ganska säker på att det inte är en äldre känd låt i stil med Edith Piaf eller dylikt.

Jag vet att det inte är mycket att gå på, men det är utan tvekan en av de mer kända franska låtarna genom åren. Som jag sa, troligtvis från 90-talet. Inrikta er dock inte för mycket på den uppgiften. Vore oerhört tacksam om ni kunde hjälpa mig att finna låten
Citera
2009-11-11, 19:19
Medlem
MJ1123581321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Jag söker efter en fransk låt. Låg i soffan för ett bra tag sedan och lyssnade på radio via en mobil. Radiostationen var Lugna favoriter. Jag kände definitivt igen låten och är säker på att den verkligen "slog" då den kom. Skulle gissa på 80 eller 90-tal, tror faktiskt mest på 90-tal men min gissning saknar starka argument. Är dock ganska säker på att det inte är en äldre känd låt i stil med Edith Piaf eller dylikt.

Jag vet att det inte är mycket att gå på, men det är utan tvekan en av de mer kända franska låtarna genom åren. Som jag sa, troligtvis från 90-talet. Inrikta er dock inte för mycket på den uppgiften. Vore oerhört tacksam om ni kunde hjälpa mig att finna låten

Typ Celine Dion kanske??

edit: "pour que tu m'aimes encore" är ett låtförslag
Senast redigerad av MJ1123581321 2009-11-11 kl. 19:22.
Citera
2009-11-11, 19:34
Medlem
qbertys avatar
kom att tänka på den helt plötsligt, hoppas ni vet vilken låt ja menar:
refrängen sjunger han typ Hallå, hallå, halåå, haaalå... å nått som rimmar lr nått :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in