2009-09-12, 03:54
Medlem
BattleBuddhas avatar
Såg-hörde en låt på mtv idag, i musikvideon så var det en cowboy som gick in i ett skjul och sedan hoppade det fram små små indianer som började dansa på borden. Någon som vet vad den heter? var en kort melodi som upprepades hela tiden
Citera
2009-09-12, 05:40
Medlem
DonHamps avatar
Det gick en serie på Tv4 för några år sedan (Har inte tittat på tv på några år, men den kanske går fortfarande) som hette "Andarnas hus" eller liknande. Ett avsnitt handlade om en dansk kille som dött av en överdos (Heroin) och hans syster och mamma anlitade ett medium som snackade med honom. Killen hette René och i slutet får man se ett videoklipp där han sitter och trallar med i låten som spelas, och jag hörde inte så mycket text men den som stod att finna var "La la la la la la la" typ, i en skön rytm.
Lät lite Rolling Stones-influerat men jag vet inte.

Någon som vet vilken låt jag menar? Har letat länge efter den...

EDIT: Den påminner lite grand om Crash Test Dummies "Mmm Mmm Mmm Mmm" ifall det kan vara till hjälp =)
Senast redigerad av DonHamp 2009-09-12 kl. 05:45.
Citera
2009-09-12, 10:51
Medlem
Rutigs avatar
söker namnet på låten som börjar 1.14 i videon. Låter som en remix på Give it to me?

http://www.youtube.com/watch?v=GX4Kv6pxW8g

ursäkta videon!
Senast redigerad av Rutig 2009-09-12 kl. 10:56.
Citera
2009-09-12, 10:59
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Såg-hörde en låt på mtv idag, i musikvideon så var det en cowboy som gick in i ett skjul och sedan hoppade det fram små små indianer som började dansa på borden. Någon som vet vad den heter? var en kort melodi som upprepades hela tiden

http://www.youtube.com/watch?v=llfNRGQ7Tlg

Eric Prydz - Pjanoo
Citera
2009-09-12, 11:16
Medlem
Vart kan man ladda ner time is now - asha ali?
här kan man lyssna på låten http://www.myspace.com/ashaalimusic men man kan inte ladda ner den.
Citera
2009-09-12, 11:28
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Söker efter en fransk låt som är rätt känd, inte särskilt ny. Skulle gissa på att den är ifrån slutet av 90-talet/början av 2000. Refrängen upprepas då och då och det är en kvinnlig sångerska.

Kate Ryan - Désenchantée
Alizee - Moi Lolita
?
Citera
2009-09-12, 11:32
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Håller på och gör en film och vill ha med en specifik låt, men jag vet varken artisten eller vad den heter. Lite discoaktig låt med "citykänsla" eller hur man ska säga. Har svårt att avgöra om det är en kille eller tjej som sjunger, men om det är en kille så låter han jävligt fjollig. Lekte ett tag med tanken att det kunde vara Eric Gadd, som ju har lite feminin röst, men jag har letat på youtube och det är inte han som gjort den.

På ett ställe i låten försöker de som sjunger "härma" beatet.

Inte mycket kött på benen kanske, men någon kanske har förslag?

Justin Timberlake- Rock Your Body? Disco nja..men i slutet härmar de beaten. Men det kanske är en äldre låt än så.
http://www.dailymotion.com/video/xb31s_justin-timberlake-rock-your-body
Citera
2009-09-12, 11:36
Medlem
Herrtrosas avatar
Hörde en låt när jag befann mig i alkoholdimman förra helgen, en låt jag nu har sökt efter men inte hittat. Låten är lite "bögig", trallvänlig och innehåller ett; "Na nanananaa!", minns jag helt rätt så tyckte jag mig höra ett "Bille Jean" i refrängen också. Påminde lite om ABBA och låten sjöngs av en eller flera kvinnor. Någon som vet vilken låt det är tal om?

Den som hittar låten eller vet vad låten heter förtjänar sin vikt i guld. Tack på förhand, kära FB:are!
Citera
2009-09-12, 12:04
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Kate Ryan - Désenchantée
Alizee - Moi Lolita
?

Alltså det är inget house, utan mer mysig sommarlåt som framförs rätt snabbt. Musikvideon minns jag lite och då är det något med att de åker i bergen eller något.
Citera
2009-09-12, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Justin Timberlake- Rock Your Body? Disco nja..men i slutet härmar de beaten. Men det kanske är en äldre låt än så.
http://www.dailymotion.com/video/xb31s_justin-timberlake-rock-your-body

Den är det, tack! Tänk att du kunde lista ut vilken låt det var trots att jag gav så diffusa ledtrådar...den måste va från 90-talet eller nåt va?
Citera
2009-09-12, 12:20
Medlem
Lawrences avatar
Måste få tag på en dansbandslåt som jag hörde nångång för 1000 år sedan.

enda ledtrådarna jag har är.
  1. 1. Kvinnlig solist
  2. 2. börjar något i stil med "en gammal man satt på stranden/vid elden"
  3. 3. dom sjunger något om blå ögon och/eller eld/bränner.

Mycket diffust men den som kommer på låten får officiellt titeln "Dansbands-Guru" (vill man ha det?).

Edit: Ny ledtråd. sångerskan kanske sjöng något i stil med "vid elden satt en gammal man och tänkte tillbaka på sitt liv"
Senast redigerad av Lawrence 2009-09-12 kl. 12:30.
Citera
2009-09-12, 12:20
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Den är det, tack! Tänk att du kunde lista ut vilken låt det var trots att jag gav så diffusa ledtrådar...den måste va från 90-talet eller nåt va?

Ingen orsak Nja, 2003. Men känns rätt 90-tal ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in