2009-07-05, 04:17
Medlem
Topphats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alec.baptiste
sanatorium, med metallica gissar jag på. sen går det ju säkert att fr fram en låtlista från Bandit.

samma melodi nästan som den, fast istälelt för sanatorium är de typ.. " all the da da daam daam dam.. " nåt sånt.. hmm svår.. men samma melodi nästan..?!
Citera
2009-07-05, 04:36
Medlem
Namnet på tråden stämmer verkligen
Jag tror, nästan, jag vet vad du menar för låt. Men jag kan verkligen inte komma på vad den heter
Citera
2009-07-05, 10:34
Medlem
SweTechs avatar
Sammanfogade två trådar

//Mod
Citera
2009-07-05, 11:13
Medlem
asterisk99s avatar
Söker en låt som jag hörde på SR Metropol, i vintras

några unga hiphop killar som sjöng på svenska,

texten gick nåt med "du drar till medis, jag drar till kvarnen.."
handlade om att killen och hans ex inte skulle ses på samma ställen så dem hade nån lista på vilka klubbar dem skulle gå till för att inte stötta på varandra

lät lite i stil med AFC eller Lorentz och Sakarias

tack på förhand
Citera
2009-07-05, 11:17
Medlem
nejnejnejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir Jon
såg en mtv-video med Cure för 15 år sen. I videon spelar de bl a på en kam i en garderob. Videon slutar med att ett (tror det är ett piano) piano åker ut för ett stup. Vilken låt var det egentligen, finns faen inte nånstans att hitta denna video längre. Hjälp... tack..

Det är remixen på Close to me som även den släpptes på singel. Från plattan Mixed up.

edit: Det är inte mixen, utan orginalet. Mixen börjar där orginalet slutar, med att garderober kraschar och sjunker till botten av havet.
Senast redigerad av nejnejnej 2009-07-05 kl. 11:25.
Citera
2009-07-05, 12:39
Medlem
Jag undrar om en låt jag hörde i Alanya, Turkiet nu i sommar. Den går något i stil med "Hey like it like it, I do it like its hot" och det är en ganska mörk röst som sjunger den och den är ganska svängig.

Ganska kass beskrivning, men någon som vet? Vore grymt
Citera
2009-07-05, 13:24
Medlem
Satt i bilen och hörde en enligt radioprataren outgiven Michael Jackson låt. Johnny Cash - Folsom prison blues vad bakgrunds musiken men det var jackson som sjöng, med någon egen melodi och text.

Lyckas inte hitta denna, någon som kan hjälpa till?
Citera
2009-07-05, 14:19
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fpsjude
Jag undrar om en låt jag hörde i Alanya, Turkiet nu i sommar. Den går något i stil med "Hey like it like it, I do it like its hot" och det är en ganska mörk röst som sjunger den och den är ganska svängig.

Ganska kass beskrivning, men någon som vet? Vore grymt
http://www.youtube.com/watch?v=CdXDWtDT6j0

Geo Da Silva - I'll Do You Like A Truck
Citera
2009-07-05, 15:32
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Hej allihop! Jag letar efter en låt som jag hört den senaste veckan ett antal gånger på Discovery Channel. Det är en låt som spelas under ett trailermontage för Deadliest Catch/Dödlig fångst. Den låter lite irländsk och börjar med fiol. Vet inte hur jag skall beskriva själva montaget riktigt, det är blandade klipp varvat med ett typ bildspel med animerade vågor som väller över fiskarna som också bara är stillbilder tror jag.

Jag har letat runt lite på youtube och googlat men hittar inte vilken låt det är.

Det är inte reklamen med låten Muse - Knights of Cydonia (spola till solot så kommer den biten dom använder i montaget)
Citera
2009-07-05, 19:52
Medlem
sir Jons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejnejnej
Det är remixen på Close to me som även den släpptes på singel. Från plattan Mixed up.

edit: Det är inte mixen, utan orginalet. Mixen börjar där orginalet slutar, med att garderober kraschar och sjunker till botten av havet.

Taaaack!!
Citera
2009-07-05, 20:22
Medlem
GucciManes avatar
Någon som lyssnar på reggaeton musik och kan säga vad denna låten heter`?
Den börjar från 4.03

http://www.youtube.com/watch?feature=channel_page&v=xAePTWaobHw
Citera
2009-07-05, 21:20
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Det är inte reklamen med låten Muse - Knights of Cydonia (spola till solot så kommer den biten dom använder i montaget)

Nej nån annan hittade den här: http://www.musikvergnuegen.com/mv_web_db/ Det är denna jag menade. Men jag vill ha hela låten om den enns existerar utanför reklamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in