2009-05-07, 17:35
Medlem
söker en låt/artist till en video jag fick länkad för nån vecka sen.

Det är en kvinna som svävar fram i ett "stormigt" landskap där det bland annat rycks upp hus från marken och svävar iväg, har för mig att texten innehåller "storm" och/eller "thunder"...
skulle gissa på att hon är typ finska eller islänska men det är bara speculationer.

shit vad dålig beskrivning. hoppas någon har nån aning om vad jag snackar om i alla fall.
Citera
2009-05-07, 17:53
Medlem
Great Gargamels avatar
jag vet inte vad låten men ni vet säkert, refränger går nå liknande "jag har en snopp"
Citera
2009-05-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanbonden
söker en låt/artist till en video jag fick länkad för nån vecka sen.

Det är en kvinna som svävar fram i ett "stormigt" landskap där det bland annat rycks upp hus från marken och svävar iväg, har för mig att texten innehåller "storm" och/eller "thunder"...
skulle gissa på att hon är typ finska eller islänska men det är bara speculationer.

shit vad dålig beskrivning. hoppas någon har nån aning om vad jag snackar om i alla fall.

Röyksopp - What Else Is There
Citera
2009-05-07, 18:29
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Great Gargamel
jag vet inte vad låten men ni vet säkert, refränger går nå liknande "jag har en snopp"
Har ingen aning alls, men jag gissar på Eddie Meduza.
Citera
2009-05-07, 18:32
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giggity
Har ingen aning alls, men jag gissar på Eddie Meduza.
"Jag har en stor kuk" kanske?
Citera
2009-05-07, 19:05
Medlem
Chilla-Galets avatar
Letar efter en låt där dom i början sjunger "thank god i found you".
Det är inte Mariah Carey låten.
Citera
2009-05-07, 19:48
Bannlyst
Kan någon få fram vad remixen på den här låten heter?
Är väldigt tacksam om någon vet vad den heter

http://www2.zippyshare.com/v/3007012/file.html

Citera
2009-05-07, 20:02
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundborg
Kan någon få fram vad remixen på den här låten heter?
Är väldigt tacksam om någon vet vad den heter

http://www2.zippyshare.com/v/3007012/file.html

Ööhh, när man spelar upp den står det ju Nightcrwalers - Push The Feeling On (Metroxinc Rmx) från albumet In the beta. Kanske ska vara Nightcrawlers, vet inte om de bara stavat fel. Var det du som uploadade?
Citera
2009-05-07, 20:17
Medlem
Ergnots avatar
Hjälp mig, snälla! Behöver en klassisk horror tune tills imorrn, vet inte vad den heter dock. Väldigt svårt att förklara också. Låter ungefär "rit rit rit rit" och spelas på antingen en fiol eller violin. Någon som vet vilken jag pratar om? Den har varit med i bl.a. Simpsons, säkert varit med i en ännu större produktion också.
Citera
2009-05-07, 20:26
Medlem
Payass avatar
Jag vet precis vilken du menar, men tyvärr kan jag inte hjälpa dig med namnet

kom på att anledningen att jag gick in på denna delen av forumet var att jag själv sökte efter en låt jag har problem med att hitta,

en tidig låt av young buck (rap) skulle gissa på att den är gjord innan 2005,
låten handlar om förhållandet mellan young buck och hans tjej?
även en annan rappare från södern rappar en vers i låten men kan inte komma ihåg hans namn för han antagligen inte är så känd.

enda text-stycket jag kommer ihåg ur låten är det som den okända killen rappar "i guess thats your cousin or oldschool homie, someone you knew, way before you ever knew me, cmon cut it out im to old for that, that aint my baby i thought we had gotten over that, man your cold for that, how could u hold a grudge? i aint perfect but still in all i showed you love and this is how you pay me, go backstab and slay me, taking pictures, acting like your his old lady, you´ve done used me baby like im toilet tissue, now i have to show you i aint mad at you "

Ref (young buck): who you call every night when your man hits you?
a moneygetter
Senast redigerad av Payas 2009-05-07 kl. 20:47.
Citera
2009-05-07, 20:36
Medlem
Legimitations avatar
Psycho

Citat:
Ursprungligen postat av Ergnot
Hjälp mig, snälla! Behöver en klassisk horror tune tills imorrn, vet inte vad den heter dock. Väldigt svårt att förklara också. Låter ungefär "rit rit rit rit" och spelas på antingen en fiol eller violin. Någon som vet vilken jag pratar om? Den har varit med i bl.a. Simpsons, säkert varit med i en ännu större produktion också.
http://www.youtube.com/watch?v=QoQ6Jc9PyCI
Musiken börjar vid 1:37

http://www.youtube.com/watch?v=kOsgZWmvW50
Citera
2009-05-07, 20:39
Medlem
NewDeers avatar
Hjärnsläpp

En lugn låt med Cranberries. "dobidapp dobidapp" sjunger hon i början
Inte "zombie" eller "ode to my family".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera