2009-05-06, 17:04
Medlem
http://www.dahmi-recordz.com/ dra den till track 5, vad heter den låten för jösse namn?
Citera
2009-05-06, 17:15
Medlem
Chillas avatar
Hörde en låt på tror de var nrj häromdagen , En Tjej med engelsk accent som rappade till en låt med bra ös , Beatet känndes nästan som taget från den svenska låten " oo micki att du inte fattar vad du får , hej micki ".... någon som vet ?
Citera
2009-05-06, 18:10
Medlem
Solaris avatar
Vad heter låten?

http://www.youtube.com/watch?v=6wwoTYdrgYM

Vad heter låten som spelas i klippet? Kan inte hitta det någonstans :S
Citera
2009-05-06, 18:14
Medlem
BigFatCones avatar
jag har frågat typ 4 gånger efter dessa låtar men det har aldrig varit nån som har kunnat hjälpa mig - jag hoppas på bättre tur denna gång..

låt 1: en lite småhousig historia, pophouse med vocals kanske jag ska säga.. det är en tjej som sjunger och första versen börjar nåt i stil med "east london early morning - we meet among the streets.." refrängen innehåller orden "a.k.a. cookie cute" och ett till a.k.a som jag inte minns.. låten är uppenbart brittisk..

låt 2: klar plojlåt, vill minnas att den börjar med att man hör dialing tones och sen börjar en ganska white & nerdy kille sjunga.. han är tänd på bruden, jag vet inte om det är ömsesidigt.. videon utspelar sig i nån form av amerikansk quicke-mart, på ett ställe gör snubben bakåthandvolter genom en gång.. det enda jag minns från texten är antingen "you even got your own ring tone" eller she's even got her own ring tone".. nej, det är inte cupids chokehold, låten har kanske fyra år på nacken..
Citera
2009-05-06, 19:57
Medlem
Jag söker en låt som var med i någon (några) filmer amerikansk drama/komedi

Vet inte vad filmen heter, minns inte heller hur låten gick riktigt, men har spelat in ljudet (liknande) arpeggios som används i introt.

http://www.soundclick.com/Hellfog
Citera
2009-05-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Om snubben hade sjungit "one day lovah" istället hade det förmodligen varit Aquagens Love Machine...

Oh, fyfan vad jag älskar dig! Tack som f*n!!!!!

PUSS!
Citera
2009-05-06, 22:54
Medlem
Det här kommer inte vara det enklaste kan jag till en början varna er med

Det är så att jag nu flera gånger har hört en låt på p3, men alltid missat vad den heter, vet ni?

Närå, lite mer fakta ska ni få

I början av låten är det en barnkör som sjunger, sedan går det över till en ganska fet "hiphop" låt.

Ska jag ge någon mer ledtråd så har jag för mig att dom sjunger något i stil med "i got..." eller något liknande:P

Den som knäcker denna nöt e en riktig jävel på musik
Citera
2009-05-06, 22:54
Medlem
efmis avatar
Tjennare.
Jag är ute efter en låt som jag hörde på radion.
Det lät som om det var Ebba Grön men jag är inte säker, lät som Thåströms röst men ljudet var lite med The Clash aktigt. Jag hörde inte mycket av texten men det lät som om de sjöng bland annat ''fel gevär'' eller något i den stilen.

Den spelades på en radiostation i Arvidsjaur vid 11.00-11.30. Det var en station med lite rockigare musik, men vet tyvärr inte vilken.
Ingen som vet vart jag kan kolla upp vilka radiostationer man får in i Arvidsjaur?

Tach på förhand

/E
Senast redigerad av efmi 2009-05-06 kl. 23:27. Anledning: Kom på mer info
Citera
2009-05-06, 23:05
Medlem
flexators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterssonfoto
Det här kommer inte vara det enklaste kan jag till en början varna er med

Det är så att jag nu flera gånger har hört en låt på p3, men alltid missat vad den heter, vet ni?

Närå, lite mer fakta ska ni få

I början av låten är det en barnkör som sjunger, sedan går det över till en ganska fet "hiphop" låt.

Ska jag ge någon mer ledtråd så har jag för mig att dom sjunger något i stil med "i got..." eller något liknande:P

Den som knäcker denna nöt e en riktig jävel på musik
Kom ihåg vilken tid du hörde låten, sedan går du till P3´s låtlista och väljer datum och klockslag. http://www.sr.se/cgi-bin/p3/tabla/latlista.asp?date=&datStartTime=21:00&datStopTime= 22:00
Citera
2009-05-06, 23:35
Medlem
Söker någon låt där dom sjunger, "Hata hata hata Göteborg". Vet att det finns vissa typ hejaklacksremixer. Allt är av intresse! PM'a gärna. Vore fint om någon kunde skicka på t.ex MSN.
Citera
2009-05-06, 23:39
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusNilsson
Söker någon låt där dom sjunger, "Hata hata hata Göteborg". Vet att det finns vissa typ hejaklacksremixer. Allt är av intresse! PM'a gärna. Vore fint om någon kunde skicka på t.ex MSN.

AIK-trubaduren har väl gjort något sånt?
Jag har inget av det däremot.
Citera
2009-05-06, 23:39
Medlem
efmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusNilsson

Se om du hittar soundtracket på spotify eller liknande. Eller så kan du ju söka på det på youtube och hitta den rätta låten och sen tanka

Om du menar från filmen det vill säga.
Senast redigerad av efmi 2009-05-06 kl. 23:40. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in