2009-04-14, 02:07
Medlem
juppys avatar
Jag letar efter en låt (eller snarare en grupp). Det är en svensk hiphop-grupp med några yngre svenska (alltså svenska på riktigt ) killar. Kommer inte på mer men i videon från låten jag söker ser man dom typ gå runt vid tågrälsar och viadukter eller nått sånt konstigt och så är den svart-vit också. Sen tror jag dom har lagt av också. Hittade videon här på fb för ett tag sen men nu kommer jag inte ihåg var det var.
Citera
2009-04-14, 07:36
Medlem
Söker efter en dance låt där refrengen sjungs av en typisk reggae röst, refrengen går något i stil med "I wanna be like the sunshine, i wanna be like the rain" tack.
Citera
2009-04-14, 07:46
Medlem
temp0s avatar
Letar efter en låt, tror det är Mötley Crue men är inte säker den går nått i stil med
"Im going out going out going out going out singing" tror det ska va singing iaf
Citera
2009-04-14, 12:24
Medlem
Consoul

Fanns en grupp på 90 talet som släppte en härlig låt som ger mig måååånga minnen tillbaka

Consoul - Do you the right way

De gjorde även en cover på Eye of the tiger, men det är oxå den ENDA jag hittar på youtube

Har letat som en idiot nu, både på youtube och google med olika kombinationer och det enda jag lyckas få fram är info om när låten släpptes (1996)
Och en demo av låten på 1 min kanske..

Någon som vet vart man kan tanka ner den? Har provat Limewire utan resultat
Citera
2009-04-14, 12:35
Medlem
jocke_me_knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Fanns en grupp på 90 talet som släppte en härlig låt som ger mig måååånga minnen tillbaka

Consoul - Do you the right way

De gjorde även en cover på Eye of the tiger, men det är oxå den ENDA jag hittar på youtube

Har letat som en idiot nu, både på youtube och google med olika kombinationer och det enda jag lyckas få fram är info om när låten släpptes (1996)
Och en demo av låten på 1 min kanske..

Någon som vet vart man kan tanka ner den? Har provat Limewire utan resultat

En lätt googling ger ju detta

http://www.speedyshare.com/176625510.html

jävla skitlåt för övrigt..
Citera
2009-04-14, 13:09
Medlem
Keowns avatar
En dansk sing/song-writer brud.

Har i helgen hört en låt ett par gånger på p3 med nån tjej som sjunger på danska.

Låten är ganska trallvänlig och en typiskt sing/song-writer låt.

Eftersom den är på danska så vet jag inte riktigt vad den handlar om men tror hon sjungen om nån kille hon hatar typ.

Skulle gärna få reda på vilken låt det är
Citera
2009-04-14, 13:10
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keown
Har i helgen hört en låt ett par gånger på p3 med nån tjej som sjunger på danska.

Eftersom den är på danska så vet jag inte riktigt vad den handlar om men tror hon sjungen om nån kille hon hatar typ.

P3 har låtlistor på sin hemsida - om du vet ungefär när du hörde den ska det inte vara så svårt.
Citera
2009-04-14, 13:34
Medlem
Sly^s avatar
Hej, jag letar efter en låt som är gjord utav någon snubbe som var känd för ett tag sen. I Musikvideon ser man han gå runt lite då och då och sjunga på en väg och ibland ser man en tjej som sitter lite överallt och drömmer om honom. På slutet sitter hon framför hans grav och typ gör massa saker med det och då ser man han gå på vägen igen. Hoppas ni fattar.
Citera
2009-04-14, 13:35
Medlem
Keowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
P3 har låtlistor på sin hemsida - om du vet ungefär när du hörde den ska det inte vara så svårt.

Har suttit i nästan en timma och gått igenom alla låtlistor från i helgen.

Hittar verkligen inte låten.
Citera
2009-04-14, 14:07
Medlem
jocke_me_knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keown

Det är inte Fuck dig? Fuck deg?

http://www.youtube.com/watch?v=Zjl-7GZIVlA Sichelle

http://www.youtube.com/watch?v=C_GZTicC4T0 Anna David
Citera
2009-04-14, 14:14
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Jag söker en hiphop låt. Den är på engelska. I början så är det någon barnvisa och den har dom också med i refrängen. Någon som har en aning?

Ingen som vet?
Citera
2009-04-14, 14:29
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Ingen som vet?

Den här? http://www.youtube.com/watch?v=zxtn6-XQupM
Jay Z - Hard Knock Life?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera