2009-01-24, 01:24
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Denna? Priddyboy - Dancy Time http://www.reklammusik.se/taxonomy/term/263

Coca reklamen med roliga foto finns ju i denna,men annars stämde inte resten in:Alphabeat - Fascination http://www.reklammusik.se/taxonomy/term/126
Haha tack letat efter den SUPER!!
Citera
2009-01-24, 03:28
Medlem
noremlacs avatar
En hyfsat känd låt, där det visslas jefla skönt i stort sett hela låten. Har för mig att det i musikvideon förekommer en svart man (sångaren?), om jag minns rätt är han skallig. Har inte mycket att gå på tyvärr. Låter lite i stil med Blackeyed Peas, fast softare, iaf denna. Gnuggat mig galen i skallen p.g.a denna låt. Musikvideon är till en del tecknad. Det är först och främst den sköna visslingen jag diggar i låten. Kan vara från typ 2006 eller liknande skulle jag tippa på. Och nej det är inte "visslingarna från Kill Bill" som jag är ute efter. Help plz?
Citera
2009-01-24, 03:45
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
En hyfsat känd låt, där det visslas jefla skönt i stort sett hela låten. Har för mig att det i musikvideon förekommer en svart man (sångaren?), om jag minns rätt är han skallig. Har inte mycket att gå på tyvärr. Låter lite i stil med Blackeyed Peas, fast softare, iaf denna. Gnuggat mig galen i skallen p.g.a denna låt. Musikvideon är till en del tecknad. Det är först och främst den sköna visslingen jag diggar i låten. Kan vara från typ 2006 eller liknande skulle jag tippa på. Och nej det är inte "visslingarna från Kill Bill" som jag är ute efter. Help plz?

Jadu, svart skallig man.. Kan det vara Seal? Gillar inte hans musik dock, så jag har tyvärr ingen koll på om det förekommer något visslande, men jag hoppas det hjälper ändå..
Citera
2009-01-24, 03:49
Medlem
rejmans avatar
Provar igen Nån som vet vad låten i den nya Carlsbergreklamen heter? Handlar om några killar som är strandsatta så kommer det helikoptrar och lämnar solstolar och en kyl fylld med öl, det är nån reggae låt
Citera
2009-01-24, 03:57
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjalner
Är det någon som vet vad låten heter?
Den är en hip hop-låt som har samplat wjch kan inte komma ihåg vad den heter
HJÄLP!!
> Family Ties: Gets It [@ 5:15]?
> Minns också en några år gammal, rätt snabb 6/8-låt, med rap i vers & mer trallvänlig refräng? Färgglad, ganska mörk video inspelad i cirkusmiljö. Både män & kvinnor i ett gäng om 8—10? stycken, med huvudperson som en svart version av Turbonegros von Helvete (lika ansiktssmink, hög hatt, slängkappa, konferencierroll i videon). De medelålders här vet nog – och får gärna berätta för mig även om det är fel svar på mjalners fråga, för nu är jag irriterad på om jag minns rätt.
Citera
2009-01-24, 04:20
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Jadu, svart skallig man.. Kan det vara Seal? Gillar inte hans musik dock, så jag har tyvärr ingen koll på om det förekommer något visslande, men jag hoppas det hjälper ändå..
Naij, inte Seal. Är en något kraftigare kille.
Citera
2009-01-24, 04:46
Medlem
afnzs avatar
Citat:

Gnarls Barkley - Crazy? Vild gissning, men det mesta stämmer in förutom visslingarna.
Citera
2009-01-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
> Family Ties: Gets It [@ 5:15]?
> Minns också en några år gammal, rätt snabb 6/8-låt, med rap i vers & mer trallvänlig refräng? Färgglad, ganska mörk video inspelad i cirkusmiljö. Både män & kvinnor i ett gäng om 8—10? stycken, med huvudperson som en svart version av Turbonegros von Helvete (lika ansiktssmink, hög hatt, slängkappa, konferencierroll i videon). De medelålders här vet nog – och får gärna berätta för mig även om det är fel svar på mjalners fråga, för nu är jag irriterad på om jag minns rätt.

Tyvärr låter det helt fel för min del, det som kännetecknar låten är att den går lika dant som "when johnny comes marchhing home" men är en hip hop låt av okänd artist, tror den är från början av milleniet...
Citera
2009-01-24, 12:17
Medlem
Citat:

Young Folks - Peter Bjorn and John

eller?
Citera
2009-01-24, 17:42
Medlem
Vilken låt från v2001 eller 2002 eller 2003

Den visades flitigt på ztv nån gång då. Möjligen nåt skandinaviskt band. Det var två, tämligen mörka helt vitklädda killar, en smal och en tjock i nån ganska billig video. Låten var elektronisk och den ena spelade på en synth som hängde på hans axlar. Det var nog den första och sista videon vi skådade från dessa boys nånsin. sen försvann de och jag har iaf inte hört nåt från dem. Jag MÅSTE veta villken låt det var och vad det hette. Låten var riktigt svängig.

Hjälp mig vänner!
Citera
2009-01-24, 17:45
Medlem
b0gfettos avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=457782
Citera
2009-01-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comedi
Den visades flitigt på ztv nån gång då. Möjligen nåt skandinaviskt band. Det var två, tämligen mörka helt vitklädda killar, en smal och en tjock i nån ganska billig video. Låten var elektronisk och den ena spelade på en synth som hängde på hans axlar. Det var nog den första och sista videon vi skådade från dessa boys nånsin. sen försvann de och jag har iaf inte hört nåt från dem. Jag MÅSTE veta villken låt det var och vad det hette. Låten var riktigt svängig.

Hjälp mig vänner!

The Hives - Walk idiot walk

Kolla om det är den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in