Citat:
Ursprungligen postat av IlDoctore
Allt är ju relativt. 12000 Usd i månaden är utmärkt om man är en "average Joe".
Men är man en läkare som Stray dog är så har man mest troligt en dyrare livsstil.
Golfklubben, ungarnas privatskolor, collegeutbildningar, karibienkryssningar, hus, bilar etc. kostar. Och i USA kostar det mycket. Lägg till att om man vill bo i en storstad så är hyrorna/huspriserna astronomiska.
10 miljoner sek är inte allt för galet för en villa i ett bra område med närhet till en storstad.
Så nej Stray. 12000 usd är inte en ok lön och jag tror att du känner det på dig, det är därför du startade den här tråden, om än med en lite provocerande ton.
Härda ut och fortsätt med den grenspecialitet du är intresserad av, annars kommer du att ångra dig starkt i framtiden.
Förstår ju TS bättre efter ditt inlägg och det är så att han jobbar som läkare i Usa. Tycker ju i och för sig att han kunde skrivit lite utförligare om vad han gör , vart han jobbar och även om levnadsvillkoren i landet han bor i istället för att formulera sig så kort. Tror att det hade blivit betydligt mindre spydiga svar i den här tråden om han skrivit lite mer från början. Och självklart är ju 75 k en bra lön i Sverige men i Usa som sagt där det kostar att leva gott kanske det inte är lika mycket.
Som svar på TS fråga så tycker jag absolut att du ska ta de 3 "hundåren" och vidareutbilda dig så har du ju en bättre lön sen när det är dags att bilda familj. F.Ö så sparar du ju redan ganska mycket per mån så jag gissar att du har ett kapital att ta av om det kniper under de tre åren.